דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

food196 בתחום הנטורופתיה קיימות רבבות של דיאטות לכל מטרה. יש דיאטות להרזיה, דיאטות להשמנה (אל תתפלאו),דיאטות להורדת כולסטרול או סוכר,  להורדת לחץ דם גבוה  ועוד רבות אחרות. אחד הסוגים של דיאטות היא דיאטה לניקוי הגוף, וגם ביניהן תמצאו מגוון גדול של שיטות  ניקוי.

מה מנקים בגוף?

 לפני כל דבר אחר מנקים את המעיים. דרך המעיים מתנקה גופנו משאריות המזון שאכלנו (ולפעמים כבר שכחנו שאכלנו!) וגם מתוצרי חילוף החומרים של החיידקים המאכלסים אותם. אפשר לנקות בהמשך את כל מערכות הגוף. כתוצאה מכך פעילות הגוף תשתקם עד לרמה התאית. זה אומר שכל תאי הגוף יעבדו "כמו חדשים". ברכב היינו קוראים לתהליך כזה אוברול כללי.

יש דרכים רבות לנקות את הגוף מחומרים רעילים (טוקסינים). אתמקד כאן באחת מהן – דיאטת לימונים ( או יותר נכון – לימונדה).הדיאטה מתבססת על עבודתו של נטורופת אמריקאי בשם Stanley Burroughs שבשנת 1976 פיתח תכנית אפקטיבית של ניקוי הגוף מרעלים בעזרת לימון.

מדובר בצום. לא אוכלים כלום מינימום 10 ימים. רק שותים. מפחיד, נכון?

מסתבר שלא נורא! החלטתי לנסות. להפתעתי לא הסתובבתי רעבה עם מחשבה יחידה בראש "מתי אפשר כבר לאכול?"   🙂

ומה התוצאות?

ירדתי במשקל 4.5 ק"ג ב-10 ימים, עבדתי במשך כל התקופה  ואפילו הרגשתי טוב!   😉

לאילו חומרים ומצרכים זקוקים לדיאטה?

א. לימונים. כ-40 לימונים לתקופה של 10 ימים.

ב. סירופ מייפל אורגני (סוג B). צריך בין 1.5 ל-2 ליטר.

ג. מלח ים ללא תוספת יוד.

ד. פלפל אדום חריף באבקה ( cayenne pepper ).

ה. תה צמחים משלשל.

ו. מים (מינרליים, מפילטר, בקיצור, מי שתיה)

אז איך עושים זאת?

בערב לפני תחילת הצום שותים תה צמחים משלשל.

בבוקר למחרת שותים 1 ליטר מים עם 2 כפיות מלח ים (מערבבים עד להמסה).

חצי שעה אחרי מי המלח אפשר לשתות לימונדה. היא מורכבת מכוס מים עם תוספת 2 כפות מיץ לימון סחוט טרי ( מחצי לימון בערך), 2 כפות סירופ מייפל ו-1/4 כפית פלפל אדום חריף (מוסיפים תוך בחישה רגע לפני ששותים!) במשך היום שותים 6 – 12 כוסות לימונדה כזאת.

בין הלימונדות שותים מים – כמה שיותר!

מותר לשתות תה מנטה או נענע– כל כמות רצויה.

מסיימים את היום בכוס תה משלשל.

למה לצפות? למה להתכונן?

התה המשלשל ומי המלח ימריצו את ניקוי המעיים. לאנשים העובדים משעות מוקדמות של הבוקר רצוי לבצע את התכנית בימי חופשה או להתחיל את העבודה בשעות מאוחרות של הבוקר. את הלימונדה עדיף להכין טרי כל פעם.אפשר לעשות הפסקות בשתייתה ולשתות תה נענע או מים.

זאת שאלה של התארגנות למשימה!

איך מסיימים את התכנית וחוזרים לאכול?

לאט-לאט! ביומיים ראשונים אחרי הצום שותים מיצים (פירות או ירקות, אבל לא ביחד!!!), בהתחלה מהולים 1:1 במים ובהדרגה מרוכזים יותר. בערב היום השני אפשר מרק ירקות בבלנדר (לא לפני זה אם לא רוצים כאבי בטן).

ביום השלישי אפשר סלט עם מלח ולימון, אבל ללא שמן! בצהריים אפשר מעט דגנים מבושלים עם סלט כמו בבוקר.

ביום הרביעי אפשר להוסיף שמן לסלט. וכך ממשיכים להוסיף כל פעם משהו נוסף לתפריט עד שחוזרים לתפריט רגיל המכיל הרבה ירקות, סלט בכל ארוחה, דגנים מלאים וכו. הדגים "יקדימו" את הבשר בסדר החזרת המאכלים הרגילים. גם לא תרצו בשר כל כך.

רצוי לקחת פרוביוטיקה, כדי לאכלס את המעיים הנקיים בחיידקים ידידותיים.

ברור לי שדיאטת הניקוי מעוררת הרבה שאלות. אשמח לענות עליהן בבלוג.

נסו ותהנו מהרגשה של בריאות!

בהצלחה!


1,356 thoughts on “דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

  1. יוליה, יקירתי,
    לא הרסת כלום, רק אל תשתי שוקו יותר! המשיכי בלי תוספות נוספות 🙂 ואת הלימונדה שותים כל פעם כוס ולא ברצף. מה בדיוק גורם לך בחילה? החמוץ/ המתוק/ החריף? נסי לעשות הפסקות בין הלימונדות. יותר טוב. ותה מנטה חריפה עוזר עם רוב הבעיות – תחושת רעב/ בחילה ועוד.
    המשך מוצלח! 🙂

  2. לפי אמא שלי (רופאה), יש לי בלוטות טעם רגישות, מה שגורם לבחילה כשיש טעם חזק מידי, או טעם שאני לא אוהבת, הלימון בסדר, אבל המייפל זוועה, אני מוצאת את עצמי על סף הקאה כל פעם שאני שותה 🙁

  3. ואני עוד איך האשים את האתר הזה את.בתור תזונאית אמורה לרשום מה המשקל והגיל שרצוי לעשות את הדבר הזה שגם ככה כמעט ולא עוזר …והילדה בפנימיה והיה להורים קשה לפכח עליה רק כל פעם שהגיע לחופשה שמו לב,שהיא רק הולכת ונעלמת וזה כן בגלל הדיאטה הזאת כי היא עצמה הראתה את האתר..אז כן אני נושאת אצבע מאשימה כלפי האתר הזה…תנשי את לשלשל 10 פעמים ביום מים כע גם ככה את לא אוכלת…

  4. כואב להגיד שנשברתי, אבל נשברתי.
    הדיאטה הזאת מתאימה לאנשים שחיים לבד ויכולים לשלוט על המקרר שלהם.
    לצערי ני גרה עם אמא וסבא מה שאומר שתמיד יש אוכל, ואני עובדת עם אוכל, הפיתוי גדול מידי, וגם הבחילות הנוראיות מהמיץ לא עוזרות למצב. הגעתי למסקנה שאני יעשה דיאטת 500 קלוריות, שמעת עלייה המקרה? 🙂

  5. יוליה, יקירתי,
    לא כל אחד יכול לעשות את הדיאטה – ומסיבות שונות. התנאים שלך קשים למדי גם לדיאטת 500 קלוריות. תתחילי משהו שלא יהיה לך קושי כל יום לעמוד בתנאים שלו. תעברי לאכול מזון בריא ורק כשאת רעבה. תלעסי עד שתשתעממי 🙂 ואז ייצא שאכלת הרבה פחות והגעת לשובע. אני לא חסידת דיאטות. תמיד עדיף לבחור בדרך חיים ותפריט שאפשר להתמיד בהם בלי לחכות שהתקופה תסתיים ותוכלי לשוב לאוכל כל מה שאת אוהבת. כך לא תגיעי למצב של "אקורדאון" – תרזי עם דיאטה ותשמיני אחריה לסירוגין. תתיעצי עם דיאטנית, תבני תפריט, ואם המזון יהיה בריא – לא יהיה צורך בדיאטת ניקוי, בייחוד לא בקשה לביצוע ומאכזבת 🙂 ותזכרי שניסית, התאמצת והחזקת מעמד מספר ימים 🙂 גם זאת הצלחה. 🙂

  6. אני אוכלת בריא, מאוד! סלט כל יום לפחות פעם אחת, בלי ג׳אנק פוד, פירות וכ״ו.. אבל עדיין מרגישה מסורבלת 🙁
    אני מטר שבעים ואחת ואני שוקלת כרגע 60 ק״ג יש כאלה שיגידו שזה בסדר גמור, יש כאלה שיגידו ההפך, אבל השומן התמידי בבטן ובין הרגליים תמיד מפריע לי. ושלא תביני לא נכון, אני עושה ספורט, ריצה כמעט כל יום, כושר וכ״ו, לא מבינה מה לא בסדר בי

  7. היי ליליה, דיאטת הלימונים הזאת נשמעת לי מצויינת! אני בת 21 ובעבר עשיתי כמה וכמה דיאטות וירדתי במשקל אבל תמיד העלתי הכל בחזרה תוך זמן קצר. תמיד אחרי שאני מרזה אני מאפשרת לעצמי לאכול מכל הבא ליד אני לא מצליחה לשלוט בזה 🙁 ולפעמים אני מוצאת את עצמי אוכלת עד שאני מרגישה שאני עומדת להתפוצץ ואני די חוששת שזה מה שיקרה לי גם בדיאטה זו.
    ודבר שני אני לא רגילה לשתות כ"כ הרבה ובדיאטה הזאת שותים מלא ויש לי שלפוחית רגישה ונראה לי שתהיה לי בעיה להיות בשירותים כל כמה דקות העבודה לא מאפשרת מה אפשר לעשות?

  8. ליליה שלום ושבוע טוב 🙂
    קניתי אחרי שהומלץ לי בחנות הומאופתית בתל אביב תה צמחים משלשל שעשוי מ: שומר, אשחר, חומעה, שורש שן הארי וליקוריץ. אני מסיימת את היום השני שלי – ובשילוב של מי המלח בבוקר למחרת – נראה שעושה את העבודה טוב. אם את מאשרת וממליצה, אשמח לשתף אותך ואת חברי לצום איפה קניתי. אם את לא בעד התה הזה, אני אמצא תחלופה משפע ההצעות הקודמות שלך.
    תודה עם חום לב לעבודה שאת עושה ולמסירות הכובשת לב. נתת לי השראה וחוזק, ואני הולכת על זה!
    אורלי

  9. יוליה, הכל בסדר בך 🙂
    תתפלאי, אבל כל אחת מאיתנו, הבנות מרגישה כצ[מוך לגבי איזשהו "פגם" בה. בדוק! הנסיון שלי מלמד שאת המקומות/שומנים/קמטים/ כתמים/אברים לא זהים וכו' רק אנחנו היקרות רואות כאסון. שאר האנשים או לא מתייחסים או פשוט לא מבינים איפה הטרגדיה 🙂 כמעט ולא פוגשים בחורות עם גוף מושלם. עובדה! סימן שצריך להפנות את תשומת לב הזולת למקומות הכי יפים באישיות הזוהרת שלנו!!! 🙂 במלחמה כל האמצעים כשרים: לבוש מתאים, איפור ועוד. מה שחשוב – בריאות!
    אני לא רואה סיבה לדיאטה אם את אוכלת בריא ודואגת לכושר. העיפי מבט מסביב להשואה עם אנשים אחרים ושימי לב שאצלך הכל בסדר! מזה התחלנו, נכון? 🙂
    המון בריאות ושביעות רצון מעצמך! 🙂

  10. היי אורטל,
    זאת דיאטה לניקוי גוף מפסולת. כשאת לא שותה מספיק – את צוברת מומסים בגוף שלא יכולים לצאת כי לא שתית מספיק. אני מציעה שתתחילי לשם התחלה לשתות יותר. נסי לשתות מים עם מעט מיץ מלימון טרי. תמצאי את כמות המים הטובה שגם לא מציקה לך יותר מדי.תאכלי המון ירקות והמנעי מג'אנק. ירידות ועליות במשקל מביאים בסופו של דבר לריבוי תאי שומן שדורשים אוכל ולא רוצים להעלם. נסי לאכול אוכל טוב ושימי לב מה וכמה את אוכלת. אחרי שתבדקי את עצמך, תראי אם יש לך בכלל צורך בדיאטה זו או אחרת 🙂

  11. תודה ליליה 🙂
    בתל אביב מצאתי תה צמחים משלשל בחנות – חוכמת האדמה בהמלך ג'ורג 74.
    שם התרכיב הוא: "יציאת מצרים" (וכמו שמו הוא 🙂 )
    ומחירו 35 ש"ח ל100 גרם – שלהערכתי מספיקה ל10 ימים עד שבועיים.
    בהצלחה לכולם!
    אורלי

  12. היי ליליה 🙂

    אני רוצה להתחיל לעשות את הניקוי מחר, קניתי היום את כל המצרכים הדרושים.
    רק שאלה אחת בקשר למי מלח- לא הבנתי באיזה מלח צריך להשתמש. אני יכולה להשתמש במלח הרגיל שמשתמשים בו לאוכל? או שאני צריכה לקנות משהו ספציפי?
    אני ממש בלחץ שאני אעשה משהו לא כמו שצריך ושהניקוי לא יעבוד..

  13. היי מיטל,
    משתמשים במלח ים. קונים אותו בבית טבע, בעדן מרקט וכו' פשוט במלח ים יש מלחים נוספים ולא רק נתרן כלורי נקי, וזה תורם לניקוי טוב יותר של המעיים.
    ואל תלחצי, כי הניקוי יעבוד בכל מקרה, כי תחשבי בהגיון, את מנקה מעיים, נותנת לגוף מנוחה מעיקול מזון ומשקה אותו לרוויה ועוד מוסיפה מינרלים, מזרימה דם וגם משנה לטובה את חומציותו 🙂
    מי לא היה מתנקה ומתאזן בתנאים אלה!? 🙂 🙂
    תיהני והצליחי!!! 🙂

  14. תודה ליליה! 🙂
    ברגע שהתעוררתי בבוקר וראיתי את התגובה שלך נסעתי לעדן וקניתי את המלח.. ואני חייבת לציין, שחשבתי ששתיית המים תהיה הרבה פחות נוראית ממה שזה באמת :/

    רק עוד שאלה אחת, הגובה שלי הוא 1.60 בערך והמשקל הנורמלי שלי הוא 46 ק"ג. לאחרונה עליתי ל53(לא ברור למה ואיך) ולא משנה מה ניסיתי לעשות אני לא מצליחה לרדת במשקל.. אני אוכלת מאוד בריא (וגם ממש לא יותר מדי) ועושה פעילות מאומצת בחד"כ 3 פעמים בשבוע, ככה כבר במשך 4 חודשים ולא יורדת גרם.. ממש "משמינה מהאוויר".

    את חושבת שהניקוי הזה יעזור?

  15. היי לילייה!
    אני נמצאת בסוף היום השלישי לניקוי, וזו פעם ראשונה שאני מרגישה רעב- אבל יש לציין שהוא לא כל כך נורא, אני אסתדר.

    רציתי לשאול לגבי נטילת פרוביוטיקה בסוף הניקוי. באיזה שלב להתחיל לקחת אותה? ממש יום אחרי?
    ובכלל איך לסיים את הניקוי? בליטר מים עם מלח או שלא צריך?
    האם מרגישים יותר רעב בשלב מיצי הפירות/ירקות. ואיזה מהם יותר משביע לדעתך?
    והאם ביום החמישי של הסיום ניתן כבר לאכול כרגיל? (כמובן רצוי בריא)

    אני יודעת שאני חופרת וגם שאת לא איזה מחשבון או נביאה. אני שוקלת 46 והגובה שלי הוא 1.52 – אני רזה בעיקרון אבל יש לי חגורת שומן בבטן. האם לדעתך הניקוי יכול לסייע?

    וכל הכבוד לך! את ממש אכפתית אפילו שאת לא מקבלת פה שום דבר בחזרה.

    תודה רבה לך! 🙂

  16. שלום ליליה,

    שמחתי לשמוע ממך ומרבים פה בפורום שאחרי הימים הראשונים מרגישים אנרגיה מחודשת ותחושת הרעב נעלמת ברובה (חוץ מקצת רעב בערבים). מה שבהחלט מקל על התהליך ועוזר למוטיבציה.

    אני ביום השישי של הצום. מרגישה בסדר… האנרגיה לא גבוהה במיוחד (אתמול, יום 5 הייתי מאוד עייפה) ותחושת הרעב לא נעלמה. אני פשוט מרגישה רעבה כל הזמן! אני מתמודדת אם זה, ולמזלי הנחישות שלי חזקה מהרעב ואני מקווה לסיים 10 ימים.
    אגב, אני לא שוקלת את עצמי, אז אני לא יודעת איפה אני עומדת מבחינת המשקל. אני גם לא לחוצה מידי לגבי התהליך ומרגישה אופטימית למרות הרעב והעייפות

    חשוב לי לציין שני דברים:
    1. אני עושה את הדיאטה לפי המתכון שלך פרופר ללא קיצורי דרך ושותה המון המון מים בין לבין הלימונדות. תה מנטה בערב. מצאתי את כל המיצרכים הדרושים. אני מעסיקה את עצמי, ויוצאת להליכות.

    2. אני אמורה לקבל את הווסת בימים הבאים (אך בהחלט לא בטוח), ובאמת יש לי את כל הסימפטומים שמתאימים ללקראת המחזור: עייפות, נפיחות, קצת אי נוחות בשרירים (ביחוד ברגליים – יותר מרגיש כמו כאבי נשית או אישיאס) ורעב מוגבר.

    מזה נובע לי שתי שאלות. אני אשמח ואודה לתגובה שלך:
    1. האם באמת יתכן קשר בין תחושת הרעב המוגבר, נפיחות ועייפות למחזור?

    2. אם אכן יש קשר, האם תישקלי להוסיף להמלצות להימנע אם אפשר לא לבצע את הצום לקראת ובזמן המחזור כדי להקל על התהליך ולהגביר את המוטיבציה? בעיקר אם הורדה במישקל הוא מאוד חשוב.

    תודה רבה 🙂 את עושה עבודה נפלאה
    אורלי

  17. היי מיטל,
    התשובה חיובית – הדיאטה תעזור לנקות את העודפים ובמקומות הנכונים 🙂 המשיכי עם חדר כושר גם בזמן הניקוי ותתרמי לגופך יותר בריאות.
    המשך ניקוי מוצלח 🙂

  18. היי טלי,
    את תמיד יכולה להתחיל את הפרוביוטיקה, במיוחד אחרי שתאכלי קצת 🙂
    מסיימים את הניקוי בלי מי מלח 🙂 את מתחילה עם מיץ תפוזים מדולל 1:1 עם מים, שותה מספר פעמים ביום, "לועסת" כל שלוק, מורידה לאט את כמות המים במיץ, שותה בנוסף מים ותה. מיצי ירקות יכולים לבוא בחשבון – שוב, קודם בדילול.
    שימי לב לתחושות בטן. מיץ גזר היה חביב עלי, גם בתוספת כרוב לבן/מלפפון/חתיכת סלק (קטנה!) וכל ירק אחר שטעמו מתאים לך 🙂 חשוב לעשות זאת בהדרגה!
    לדעתי הניקוי יעזור לחגורת הבטן 🙂 בהצלחה!

  19. היי אורלי,
    את מתקדמת יפה! בשלב זה אפשר להתגבר על הרעב ע"י תוספת לימונדה (עד 12 כוסות ביום) וגם ע"י שתיית יותר תה מנטה גם במשך היום. עכשיו מזג האויר מתאים למשהו חם 🙂 העייפות לדעתי רק מצביעה על מאגרי פסולת. היא תעבור 🙂 המחזור לא מהווה מכשול לצום, הצום לא מחמיר או משבש את כל התופעות. הנפיחות והרעב מצביעים על PMS-H ו- PMS-C (תקראי על זה באינטרנט). אני מניחה שעם התקדמות הניקוי התופעות יפריעו פחות ופחות. סבלנות 🙂 גם שתיית המים תעזור לאזן 🙂
    המשיכי והצליחי! 🙂

  20. ליליה תודה על כל התשובות…..
    עוד 2 שאלות:
    כמה כוסות מים ביום מספיקות לניקוי?
    ביום הרביעי אחרי הצום את יכולה לפרט קצת יותר איך להחזיר בהדרגה את התפריט הרגיל?
    זאת אומרת, האם אפשר כבר בסוף היום הרביעי שאחרי לאכול סלט, דגנים מלאים ודג?
    או שזה יהיה רק ביום החמישי שאחרי?

    תודה רבה לך…

  21. היי טלי,
    תעשי חשבון של כוסות מים+לימונדה+תה מנטה ותגיעי ל 2 ליטר לפחות (או קצת יותר). המטרה – להמיס את הפסולת ולשטוף אותה מהגוף.
    חוזרים לאכול בהדרגה: אחרי מיץ פירות אפשר להתחיל לאכול תפוז וללעוס טוב מאד (ולא כמו שאנחנו רגילים :)). אפשר לנשנש גזר.אפשר לבשל מרק מירקות – תבשלי מס' ירקות במים ותרסקי בבלנדר – בחורף זה נהדר. עד הערב אוכלים בזהירות ירקות/פירות, ללא שומנים, אחד-אחד. ואז עוברים למרק/סלט ללא שמן. למחרת אפשר להוסיף שמן לסלט, בצהריים פחמימה מלאה עם ירקות, מאוחר יותר דג עם ירקות. הכלל הוא: לא לערבב יותר מדי מרכיבים, כך שמערכת העיכול תתרגל לאט לאט לתפקוד נורמלי. לאכול במנות קטנות וללעוס טוב מאד.
    תיהני! 🙂

  22. לגבי המיצים- האם זה צריך להיות רק מיצים סחוטים- רק המיץ נטו? או שאפשר לשים פרי בבלנדר?

  23. היי טלי,
    אחרי מיצים ללא מים אפשר בהדרגה להגיע גם לפרי בבלנדר. תעשי דליל ותשתי כשאת לועסת כל שלוק.
    המשיכי להנות! 🙂

  24. שלום ליליה,
    סיימתי אתמול בהצלחה 10 ימי צום, אני גאה בעצמי 🙂 אני מתחילה את היציאה ההדרגתית.
    הבוקר, לפני שאתחיל במיץ תפוזים, התחלתי את הבוקר עם שני כוסות מיים חמים ולימון. היו קצת כאבי בטן ותוך 20 דקות שילשלתי

    יש לי שאלה לגבי שתיית מייים ולימון (ללא סירופ מייפל) כשילוב אחרי שחוזרים לתפריט רגיל: האם כדאי לשתות כדבר ראשון בבוקר? לפני ארוחות? אחרי ארוחות? עם או בלי קאיין

    לגבי הקאיין: באופן כללי תמיד סבלתי מזרימה דם איטית. יש דרך שתמליצי לשלב אותו ביום יום?

    תודה שוב על התמיכה שלך
    אורלי

  25. היי אורלי,
    גם אני גאה בך! 🙂
    שתיית מים עם לימון כדבר ראשון על הבוקר מזרימה מרה והכבד שלך נהנה מאד! 🙂 שותים כ 1/2 שעה לפני הארוחות, בריא ונותן אנרגיה. אם את מרגישה טוב עם הקאיין, את יכולה להוסיף אותו למים עם לימון. תקשיבי לגופך. בחורף זה נעים יותר מאשר בקיץ – הוא מחמם. כשתגיאי לאכילה רגילה, את יכולה ללימונדה של הבוקר להוסיף כף שמן זית איכותי. לא לערבב – פשוט לשתות את השמן ואחריו לימונדה. זהו ניקוי כבד יומיומי.
    ושוב, כל הכבוד על המתנה היפה שנתת לגופך 🙂

  26. שלום-
    רציתי לדעת אם בימים של יציאה מהצום ממשיכים לשתות גם מיץ לימון עם מייפל בנוסף לירקות ופירות או לא.
    תודה על כל המידע
    ענת

  27. מה אפשר לשתות חוץ מהתה מנטה? קשה לאמא שלי עם התה הזה…אפשר תה צמחים כמו לואיזה?

    תודה לך ושבוע טוב……..

  28. ליליה שלום,
    האם אני יכולה לשתות גם תה ירוק במהלך היומיים שלאחר הפסקת ניקוי הגוף עם הלימון?
    תודה, ענת

  29. שלום ליליה
    היום התחלתי את תהליך הניקוי שלי… המים עם המלח די דוחים אבל לא משהו שאי אפשר להתמודד איתו
    הלימונדה דווקא אחלה אני מאוד אוהבת חריף ככה שיצא לי טוב…
    אין לי שופ ספק שאני אתמיד כי אף פעם אני לא מוותרת ותמיד מסיימת מה שהתחלתי
    יש לי כמה שאלות שרציתי לשאול
    1. אני לא שותה מי ברז שנים ופשוט לא מסוגלת זה יותר דוחה אותי מהמים עם המלח!!! העם זה יפריע לתהליך???
    2. יש לי בעיה עם רוב הירקות… אני אוהבת גזר וברוקולי האם זה בסדר ביציאה מהתהליך ניקוי לשתות רק מיצי פירות ולהתקדם לפירות מרוסקים???
    תודה רבה
    נטלי

  30. היי נטלי,
    את לא חייבת לשתות מי ברז – סנני אותם או תשתי מינרליים לפי בחירתך. 🙂
    את בהחלט מוזמנת לצאת מהצום עם מיצי פירות. קודם לדלל ובהמשך גם לרסק. אפשר להמשיך עם מרק גזר בבלנדר ולהתקדם עם ברוקולי מאודה – יהיה נהדר! למרק תוסיפי קצת מהחריף ומאד תהני 🙂
    אני בטוחה שתצליחי! 🙂

  31. אני שוקלת להתחיל בדיאטת ניקוי ביום ראשון הקרוב,הבעיה היא שביום שישי ערב פסח ולמחרת זה החג.השאלה שלי האם אפשר לעשות יומיים של הפסקה ואז להמשיך את הדיאטה?
    שאלה נוספת,קניתי נטורל דיאט…שתיתי כוס אחת,זה לא עשה לי כלום.איזה סוגי תה יתאימו לדיאטה הזו ?
    תודה רבה,
    שמרית

  32. היי שמרית,
    נטורל דיאט הוא לא תה משלשל, ואת צריכה לא לרזות אלא להתנקות. בפורום הזה מוזכרים הרכבים שונים – תתאימי לך אחד מהם.
    תמתיני עד לאחרי פסח, כי לא עושים הפסקות בדיאטה זו. כל התהליך משתבש. חבל.
    התחלות קלות לך וחג שמח 🙂

  33. היי לילה,
    האם אפשר לשתות עוד לימונדות גם אחרי שתיית התה המשלשל בערב? אני סטודנטית אז עד הצהריים אני לא יכולה לשתות כי אני בלימודים ומשלימה את הפער בשעות הצהריים עד הערב

  34. היי מאיה,
    תשתי את התה אחרי שתסיימי לפחות 6 כוסות לימונדה, ובלימודים שתי מים 🙂 אחרי הלימונדה של הבוקר (או שתיים )
    בהצלחה! 🙂

  35. היי ליליה,
    מה שלומך?
    נורא קשה לי לעשות את הניקוי בעזרת הלימונדה והמי מלח , לכן רציתי לשאול אותך האם את יכולה לתת תפריט של ניקוי מיצים? אני חושבת שיהיה לי יותר קל מכיוון שאני לא מצליחה לשתות את המי מלח..
    תודה מראש:)

  36. היי ליליה,
    אחרי שעושים את הדיאטה הזו במשך בתקופה הזאת וחוזרים לתפריט רגיל אחרי כמה ימים של אכילה בהדרגה, לא עולים במשקל את כל מה שיורדים?

  37. שלום! רצית לדעת עם חובה לקחת פרוביוטיקה? אם כן איפה משיגים? בנוסף רציתי לבקש המלצות לבתי טבע באזור ירושלים פסגת זאב.תודה רבה רבה

  38. היי ליילה,
    התחלתי את הניקויי היום והבנתי שהצ'ילי החריף והאורגני יכול להוות פתרון טוב גם כן…
    אני משתמשת בתה טיבטי האם זה בסדר? היציאות מעולות….ושאלה -כל בוקר מי מלח וכל ערב תה משלשל?
    תודה
    גאיה

  39. היי ליליה …שמי שלי ואני בת 15
    אני רוצה להוריד קצת מהמשקל שלי..
    קראתי את המצרכים שנדרשים ואני מחכה לחופש הגדול להתחיל,אם אני רצה ורוקדת בזמן הדיאטה זה יזיק לי ?..
    והמלח ,איזה מלח אני צריכה לקנות בדיוק ?..
    אחרי הדיאטה איך אני אמורה להתחיל את תהליך האכילה ?..
    אם אני יאכל רק ירקות הגוף "ישתגע" ואני יהיה רעבה לא ?…וגם אחרי הצום אז צריכים להמשיך לשתות את התה ולהימונדה והמי מלח ?..

    תודה שלי 🙂

  40. רציתי לשאול אם אפשר להשתמש בסירופ מייפל רגיל במקום בסירופ מייפל אורגני ומה ההבדל 🙂

  41. היי יש לי כמה שאלות מאוד חשובות וממחר אני מתחילה את הדיאטה !! (בינתיים אני לוגמת תא משלשל).

    אני מתכננת לעשות את הדיאטה ל 14 יום.

    1) האם אני צריכה לשתות כל יום בערב תה משלשל לאורך כל התקופה??? זה לא מסוכן מדיי ?? הריי באיזשהו שלב לא יהיה יותר מה לשלשל… לא???

    2)מי המלח הם הכרחיים כל יום בבוקר או שזה שלב שת התחלה בלבד?

  42. עוד שאלה!!!!

    הפלפל האדום החריף – זה לא אותו דבר כמו פפריקה אדומה חריפה??? אני קניתי פפריקה אדומה חריפה…

  43. שלום, יש לי שני שאלות:
    א.אין אופציה אחרת חוץ מהפלפל?? מאוד קשה לי אם חריף.
    ב.אני עובדת משמרות וברובם בלילה, ככה שאני ישנה בבוקר זה יכול להוות בעיה?
    תודה

  44. היי אור,
    החוכמה של דיאטת ניקוי שהיא כוללת לא רק מה שמכניסים לגוף אלא בעיקר – איך מנקים אותו מהמשקעים והפסולת. כמובן, אפשר למצוא דרכים שונות לניקוי – יש הרבה! אותן דרכים שאכן עובדות יפה כוללות ניקוי מעיים בדרך זו או אחרת, ולא רק פעם אחת. אם יש בך את כח ההתמדה, את יכולה או לשלב מיצים בתזונה צמחונית לתקופה עד 3 שבועות (ומדובר בעיקר במיצי ירקות) או לעשות צום מיצים – כלומר כל המזון בתקופת הניקוי הוא מיצים, מים ואולי תה מצמחי מרפא. גם את זה עושים תקופה מוגבלת ותמיד עם ליווי של מישהוא שמתמצא בתחום. זה לא רציני וחסר אחראיות לתת באופן שרירותי דיאטה, גם אם זה למטרת ניקוי.
    את רוצה להיות בריאה ונקיה יותר – תאכלי בריא ותשתי כל יום מיצי ירקות (במקום חלק מארוחות). נסי לשתות מיץ גזר עם תוספת 1/4 שורש סלק ומספר עלי כרוב לבן – טעים ומזין ומנקה. מיץ ירקות שותים לאט, "לועסים" כל שלוק.
    לבריאות 🙂

  45. היי יוספה,
    כשחוזרים לאכול יש תאבון מוגבר לירקות ומאכלים פשוטים ובריאים. אם לא מתנפלים ישר על האוכל ואכלים רק כשרעבים, לאט ולועסים – המשקל לא חוזר. חשוב להחליט לשמור על הגוף נקי – אז לא אוכלים דברים מזיקים שברובם גם משמינים. 🙂
    המשך מוצלח 🙂

  46. היי גל,
    רצוי לקחת פרוביוטיקה כדי לעשות "שיכום שכונות" במעיים 🙂 אתה מגרש את הרעים – אז מביאים דיירים טובים, אחרת מישהו אחר יבוא למקום הפנוי 🙂
    לגבי בתי טבע – צריך חפש בדפי זהב – אני לא ירושלמית 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *