דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

food196 בתחום הנטורופתיה קיימות רבבות של דיאטות לכל מטרה. יש דיאטות להרזיה, דיאטות להשמנה (אל תתפלאו),דיאטות להורדת כולסטרול או סוכר,  להורדת לחץ דם גבוה  ועוד רבות אחרות. אחד הסוגים של דיאטות היא דיאטה לניקוי הגוף, וגם ביניהן תמצאו מגוון גדול של שיטות  ניקוי.

מה מנקים בגוף?

 לפני כל דבר אחר מנקים את המעיים. דרך המעיים מתנקה גופנו משאריות המזון שאכלנו (ולפעמים כבר שכחנו שאכלנו!) וגם מתוצרי חילוף החומרים של החיידקים המאכלסים אותם. אפשר לנקות בהמשך את כל מערכות הגוף. כתוצאה מכך פעילות הגוף תשתקם עד לרמה התאית. זה אומר שכל תאי הגוף יעבדו "כמו חדשים". ברכב היינו קוראים לתהליך כזה אוברול כללי.

יש דרכים רבות לנקות את הגוף מחומרים רעילים (טוקסינים). אתמקד כאן באחת מהן – דיאטת לימונים ( או יותר נכון – לימונדה).הדיאטה מתבססת על עבודתו של נטורופת אמריקאי בשם Stanley Burroughs שבשנת 1976 פיתח תכנית אפקטיבית של ניקוי הגוף מרעלים בעזרת לימון.

מדובר בצום. לא אוכלים כלום מינימום 10 ימים. רק שותים. מפחיד, נכון?

מסתבר שלא נורא! החלטתי לנסות. להפתעתי לא הסתובבתי רעבה עם מחשבה יחידה בראש "מתי אפשר כבר לאכול?"   🙂

ומה התוצאות?

ירדתי במשקל 4.5 ק"ג ב-10 ימים, עבדתי במשך כל התקופה  ואפילו הרגשתי טוב!   😉

לאילו חומרים ומצרכים זקוקים לדיאטה?

א. לימונים. כ-40 לימונים לתקופה של 10 ימים.

ב. סירופ מייפל אורגני (סוג B). צריך בין 1.5 ל-2 ליטר.

ג. מלח ים ללא תוספת יוד.

ד. פלפל אדום חריף באבקה ( cayenne pepper ).

ה. תה צמחים משלשל.

ו. מים (מינרליים, מפילטר, בקיצור, מי שתיה)

אז איך עושים זאת?

בערב לפני תחילת הצום שותים תה צמחים משלשל.

בבוקר למחרת שותים 1 ליטר מים עם 2 כפיות מלח ים (מערבבים עד להמסה).

חצי שעה אחרי מי המלח אפשר לשתות לימונדה. היא מורכבת מכוס מים עם תוספת 2 כפות מיץ לימון סחוט טרי ( מחצי לימון בערך), 2 כפות סירופ מייפל ו-1/4 כפית פלפל אדום חריף (מוסיפים תוך בחישה רגע לפני ששותים!) במשך היום שותים 6 – 12 כוסות לימונדה כזאת.

בין הלימונדות שותים מים – כמה שיותר!

מותר לשתות תה מנטה או נענע– כל כמות רצויה.

מסיימים את היום בכוס תה משלשל.

למה לצפות? למה להתכונן?

התה המשלשל ומי המלח ימריצו את ניקוי המעיים. לאנשים העובדים משעות מוקדמות של הבוקר רצוי לבצע את התכנית בימי חופשה או להתחיל את העבודה בשעות מאוחרות של הבוקר. את הלימונדה עדיף להכין טרי כל פעם.אפשר לעשות הפסקות בשתייתה ולשתות תה נענע או מים.

זאת שאלה של התארגנות למשימה!

איך מסיימים את התכנית וחוזרים לאכול?

לאט-לאט! ביומיים ראשונים אחרי הצום שותים מיצים (פירות או ירקות, אבל לא ביחד!!!), בהתחלה מהולים 1:1 במים ובהדרגה מרוכזים יותר. בערב היום השני אפשר מרק ירקות בבלנדר (לא לפני זה אם לא רוצים כאבי בטן).

ביום השלישי אפשר סלט עם מלח ולימון, אבל ללא שמן! בצהריים אפשר מעט דגנים מבושלים עם סלט כמו בבוקר.

ביום הרביעי אפשר להוסיף שמן לסלט. וכך ממשיכים להוסיף כל פעם משהו נוסף לתפריט עד שחוזרים לתפריט רגיל המכיל הרבה ירקות, סלט בכל ארוחה, דגנים מלאים וכו. הדגים "יקדימו" את הבשר בסדר החזרת המאכלים הרגילים. גם לא תרצו בשר כל כך.

רצוי לקחת פרוביוטיקה, כדי לאכלס את המעיים הנקיים בחיידקים ידידותיים.

ברור לי שדיאטת הניקוי מעוררת הרבה שאלות. אשמח לענות עליהן בבלוג.

נסו ותהנו מהרגשה של בריאות!

בהצלחה!


1,356 thoughts on “דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

  1. היי,
    הייתי רוצה לנסות את הניקוי הזה אבל הבעיה שאין לי מצבורים של שומן.
    האם אני עדיין יכולה לעשות את זה?
    אם כן, באיזו אנרגיה הגוף של ישתמש אם אני גם מבצעת פעילות אירובית?

    תודה רבה 🙂

  2. היי מאיה,
    שאלה טובה 🙂 אכן, את יכולה לעשות את הדיאטה גם בלי מצבורי שומן. את תנקי את הגוף. הלימון כנראה נכנס ישירות למעגל חומצת לימון ואת תקבלי את האנרגיה הנחוצה לפעילות אארובית. גם הפחמימות של המייפל עוזרות וגם מאגרים הקיימים בגוף. המטרה כאן – שחרור פסולת 🙂
    בהצלחה! 🙂

  3. היי ליליה,
    לפני כמה ימים נתקלתי בכתבה בנענע על הדיאטה ובעקבותיה הגעתי לפורום הזה.
    אני מאוד רוצה לנסות לעשות את התהליך, רציתי לשמוע את תגובתך לגבי החסרונות שהיו כתובות בכתבה ואם יש מה לדאוג לגביהם:

    "
    המחסור בפחמימות בדיאטה זו עלול לגרום לפגיעה משמעותית בגוף ובנפש. פחמימות ובעיקר פחמימות מורכבות מעלות את רמת ההורמון סרוטונין בדם, האחראי בין היתר על מצב הרוח. כתוצאה מכך, אנשים שישתמשו בדיאטה זו עלולים לסבול מדיכאון. בנוסף, הימנעות מפחמימות עלולה להוביל לרעב קיצוני ואכילה מרובה לאחר ה"צום" שתביא לעלייה דרסטית במשקל.

    העובדה כי בדיאטה זו נאסר על אכילת חלבונים מן החי, כגון בשר, חלב, בביצים ודגים, עלולה לפגום בבניית הרקמות והאטת קצב חילוף החומרים בגוף, שבסופו של דבר תוביל להשמנה.

    כמו כן, מחסור בחלבונים מהחי מוביל בהכרח לירידה ברמת ויטמין B12, ובכך לפגיעה בלתי הפיכה במערכת העצבים.

    חוסר אכילת ירקות ופירות במסגרת הדיאטה (מלבד לימונים) ימנע מהגוף ויטמינים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון, החיוניים למערכת עיכול תקינה.

    בעיות נוספות שהדיאטה יכולה לגרום הינן פגיעה בלתי הפיכה במערכת השלד ובפעילות השרירים, זאת בשל חוסרים במינרלים כמו סידן מגנזיום. "

    תודה מראש

  4. היי לילך,
    יש לי הרגשה שכותב הכתבה לא קרא את שם הדיאטה 🙂 🙂
    לא מדובר בדיאטה להרזייה או דיאטה שבה נשארים הרבה זמן, אלא בדיאטה למטרת ניקוי הגוף מרעלים. הצמחונים והטבעונים בטח צחקו מאד מהמשפט המנופח על חשיבות החלבונים מן החי 🙂 עוד יותר מצחיק המשפט על פגיעה בלתי הפיכה בשלד ובשרירים :))) היזהרים מאנשים שאין להם ספקות ובעיקר ספקות על דעתם…
    בואי נדבר עלייך. הדיאטה מיועדת לניקוי, לשינוי ברמת חומציות נוזלי הגוף ולסילוק פסולת. הלימון משפיע לטובה על החומציות והוא גם אנטי אוקסידנט בהיותו ספק ויטמין C.
    המייפל מספק מעט פחמימות ובעיקר מינרלים ויסודות קורט. שתיית המים שוטפת את הגוף שלא עסוק בעיבוד המזון, הפלפל האדום גם אנטי אוקסידנט אך בעיקר מזרים דם ותורם לחידוש הרירית במעיים. המעיים של אדם מהשורה מזכירים ביוב בדרך כלל ומשם מתחילות רוב הבעיות שלנו עם הבריאות. ניקוי מעיים במשך 10 או יותר ימים מפנה את הגוף מרעלים.
    אני לא רוצה להתפלסף – הפורום הוא לא במה לפלצנים 🙂 אני עשיתי את הדיאטה מספר פעמים. המשכתי לעבוד, היה לי מצב רוח מעולה והרגשתי "חדשה". יש בעולם אנשים המעדיפים לראות שחורות, אני לא שייכת לציבור הזה.
    הרבה מאד אנשים עברו את הדיאטה בהצלחה ואפילו ירדו במשקל – במקומות הנכונים!!!!
    כשאת רוצה משהו – עשי זאת 🙂 בהצלחה! תיהני! 🙂

  5. היי ליליה ולילך. אני חייב להגיב:

    היום סיימתי את היום ה28 לדיאטה. מלבד בכמה ימים הראשונים עם כאבי ראש קלים (לא משהו שמנע ממני לעשות דבר) בכל התקופה הרגשתי מעולה. עבדתי,יצאתי,התאמנתי בחדר כושר ובעצימות גבוהה ולא הרגשתי חלש אפילו לשנייה. חשבתי שיפריע לי לא לאכול שום דבר במשך עשרה ימים אבל העובדה היא שאם אני כבר ביום ה28 כנראה שזה לא באמת מפריע.

    היום נשקלתי והורדתי 13 קילו ולמרות שזה פחות מההבטחות בכל מיני אתרים אני עדיין מרוצה ומתכוון להגיע ל40 ימים שהבנתי שזה המקסימום המותר. אם לשפוט בדרך עד עכשיו,לא תהיה לי בעיה להגיע ל40 הימים.

    לילך,אין לך מה להפסיד. תנסי. ביום-יומיים הראשונים תתגעגעי לאכול ומי המלח בבוקר יהפכו לסיוט הכי גדול שלך אבל גם זה הופך לשום דבר עם הימים. אל תאמיני תמיד למה שדיאטנים אומרים כי הם לומדים תורה מאוד פורמלית. דיאטנים יגידו לך שאסור בשום אופן להוריד יותר מקילו בשבוע אבל העובדה היא שזה קורה,והרבה אנשים מצליחים לשמור על המשקל גם לאחר הדיאטה אפילו אם הם הורידו יותר מקילו כל שבוע.

    אעדכן שוב כשאסיים את 40 הימים.
    ליליה,תודה רבה על הבלוג הזה! הגעתי למשקל שחשבתי שיקח לי כל כך הרבה זמן להוריד אותו ובגלל זה תמיד דחיתי את הדיאטה. בזכותך אני יודע שגם אחרי שאסיים את הדיאטה הזו,המשקל שיישאר לא יהיה מפלצתי ברמה שיפחיד אותי לנסות ולהוריד אותו.

  6. שלום ליליה,
    אני החלטתי לעשות את הדיאטה הזאת כדי להוריד במשקל. התחלתי אתמול בלילה עם התה המשלשל. והיום בבוקר שתיתי את המי מלח שזה היה מאוד קשה. ולפי מה שהבנתי מהתגובות פה באתר היה צריך להיות תגובה חריפה של פעולת מעיים. ובינתיים לא היה ממש כלום. יש לציין שיש לי נטייה קלה לעצירות. אשמח מאוד לשמוע את התגובה שלך בעניין.
    תודה.
    רחלי.

  7. שלום לילה.
    רציתי לשאול אם בתקופת הניקוי מותר ללעוס מסטיקים?
    תודה מראש.
    רחלי

  8. גיא, אני כל כך גאה בך ובהישגים שלך! 🙂
    תמשיך, אבל בזהירות, תקפיד לשתות יותר כוסות לימונדה – עד 12 ביום! תאי הגוף זקוקים לכמות כלשהי של חומרי הזנה – תן להם את הלימון ואת המייפל! שים לב, אם תרגיש חולשה – תשתה עוד כוס או במקרה וזה לא עוזר, תשתה מיץ תפוזים מהול במים -כמו ביציאה מהצום. כבר לא נשאר לך הרבה זמן לסיום, תתכונן ליציאה ארוכה יותר ומאד הדרגתית מהצום! בקיצור, דאג לעצמך החדש, הרזה והחתיך 🙂 זכור שהמספר 40 הוא לא חובה 🙂 אהבתי את השילוב עם ספורט – נכון ובריא ותורם לניקוי ושמירה על רקמת שריר בריאה.
    המשך להצליח! כשתסיים – תחלוק איתנו, בבקשה. המון בריאות! 🙂

  9. היי רחלי,
    התגובה למלח נתמכת בתה משלשל ויכולה להתעכב מעט – כבר היו מקרים כאלה. תשתי הרבה מים – חוץ מהלימונדה ואני מקווה שהכל יסתדר במהרה.
    התשובה למסטיקים – מאד לא רצוי! גם החומרים שבהם וגם הפעולה של לעיסה.
    המשך מוצלח! 🙂

  10. היי ליליה וגיא,
    אני עכשיו בתקופה של מבחנים ועובדת מוקדם בבוקר ככה שאדחה את הדיאטה לפסח, הרעיון של לאתחל את הגוף נשמע לי ממש טוב.

    תודה רבה על התמיכה , גיא בהצלחה.

  11. היי, רציתי לדעת אם אני נוטלת כל יום גלולות למניעת הריון, מה השעה הכי טובה ביום לנטול אותן מבלי שייתנקו גם בשירותים ושההשפעה שלהן לא תיפגע ?

  12. לילך, בהצלחה במבחנים!
    המלצה חמה – לא לדחות לפסח – שם יהיו דברים נוספים, סיבות נוספות… סיימי את הבחינות ותתחילי 🙂
    ושוב, בהצלחה!

  13. היי אני חייבת את העזרה שלך דחווף!
    קניתי כל מה שצריך והכל מוכן ואני רוצה להתחיל את הדיאטה מחר,אבל לצערי הרב המכירה של תה משלשל אסור בארץ ע"פ חוק אלה אם כן יש הוראה מרופא.
    האם התה המשלשל עד כדי כך חיוני שאני לא אוכל לעשות זאת בלעדיו?

  14. היי יוליה,
    התה הוא חלק בלתי נפרד מדיאטת ניקוי. 🙁 יש אנשים שעשו את הניקוי בליווי תה טיבטי בשילוב שומר וזרעי פשתן או ערבבו צמחים אחרים. לצערי הרב, כל פעם משרד הבריאות מוריד מהמדפים עוד צמחים, כדי שלא יפריעו למכור תרופה 🙁
    בבתי מרקחת עדיין מוכרים תכשירים צמחיים. נסי שם.
    מאחלת הצלחה!

  15. לצערי גם בבית המרקחת לא נותנים אלה רק עם אישור מרופא 🙁
    טוב אני לא אוותר לגמריא על הכל בגלל התה,אני אנסה ומי יודע,אולי הוא לא עד כדי כך הכרחי! 🙂
    הא ויש לי עוד שאלה,למה זה חשוב שהמלח יהיה בלי יוד?כי לא הצחלתי למצוא אחד כזה כ"כ :O
    אגב לכל מי שלא מוצא פלפל קאיין,יש כזה בכל סופר בארץ! בעיקר במגה,הוא עומד במדף התבלינים והוא לא גרוס לגמריא,פשוט צריך לקרוא את האותיות הקטנות שכתוב שם 😛
    תודה רבה לך על העזרה! 🙂

  16. היי,
    היום אני מסיים את הדיאטה אחרי 40 ימים והבטחתי עדכון:
    קודם כל,בשילוב עם כושר הורדתי 18 קילו בתקופה הזו! במשך כל התקופה הרגשתי עירני,מרוכז וללא חולשות. אז כן,40 ימים הם בהחלט אפשריים בדיאטה הזו,חוץ מבעיה אחת שהופיעה אצלי אחרי 30 ומשהו ימים:
    עור הידיים מתייבש כמו בכוויות קור עד מצב שהעור נקרע ונוצרים חתכים קטנים,בעיקר באזור מפרקי האצבעות. בהתחלה זה לא מציק יותר מדי אבל לאחר כמה ימים נוספים היד מתייבשת כל כך שכבר לא נעים לפתוח ולסגור אותה. בנוסף מפרקי האצבעות ומסביב לפרק כף היד מתקבל צבע סגול/אדום.
    לי זה נראה כמו איתות על מחסור בויטמינים לאחר תקופה כל כך ארוכה. בכל זאת,החלטתי להגיע ל40 הימים והגעתי. לא מתחרט שהמשכתי למרות היובש בידיים כי אני גם מניח שלאחר שבוע ההסתגלות כשהגוף יחזור לקבל ויטמינים שחסרים לו עכשיו,היד תחזור למצב הרגיל.

    18 קילו בחודש זה לא משהו שהולך ברגל,ואני מאוד מרוצה שעשיתי את הדיאטה הזו. עכשיו אני אתחיל דיאטה רגילה לכחצי שנה ויודע שאת דיאטת הלימונים אעשה שוב,אבל חושב שאעצור ב30 ימים בפעם או בפעמים הבאות.

    ליליה,במשך כל התקופה העמוד הזה היה עמוד הבית שלי כדי שכל הזמן אני אזכור מה אני עושה ולא אשבר. האמת שאני מופתע אבל אפילו לא הייתי קרוב להשבר.

    מאוד ממליץ לעשות את דיאטת הלימונים אבל אני לא יודע אם תופעה דומה קרתה לעוד מישהו שניסה לעשותה במשך 40 ימים או שזה קרה רק אצלי.
    בכל מקרה,למדתי ש30 יום הם כנראה הרף העליון לפני שהגוף מתחיל לאותת שחסר לו משהו.
    אגב ליליה,יש לך מושג מה בדיוק חסר לגוף כדי שהעור בידיים יחזור למצב הרגיל שלו?

  17. גיא כמישהו שעשה את הדיאטה בתקופה ממושכת, אולי תוכל לעזור לי,מסיבה מסויימת יש לי בחילה כל פעם שאני שותה את המיץ לימון,זה קרה גם לך? אני בסוף היום הראשון.

  18. היי יוליה,
    לי לא הייתה בחילה מהשתייה של המיץ,רק בימים שידעתי שלא אצליח לשתות 12 כוסות אז שתיתי פחות אבל כל כוס עם 3 כפות לימון במקום 2 והלכתי להתאמן. את הבחילה הזו הרגשתי כשהתאמנתי על הבטן פעם או פעמיים ואז הורדתי את המינון של כל כוס חזרה ל2 כפות לימון.

  19. היי גיא,
    הגעת להישגים מרשימים מאד! ואני שמחה בשבילך מאד 🙂 היציאה מהצום צריכה לקחת שבוע- עשרה ימים לפחות, בהדרגה ובסבלנות. כלשלב שליציאה שתארתי קודם צריך לקחת לפחות זמן כפול! תחיה מספר ימים על מיצים עד שבזהירות תגיע לאוכל מוצק. העור שלך מגיב כנראה לחסר בויטמינים מסיסי שומן כמו A ו-E, אולי גם מינרלים כגון גבפרית וצורן וחלק מויטמיני B התומכים בבריאות העור. נצל את העובדה שאתה עכשיו על מיצים מהולים עד מלאים ותשלים מינרלים וויטמינים. עשה לך מיץ גזר ( תתחיל ממהול ) עם תוספת עלי מנגולד ומעט כרוב לבן. אם בסביבה שלך יש גינה עם סרפד שצומח במקום נקי, הוסף את הסרפד למיץ. דחוף אותו למסחטה בעזרת הגזר. אם אין, תקנה בבית טבע סרפד יבש וגם שבטבט. שים 2 כפות מכל אחד לטרמוס ומזוג פנימה ליטר מים רותחים. השהה אותו 8 שעות ושתה לפחות 3 כוסות תה ליום. אם תוסיף לשם פקעות ורדים יהיה טעים יותר ומשודרג 🙂 אני מניחה שהעור ישתקם מהר. אפשר לעשות אמבט מים חמים עם כפית סודה לשתיה לכפות הידיים, לשטוף ולשים קרם מזין. שתה מיצי כל הירקות שרק תחשוב, כולל סלרי ומלפפון. כל הכבוד על עמידותך!
    המשך בריא ומוצלח! 🙂

  20. יוליה, הבחילות לא ימשכו הרבה זמן. זאת תגובה של רירית הקיבה והיא תרגיש טוב יותר עם התקדמות הדיאטה. שתי הרבה מים. גם תה מנטה יעזור.
    את יכולה "לבנות" תה משלשל לבד. קני עלי סנה, שורש נטופית, שורש שן ארי וזרעי שומר, ערבבי אותם בצנצנת ובערב תעשי מרתח של שתי כפיות מהתערובת בכוס מים רותחים (כלומר תרתיחי את הכל על אש קטנה 3-5 דקות). סנני, השלימי לכוס (תוסיפי מים) ושתי בערב. תה משלשל עוזר מאד בניקוי.
    המשך מוצלח! 🙂

  21. ועוד שאלה,כמה מיץ אני חייבת לשתות כל יום?
    כי בגלל הבחילות אני לא מצליחה לשתות מעל 5 כוסות ביום.
    וממש תודה על העזרה! אני באמת מקווה שהבחילות יעברו מהר 🙂

  22. תודה על ההמלצה על הניקוי הספציפי הזה שמעתי עליו רבות וחברותי המליצו לי עליו….קניתי את כל המצרכים והיה די קל למצוא…ואני התחלתי מאתמול את הדיאטה..שאלה..האם צריך לשתות את המים עם המלח ישר שקמים בבוקר או שאני יכולה להגיע לעבודה להכין שם ולשתות כי שירותים יש לי שם משלי ככה שזאת לא בעיה תודה רבה אסתי 😉

  23. היי ליליה…רציתי לשאול שאלה אבל לפני ..אתמול התחלתי בדיאטה והבוקר שתיתי בפעם הראשונה מי מלח וזה מגעיל ועשה לי בחילה עזה…אז רציתי לשאול האם צריך לשתות במכה את המי מלח או אפשר באפרש של כמה דקות כל לגימה…ואני רוצה לציין שעברו כבר כמה שעות ושום דבר לא קרה לי וקניתי מצרכים ועשיתי הכל לפני מה שאת כתבת…מקווה שתעזרי לי תודה אסתי..

  24. היי יוליה,
    שותים 6-12 כוסות מיץ ביום. בימים ראשונים או קשים מכל סיבה – 6. נסי "לשחק" עם כמויות של לימון/מייפל/פלפל. אולי במקום למהול עדיף לרכז. נסי ושתפי 🙂
    כולנו נשמח. בהצלחה! 🙂

  25. היי אסתי,
    אפשרי בהחלט לשתות בעבודה. אני ממליצה להתחיל את הבוקר עם מים פושרים. אפשר לעשות הפסקות קצרות בשתיה. אל תמשכי את "התענוג" יותר מדי 🙂 יש אנשים שמגיבים לאט יותר. שתי המון מים, תה מנטה. גם תנועה עוזרת.
    בהצלחה! 🙂

  26. לצערי הרב הפסקתי את הדיאטה, קראתי באתר כלשהו שהיא יכולה לגרום לתגובות כמו דיכאונות בלתי מוסברים ולא האמנתי אבל זה קרה.כנראה אני אתחיל שוב בתחילת שבוע הבא,חשבתי על זה ככה,אם אני יכולה במקום לערבב את המיץ,לשתות את אותן הכמויות אבל בצורה שונה,למשל אם אני צריכה כוס של סירופ מייפל,3 לימונים ו-5 כוסות מים, אני יכולה לשתות את המייפל מהול במים בכוס נפרדת ואחרי זה את הלימון מהול בכוס נפרדת? וכמובן שאת הפלפל אני אשים בשתי הכוסות. הטעם של השילוב הזה עושה לי בחילה כ"כ חזקה שלא יכולתי להתמודד איתה.
    מה את אומרת?אפשר לעשות ככה? 🙂

  27. תודה ליליה…ובאמת צדקת כי אחרי שעה לא הפסקתי לרוץ לשירותים… וכמה ניתן לישתות פחות מ12 כוסות ביום נגיד 10 כי זה מפוצץ …והיום הראשון שלי של הדיאטה עבר מצויין אז תודה רבה ומחכה לתשובה…

  28. היי יוליה,
    נסי בדרך שלך, אך עם הזמן תעברי ללימונדה "לפי הספר". פשוט יותר 🙂 חשוב לגלות מה מקור הבחילה. הרבי במים. אגב, תה מנטה טוב במקרה של בחילה.
    אני תמיד בעד לנסות 🙂 ראיתי איומים שונים במקומות שונים על הדיאטה 🙂 קחי את זה בקלות, ספרי גם את משהו 🙂
    התחילי שוב והצליחי 🙂

  29. היי אסתי,
    ההוראה היא 6-12 כוסות לימונדה ביום. בהתחלה 6 מספיק + מים ותה מנטה – שבחורף מאד כיף. תלכי עם הגוף, עם ההרגשה. מינימום 6 🙂
    בהצלחה! 🙂

  30. תודה רבה ליליה אומנם זה היום השני שחי לדיאטה ואני מרגישהה מצוין כל כאבי הרטש שלי נעלמו ואני מרגישה טןב עם עצמי תודה רבה ושבת שלום

  31. הי,עשיתי. את הדיאטה לפני שלושה חודשים למשך עשרה ימים וירדתי 4 קילו.ותוך שבוע עליתי 5!פשוט לא הצלחתי להפסיק לאכול מהשניה שהפסקתי.אחרי שניסיתי לשמור וכל פעם הצלחתי רק שבוע ובסופו אכלתי בשביל כולו החלטתי לעשות שוב את הדיאטה הזאת,בפעם הקודמת היא היתה לי די קלה ולא הרגשתי רעב ועכשיו אני כבר בסוף היום השביעי ועדיין גוועת ברעב ולא ירדתי כלום לא במשקל ולא בהיקפים!והפעם המשקל ההתחלתי שלי גבוה יותר.מה לא בסדר?אני מקפידה על 8 כוסות ביום ואפילו עליתי מההתחלה לחצי כפית גדושה פלפל!אני ממש מיואשצ ובעיקר מפחדת ששוב אעלה יותר ממה שהייתי קודם.מישהו מוכן לשתף כמה זמן נשמרו התוצאות?

  32. היי ליליה שאלה לי אלייך..
    לפני כמה ימים התחלתי בדיאטה אבל בגלל שהיו אורחים אז נעלצתי להפסיק בא…וזה יצא שצמתי רק יום אחד..:[
    אז אני מחילה היום מהתחלה אז זה בסדר נכון?
    ועוד משו..:]..אם שותים את המי מלח על בטן מלאה מה זה עושה חברה שלי התעניינה בזה וגם אני אם אפשר לשתות אחרי ארוחת שחיטות מי מלח כדאי להוציא הכל…ולהשתמש בו כמשלשל…תודה

  33. ועוד שאלה…חחח
    תה מנטה בתמצית כאילו בתוך שקיק תה קנוי..או עלי תה מנטה שצריך להרטיח ??
    ורציתי לדעת מה הפעולות של הלימון לגוף….תודה :]

  34. מתיסרת בידיוק באתי לשאול את השאלה שלך.
    למרות היומיים בלבד של הדיאטה שעשיתי ירדתי 3(!!!!) קילו.
    אבל שבוע אחרי וכבר עליתי 4!!!!
    לילה אולי יש לך טיפים איך לא להעלות משקל,ואם תוכלי בבקשה לפרט את התפריט של החזרה לאוכל בסוף הדיאטה,תודה רבה לך!
    ומתיסרת יש לי סוג של "דיאטה" שהיא לא ממש דיאטה,היא פשוט רוטינה מסויימת של ארוחות לשבועיים והיא עוזרת לשמור על משקל,למרות שאני חושבת שצריך ללכת לדיאטנית באמצע הדיאטה,להגיד לה שעושים את הדיאטה הנ"ל ולבקש תפריט שבו לא תיתכן עלייה חזרה במשקל 🙂

  35. היי מתיסרת,
    בדרך כלל דיאטת ניקוי זו מביאה אחריה תאבון בריא לירקות, פירות ונותנת טעם טוב לאוכל בריא. את לא אמורה להיות רעבה כל כך, ואם כן, אז בעיקר בערב ואז תה מנטה חריפה עוזר מאד. נסי לשתות הרבה תה מנטה בין ה"ארוחות". עכשיו, בחורף הקור גורם לרעב נוסף באופן טבעי. הקפידי להיות עסוקה ופעילה ולזכור שהמטרה הראשונה והחשובה של דיאטה זאת – לנקות את הגוף, את תאי השומן מפסולת. בסיום הקפידי לאכול מנות קטנות של אוכל, לשתות המון מים בין הארוחות וללעוס עד שהמזון הופך לנוזל בפה. העיניים הן הרעבות. השתמשי בצלחות קטנות לארוחות – הכמות תספיק ולא תהיה תחושה של מעט אוכל. התוצאות נשמרות יפה ולאורך תקופה ארוכה אם לא דוחפים אוכל. אחד בטריקים הוא לשאול את עצמך בזמן פתיחת מקרר האם הבטן באמת רעבה. אם לא – תשתי כוס מים ותראי שזה עובר. אנחנו מתבלבלים הרבה בין צמא ורעב.
    אל תישקלי כל יום – זה מתסכל. עבודת ניקוי נעשית. 🙂
    המשך מוצלח! 🙂

  36. היי אתי,
    זה בסדר להתחיל מחדש 🙂 ואם אכלת ארוחת שחיטות, בבוקר אפשר להתחיל ממי מלח כדי ששיירי הארוחה לא יכבידו על הגוף. אני לא חושבת שישר אחרי האוכל מישהו יכול להכניס עוד ליטר מי מלח 🙂 גם התוצאה תהיה לא נעימה 🙁
    הצליחי עם הדיאטה! 🙂

  37. אתי, יש תה מנטה בשקיות – אני שותה של "פומפדור" – הוא מעולה! בלי להמתיק, כמובן 🙂 והלימון עוזר לשרוף שומנים ולפנות תאי שומן. כבר כתבתי האבה על זה 🙂

  38. יוליה, ירידה כזאת אחרי יומיים מדברת על ניקוי מעיים טוב, אבל יומיים לא מספיק. עליה של 4 ק"ג תוך כדי דיאטה מעוררת אצלי שאלה לגבי פעילות בלוטת התריס.
    אחרי יציאה הדרגתית מהדיאטה – קודם מיץ תפוזים מהול במים ועד מיץ מלא במשך יומיים. ביום השלישי ירקות ללא שמן, ברביעי עם שמן וירקות מאודים, אפשר מרק והחל מיום חמישי אוכלים מזון רגיל, אבל… לא הרבה לחם, לא הרבה פסטה /אורז לבן, לא להתנפל על תפוחי אדמה, להעדיף את הירקות הצבעוניים+ירק – בכמויות! לסדר ארוחות קטנות הנאכלות באיטיות והנעה, בלעיסה מאומצת וממושכת. בקיצור, לא למלא מהר את הבטן עוד ועוד, אלא להתענג על כל ביס, כאילו הוא היחיד!
    נשמע מצחיק, אבל אמיתי. יש לנו עיניים גדולות, ממלאים צלחות גדולות ואז חבל לזרוק! תמצאי לחם מקמח מלא – שיהיה קשה ולא רך כמוכרית פוך. פורסים פרוסה דקה ונהנים מביסים קטנים. משלבים 2-3 דברים בארוחה – שתהיה מעט "משעממת", בגוונים מארוחה לארוחה – כל פעם שילוב אחר. מקווה שעזרתי 🙂
    בהצלחה! 🙂

  39. מה את אומרת על הרעיון של ללכת לדיאטנית בזמן הדיאטה?
    כי חשבתי על העובדה שאני יכולה לרדת הרבה במשקל אבל אז עולה חזרה,ומסתבר שהייתה טעות במשקל,עליתי רק שני קילו :),שמחה שאלה רק 2! 🙂
    תורה רבה לך על העזרה את ממש מצילה אותי בדיאטה הזאת:)
    ויש לי רק עוד שאלה אחת,איך אני יכולה לדעת אם באמת יש בעייה בבלוטת התריס??

  40. רק שתדעו שהדיאטה הזאת מסוכנת!מאוד מסוכנת לא עושים דבר כזה ועוד מפרסמים ככה בפומבי…יש ילדות ששוקלות חמישים קילו עושות את הדיאטה הזאת ויורדות ל40 קילו!!!זה לא נורמאלי…אני לא מאמינה איך שאת מעודדת אותן לעשות זאת …את באמת יודעת כמה הן שוקלות?!לא…וזה מסוכן אחות של חברה שלי עשתה את הדיאטה הזאת והיא סובלת מאנורקסיה עכשיו והיא לא מוכנה לאכול כלום חוץ ממים עם מלח מחורבנים…דבר כזה עושים בהשגחת תזונאית מוסמכת…לא על כתבה באינטרנט..ולא במשקל של 50קילו…

  41. הי יוליה.מה יכולה להיות הסיבה שהדיאטה משפיעה עלי נורא נורא לאט?.אני כבר ביום התשיעי ורק עכשיו הלשון שלי נהיתה לבנה ולמרות שהיציאות שלי נראות בדיוק כמו הלימונדה שאני שותה(מה שאומר שהגוף נקי,לא?) ירדתי פחות מ2 קג!!מלכתכילה תיכננתי לעשות 15 יום אבל בגלל שנורא קשה לי ואני גם לא רואה תוצאות החלטתי להישאר בעשרה ימים (לא מבינה איך עוד לא נשברתי)השאלה היא אם בגלל שעכשיו רק הלשון הלבינה זה אומר שרק עכשיו מתחיל להשפיע וכדאי לי להמשיך?

  42. מאיפה לך העובדה שאנחנו ילדות? ומאיפה לך כמה שאנחנו שוקלות? היא לא מעודדת אף אחד,זאת לא רק דיאטה אלה שיטה לנות את הגוף,יש אנשים שצריכים את זה.
    תפסיקו לעשות עניין מכל דבר!
    ומתיסרת,בנושא הזה אני באמת לא יודעת,אני מציעה לך לשאול את ליליה

  43. היי יוליה,
    את תמיד יכולה להתייעץ עם דיאטנית, לקבל תפריט וגם לעמוד בו בכיף 🙂
    בעיות בבלוטת התריס אפשר לגלות בבדיקת דם ל TSH, וגם T3 ו T4 שהם הורמוני הבלוטה. מבקשים הפנייה מרופא משפחה. עושים זאת לרוב כאשר את משמינה בלי לזלול – "מאוויר". הבלוטה קובעת את קצב חילוף החומרים.
    הבלוטה לא חייבת להיות "האשמה הראשית", יש גם גורמים נוספים.

  44. היי איילת,
    את צודקת באומרך שזאת לא דיאטה לילדות, ולא משנה מה מסת הגוף. זהו תהליך ניקוי. אבל את לא יכולה להאשים אתר של מתכונים על עוגה לא מוצלחת. כל אחד לוקח את המידע למקום שלו. צר לי על הילדה, אבל איפה הפיקוח של ההורים?
    זאת דיאטה אחת מני רבות. מי שעושה אותה אחראי לעצמו. אגב, לאנורקסיה יש סיבות אחרות מאשר דיאטה באינטרנט.

  45. היי מתיסרת,
    משך הדיאטה תלוי בהרגשה שלך. אם את סובלת כל הזמן ורק ממתינה להתחיל לאכול, סיימי אותה בצורה יפה והקפידי על כל דבר שאת אוכלת. תהני מכל ביס, תמשכי את התענוג ואז ייצא שתאכלי פחות. תזללי המון ירקות – זה ימשיך את הניקוי והזנת הגוף במרכיבים בריאים. תהיי מרוצה מעצמך עם כל תוצאה!
    בהצלחה! 🙂

  46. אני במצב שיגעון ואני מרגישה ממש רע עם עצמי, עבדתי אתמול במטבח בעבודה ולא הצלחתי להחזיק את עצמי מלנשנש מאית עלה חסה ולחם בגודל של כפית (רק החלק העגול)
    מה גם ששתיתי אתמול קצת שוקו אחרי הציץ לימון כי הייתה לי בחילה שנבעה מהטעם הנוראי!
    עד כמה הרסתי לעצמי? :/
    אני ביום השלישי אגב

  47. ויש לי עוד שאלה, זה בסדר שאני שותה 2 כוסות בבוקר ושלוש בצהוריים/ שתיים בצהוריים ואחת בערב?
    כי שמעתי שאנשים אמרו ששותים מידי פעם קצת קצת, וזה עושה לי עוד יותר בחילה 🙁

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *