איך להגן על הבריאות מפני השפעת המכשירים הביתיים

איך להגן על הבריאות מפני השפעת המכשירים הביתיים

המכשירים הביתיים חוסכים לנו אנרגיה אך גם…גונבים אותה. לדוגמא, הטלפון הנייד. מצד אחד הוא מרגיע את לב ההורים שיכולים בכל רגע נתון לברר היכן הצאצא, מצד שני – השדה האלקטרומגנטי שלו יכול להוריד את פעילות כל מערכות הגוף ב- 35-74%.

איך נדע ממה להזהר? מה עושים?

ברצוני לחלוק אתכם תמצית מראיון עם דוקטור לפזיקה שחלק את הידע והנסיון המחקרי שלו בתחום הביתי – בטיחותי.

הרמה הרשמית הבלתי מזיקה לבריאות של השדה האלקטרו מגנטי היא עד 0.2 מיקרו-טסלה. המגהץ לא עובר אותה. לעומתו, הקומקום החשמלי (0.6), שואב האבק ( עד 2.2) והמיקסר (עד 2.2) עוברים את הרמה, כאשר "המנצחים" הם מכשיר הגילוח החשמלי ומיבש השיער – מספר מאות מק"טס. כלומר אנחנו מוקפים תמיד ב"ענן" אלקטרומגנטי המגביר סיכון להתקף לב, ארוע מוחי, התפתחות סכרת, אפילפסיה, בעיות פוריות וסרטן.

איך להוריד את השפעת השדה עלינו ואיך להמנע מסכנות נוספות ממכשירים ביתיים?

שואב אבק: אויב הריאות

רוב שואבי האבק משחררים לאויר חלקיקי אבק מיקרוסקופיים (רואים נצנוץ באויר בקרן אור). אבק זה לא נעצר כולו בע"י רירית האף, הוא עובר לריאות ואפילו לזרם הדם, גורם לתגובות אלרגיות ומחלות דרכי נשימה. ירידה באספקת החמצן לגוף גורמת לעליה בחומציותו, המתבטאת בחולשה, רגישות ממושכת בגרון ועוד. על חלקיקי האבק מגיעים גם "הטרמפיסטים" – וירוסים וחיידקים.

איך להקטין נזק?

שואב אבק "לח", פחות שטיחים, ניגוב אבק עם מטלית לחה, סילוק צעצועים רכים עם פרווה סינטטית (שדה אלקטרוסטטי לא משחרר את האבק).

המקרר: מכה ללב

למקרר ללא קרח שדה אלקטרוסטטי גדול יותר וזה משפיע לרעה על תאי הדם – התאים האדומים יכולים להדבק, נוצרות שרשרות במקום תאים בודדים, כל המערכת מושפעת.

מומלץ לא לשבת בקרבת המקרר הרבה זמן, לא לעמוד מול מקרר פתוח כמו מול ויטרינה ולהחליט החלטות קולינאריות, אלא לפתוח, לקחת, לסגור ולהתרחק.רצוי לא למקם מיטה ליד הקיר שמאחוריו עומד המקרר. אם אין ברירה אחרת – לצפות את הקיר מאחורי המקרר ברדיד אלומיניום  (כדברי פיזיקאי).

קומקום חשמלי: סכנה לכבד

הקומקום עצמו לא ממש מסוכן, אבל רק אם הוא לא עשוי מפלסטיק. פלסטיק מחומם משחרר חומרים רעילים למים. והרי לא מדובר בשימוש חד פעמי! אנחנו שותים משקאות חמים מספר פעמים ביום וכך צוברים חומרים קרצינוגניים (גורמי סרטן), כלומר, רעלים. הכבד מהווה את בית החרושת לניטרול רעלים והוא זה שסובל ראשון.

איך להקטין את הנזק?

רצוי לקנות קומקום מפלדה אל חלד, מזכוכית או מקרמיקה.

– לנצל מייד את המים הרתוחים (ככל שהמים החמים נשארים יותר בקומקום, ריכוז החומרים הרעילים גדל).

– לא להרתיח את אותם המים בשנית (לשפוך את המים "הקודמים" ולמזוג חדשים – לא לשתות "מרתח של פלסטיק")

תנור מיקרוגל: שיבושים בפעילות כל המערכות

בתנורים מודרניים יש ציפוי המגן מפני דליפת קרינה אלקטרומגנטית, אבל בזמן חימום האוכל נוצרים בו רעלנים, קרצינוגנים והמים במזונות הופכים למים "מתים": מולקולות המים משנות את המבנה ואת הפוטנציאל. שימוש קבוע במזון ממיקרוגל יכול לשבש את כל מערכות הגוף, הרי התאי הגוף בנויים מ- 70-80% מים!

איך להקטין את הנזק?

– אם אפשר, להפסיק להשתמש במיקרוגל. (אצלי בבית כבר שנים אין מיקרוגל – וכולם מסתדרים יפה 🙂 )

– להשתמש בו רק לחימום ולא לבישול. להמנע לחלוטין מחימום נוזלים בו.

– לא להתקרב למיקרוגל פועל קרוב יותר מחצי מטר (מרווח בטחון, גם אם הוא תקין)

מטחנת בשר חשמלית: השפעה על השמיעה ועל העצבים

רמת רעש המזיקה לבריאות– מעל 30 דציבל. מטחנה חשמלית, מיקסר, בלנדר יכולים להגיע גם לרעש של 80 דציבל. בניסויים גילו שהחל מ- 30 דציבל מבנה המים משתנה! הזכרתם שכל התהליכים בגופנו מתרחשים בתמיסה מימית! שימוש יום-יומי במכשור הזה יכול להביא למיגרנות, להוריד את השמיעה ועם הזמן להביא לבעיות במערכת העצבים.

איך להקטין את הנזק?

– מומלץ להשתמש  באטמי אזניים כשצפויה עבודה ממושכת עם מכשירים מרעישים!

טלפון נייד: על הכוונת – המוח וכל הגוף

הטלפון הנייד הוא המסוכן ביותר מבין האמצעים הטכניים שסובבים אותנו. עוצמת הקרינה – קרוב לגבול העליון המותר– 0.2 מיקרו-טסלה. ומה קורה כשמספר אנשים מדברים  באותו חדר? הפלאפון ליד האוזן, כלומר בקרבת המוח. כתוצאה מכך ההפרעות יכולות להופיע בכל המערכות (המוח הוא המפקח על כולן). במבדקים נמצא שביואנרגטיקה של מערכת העצבים בזמן שיחה טלפונית יורדת ב- 60%, של הכבד – ב-67%, של הכליות – ב-74%. כל זאת 2 שניות מתחילת השיחה! חוקרי הסרטן גילו שתדר הפעולה של הנייד מגביר צמיחה של תאי סרטן.

איך להקטין את הנזק?

– לא לדבר יותר מ-3 דקות ברציפות בנייד.

– לעשות הפסקה של 15 דקות בין השיחות.

– להשתמש בדיבורית.

– לחייג, להמתין עד שיענו ורק אז לשים את הפלאפון ליד האוזן (עד למענה הקרינה חזקה מאד)

– לא לשים את הנייד בכיס – בזמן הצלצול הקרינה חזקה עד למקסימום.

טיפ אחרון: שימו קקטוס בקרבת המחשב האישי – הודות לקוצים שלו הוא פועל כמו מיינן אויר ומקטין את השפעת השדה האלקטרומגנטי.

 עדיף להזהר מאשר להצטער!  🙂

2 thoughts on “איך להגן על הבריאות מפני השפעת המכשירים הביתיים

  1. אשמח אם תוכלי להביא סימוכין לטענות הרבות והקשות שבכתבה זאת

    בתודה

    שרון פלג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *