הצטננות

 

תסמיני ההצטננותהצטננות

הצטננות יכולה להיגרם ע"י כ-200 נגיפים שונים. תסמיני המחלה שונים. דלקת בגרון, צמרמורות, כאבים בכל הגוף, דלקת ברירית האף ונזלת, שלשולים, שיעול, עיניים דומעות, התעטשויות – כל אלה יכולים להופיע פתאום – ביחד או לחוד.

אצל אדם בריא חללי האף והגרון מצופים ברקמה רירית עם ריסים המניעים את הריר מהאף והגרון לקיבה. עם הרירמגיעים החיידקים והנגיפים לקיבה, ושם החומצה מחסלת את הפולשים. השיעול וההתעטשות מיועדים לסילוק המיקרואורגניזמים החוצה מדרכי הנשימה.

אצל אדם שמערכת החיסון שלו מוחלשת, ההגנה חלשה וברקמה הרירית יכולים להתרבות הנגיפים. כשזה קורה, מערכת החיסון מתחילה להגיב. התאים שנפגעו מתחילים להפריש חומרים גורמי דלקת – היסטמינים. כלי הדם מתכווצים, החום עולה. ההיסטמין מעורר ייצור ריר באף ( נזלת ), שתפקידו "לתפוס" ולהוציא את הוירוסים החוצה.

הסימנים הראשונים של הצטננות הם סימן להתגוננות הגוף מפני מחלה.

 התרופות נגד הצטננות

נחקרו 62 תרופות לטיפול בהצטננות הסתבר שהן לא עוזרות לחולה ולא מקצרות את המחלה!

מרבית התרופות נגד הצטננות מכוונות קודם כל להורדת החום. אבל החום הוא מנגנון התגוננות הגוף נגד הנגיפים. חום גבוה הורג הוירוסים! אם מורידים חום – הוירוסים מטיילים חופשי בגוף ופוגעים בתאים נוספים.

קבוצה שנייה של תרופות מיועדת לדיכוי השיעול, ההתעטשויות והנזלת. שיעול ונזלת הם חלק ממערך ההתגוננות של הגוף ונחוצים כדי לסלק את הנגיף החוצה. אלה הם האנטי- היסטמינים. להזכירכם, ההיסטמין מופרש ע"י הגוף כצעד ראשון בתהליך התגובה החיסונית!

כלומר, התרופה מכוונת נגד הגוף עצמו, הנגיף מתרבה לו והתגובה החיסונית…עוכבה!

עיכוב התגובה החיסונית מאפשר כניסת מזהמים נוספים, מתפתח זהום משני. כך דיכוי תסמיני המחלה יכול להביא עיכוב ההבראה

אנשים רבים משתמשים בהצטננות בתרופות אנטיביוטיות. תרופות אלה משפיעות על חיידקים, ולא על נגיפים! אנטיביוטיקה הורגת את חיידקי המעיים הידידותיים התומכים במערכת החיסון, אותה מערכת המגנה עלינו מפני הנגיפים, הגורמים להצטננות!

בנוסף לזה מהוות התרופות האנטיביוטיות גורם נפוץ לאלרגיות שונות.

 איך להגביר את מנגנוני ההגנה של הגוף 

במלחמה נגד הנגיפים רצוי להשתמש בתכשירים המגבירים את ההגנה הטבעית של הגוף ולא בתרופות שמדכאות אותה.

התכשירים הם: הויטמינים C, B , A , ,Eקומפלקס 'B אבץ , וצמחים:אכינצאה, אסטרגלוס, פרחי בבונג, טיליה, סרפד,ציפורני החתול ועוד.

ויטמין C– מחזק את דפנות כלי הדם, מקצר את משך המחלה ועוזר להוריד חלק מהתסמינים. נוגד חמצון.

ויטמין A – מגן על העור ועל הרקמות הריריות, מונע כניסת הזיהום לגוף. ריריות בריאות "מסננות" את הוירוסים ומונעות כניסתם.נוגד חמצון.

ויטמין E – משתמשים בו בזיהומים ויראליים אקוטיים ובמחלות כרוניות של דרכי הנשימה. הוא נוגד חמצון ותומך בבריאות קרומי התאים. 

ויטמיני B–מגנים מפני השפעת המתח, הגורם גם הוא לירידה בחיסוניות.

אבץ – מעכב את התפתחות ההצטננות, מונע כניסת וירוסים לתאים בריאים.

אכינצאה, או בעברית קיפודנית– צמח התורם לייצור אינטרפרון בגוף. האינטרפרון מעלה את רמת תאי המערכת החיסונית במח העצם ואברים אחרים.

סרפד – תומך חיסון, מחזק דפנות כלי הדם. אנטי- דלקתי, משתן, מכיל ויטמינים ומינרלים. כל התכונות האלה עוזרות במלחמה עם תסמיני ההצטננות.

אסטרגלוס – צמח סיני מתקתק. תומך בפעילות מערכת החיסון. גורם להגברת הפעילות של תאי דם לבנים, וייצור הנוגדנים נגד הוירוסים. מתאים גם לאנשים עם אלרגיות ולילדים (מומלץ להשתמש בו למניעת המחלה. אם התפרצות המחלה מומלצת הקיפודנית ).

טיליה –הצמח מיזע, מוריד חום, אנטי- דלקתי, אנטי- בקטריאלי ואנטי- ויראלי.

בבונג – טוב נגד כאבים, משפר זרימת דם, אנטי- דלקתי, אנטיספטי, מיזע ומרגיע עצבים.

ציפורני חתול ( אונה דה גטו ) – מכיל חומרים המפעילים את מערכת החיסון. פעילות המאקרופגים (תאים בלעניים, המפרקים וירוסים חיידקים) מוגברת.

השימוש בצמחים מגביר את תהליכי הניקוי ומזרזים פינוי רעלנים שנוצרו בעקבות הפלישה של הוירוסים.

צריך להתחיל שימוש בתוספים אלה עם הופעת הסימנים הראשונים של הצטננות או לקחת אותם למניעת המחלה – בתקופה בה כולם מסביב מתחילים להשתעל ולהתעטש. טיפול כזה יהיה יעיל יותר. ואם כבר חלית – תוספים אלה יכולים לקצר את משך המחלה.

4 thoughts on “הצטננות

  1. היי ליליה.
    אני רוצה להתחיל את הדיאטה היום,
    רציתי לשאול איך לבצע אותה באופן מפורט.
    נגיד שיש לי את כל המרכיבים: מה הדבר הראשון שאני עושה עד לדבר האחרון מה הסדר וכשאני שותה את התה ואת מי המלח אחרי כמה זמן אני משלשלת וכמה זמן אורכים השלשולים והאם אפשר להתאפק כמו בשלשול רגיל או שהם פשוט יוצאים באותו הרגע שהם צריכים ?

  2. היי שלי,
    אני מציעה שתקראי קצת תגובות. הסדר הוא: בערב תה משלשל, בבוקר מי מלח וחצי שעה אחרי זה מתחילים לשתות לימונדה. בערב שוב תה משלשל… התגובות שונות מאדם לאדם – תצטרכי לנסות ולראות 🙂
    בהצלחה:)

  3. היי, אני סובל מסינוסיטיס כרוני. בביקור הראשון והאחרון אצל רופא אף אוזן גרון נשלחתי לצילום רנטגן, שלאחריו אמר לי הרופא, שאין לי כלום ואני צריך טיפול במרפאת אלרגיה.
    אני דיי מיואש מכך, האם יש לך איזשהו רעיון בשבילי?

  4. היי אביחי,
    אחת הסיבות לסינוסיטיס בהחלט יכולה להיות אלרגיה – ולא לעצים, פרחים, בעלי חיים וכו', אלא למזון. יתכן והגוף מרמז לך בדרך זאת שמשהו בתפריט שלך פשוט מיותר. שים לב מתי יש החמרה ומתי שיפור במצב. במקרה שלך דיאטת ניקוי זאת יכולה להוביל לפתרון. אחריה צריך לחזור לאוכל בזהירות ולברור מאכלים בצורה קפדנית. נסה 🙂
    בהצלחה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *