דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

food196 בתחום הנטורופתיה קיימות רבבות של דיאטות לכל מטרה. יש דיאטות להרזיה, דיאטות להשמנה (אל תתפלאו),דיאטות להורדת כולסטרול או סוכר,  להורדת לחץ דם גבוה  ועוד רבות אחרות. אחד הסוגים של דיאטות היא דיאטה לניקוי הגוף, וגם ביניהן תמצאו מגוון גדול של שיטות  ניקוי.

מה מנקים בגוף?

 לפני כל דבר אחר מנקים את המעיים. דרך המעיים מתנקה גופנו משאריות המזון שאכלנו (ולפעמים כבר שכחנו שאכלנו!) וגם מתוצרי חילוף החומרים של החיידקים המאכלסים אותם. אפשר לנקות בהמשך את כל מערכות הגוף. כתוצאה מכך פעילות הגוף תשתקם עד לרמה התאית. זה אומר שכל תאי הגוף יעבדו "כמו חדשים". ברכב היינו קוראים לתהליך כזה אוברול כללי.

יש דרכים רבות לנקות את הגוף מחומרים רעילים (טוקסינים). אתמקד כאן באחת מהן – דיאטת לימונים ( או יותר נכון – לימונדה).הדיאטה מתבססת על עבודתו של נטורופת אמריקאי בשם Stanley Burroughs שבשנת 1976 פיתח תכנית אפקטיבית של ניקוי הגוף מרעלים בעזרת לימון.

מדובר בצום. לא אוכלים כלום מינימום 10 ימים. רק שותים. מפחיד, נכון?

מסתבר שלא נורא! החלטתי לנסות. להפתעתי לא הסתובבתי רעבה עם מחשבה יחידה בראש "מתי אפשר כבר לאכול?"   🙂

ומה התוצאות?

ירדתי במשקל 4.5 ק"ג ב-10 ימים, עבדתי במשך כל התקופה  ואפילו הרגשתי טוב!   😉

לאילו חומרים ומצרכים זקוקים לדיאטה?

א. לימונים. כ-40 לימונים לתקופה של 10 ימים.

ב. סירופ מייפל אורגני (סוג B). צריך בין 1.5 ל-2 ליטר.

ג. מלח ים ללא תוספת יוד.

ד. פלפל אדום חריף באבקה ( cayenne pepper ).

ה. תה צמחים משלשל.

ו. מים (מינרליים, מפילטר, בקיצור, מי שתיה)

אז איך עושים זאת?

בערב לפני תחילת הצום שותים תה צמחים משלשל.

בבוקר למחרת שותים 1 ליטר מים עם 2 כפיות מלח ים (מערבבים עד להמסה).

חצי שעה אחרי מי המלח אפשר לשתות לימונדה. היא מורכבת מכוס מים עם תוספת 2 כפות מיץ לימון סחוט טרי ( מחצי לימון בערך), 2 כפות סירופ מייפל ו-1/4 כפית פלפל אדום חריף (מוסיפים תוך בחישה רגע לפני ששותים!) במשך היום שותים 6 – 12 כוסות לימונדה כזאת.

בין הלימונדות שותים מים – כמה שיותר!

מותר לשתות תה מנטה או נענע– כל כמות רצויה.

מסיימים את היום בכוס תה משלשל.

למה לצפות? למה להתכונן?

התה המשלשל ומי המלח ימריצו את ניקוי המעיים. לאנשים העובדים משעות מוקדמות של הבוקר רצוי לבצע את התכנית בימי חופשה או להתחיל את העבודה בשעות מאוחרות של הבוקר. את הלימונדה עדיף להכין טרי כל פעם.אפשר לעשות הפסקות בשתייתה ולשתות תה נענע או מים.

זאת שאלה של התארגנות למשימה!

איך מסיימים את התכנית וחוזרים לאכול?

לאט-לאט! ביומיים ראשונים אחרי הצום שותים מיצים (פירות או ירקות, אבל לא ביחד!!!), בהתחלה מהולים 1:1 במים ובהדרגה מרוכזים יותר. בערב היום השני אפשר מרק ירקות בבלנדר (לא לפני זה אם לא רוצים כאבי בטן).

ביום השלישי אפשר סלט עם מלח ולימון, אבל ללא שמן! בצהריים אפשר מעט דגנים מבושלים עם סלט כמו בבוקר.

ביום הרביעי אפשר להוסיף שמן לסלט. וכך ממשיכים להוסיף כל פעם משהו נוסף לתפריט עד שחוזרים לתפריט רגיל המכיל הרבה ירקות, סלט בכל ארוחה, דגנים מלאים וכו. הדגים "יקדימו" את הבשר בסדר החזרת המאכלים הרגילים. גם לא תרצו בשר כל כך.

רצוי לקחת פרוביוטיקה, כדי לאכלס את המעיים הנקיים בחיידקים ידידותיים.

ברור לי שדיאטת הניקוי מעוררת הרבה שאלות. אשמח לענות עליהן בבלוג.

נסו ותהנו מהרגשה של בריאות!

בהצלחה!


1,356 thoughts on “דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

  1. היי מיטל,
    כבר עניתי לך על השאלה בערוץ אחר 🙂 , אבל אני בטוחה שיש בנות שתוהות גם הן בנושא. אפשר לעשות את הניקוי גם בימים של המחזור החודשי. זה לא מפריע לתהליך הניקוי. הלימון והפלפל החריף משפרים את זרימת הדם בגוף ויתכן ויהיו שינויים קלים במחזור (ואולי לא יהיו ), אבל זה בסדר ומשתלב טוב בניקוי. ייתכן ותהליך הניקוי ימנע כאבי מחזור, כי הגוף מוזן במינרלים (גם מסירופ מייפל) 🙂 ולא מפסיקים ניקוי בגלל זה 🙂
    בהצלחה בנות!

  2. ענבר, חמודה,
    קשה לנבא את מספר הקילוגרמים שתרדי. זה תלוי כמה שומן צברת וכמה ג'יפה אספת בבטן 🙂
    נסי ותראי 🙂 תיהני מהתהליך ותשלבי אותו בספורט! בהצלחה!

  3. ליליה שלום,
    יש לי כמה שאלות..
    ניסיתי לעשות את הניקוי ואחרי ששיתי את המי מלח מיד לאחר מכן הקאתי…אחרי יומיים כאלה ניסיתי לקחת מידרו תה גם בבוקר וגם בערב במקום המי מלח, אך זה לא עשה לי כלום..הייתי קצת מתוסכלת ונישברתי כי בלי המי מלח לא הרגשתי את הניקוי כמו שצריך..מה את ממליצה לעשות? אולי תה אחר? אולי לשתות את המי מלח בצורה כלשהי?

    בנוסף אני נוטלת פוסיד (חצי כדור פעם ביומיים) בגלל אגירת נוזלים. האם עדיין אני יכולה לעשות את הניקוי?
    האם זה ימנע ממני לרדת ממשקל?
    האם יש משהו טבעי שיכול לעזור לאגירת נוזלים?

    אודה לתשובתך..

  4. ליטל, יקירתי, לא מערבבים טוב בטוב וגם מטוב לא אוכלים/שותים הרבה! :)תני לתה לעבור לגמרי ואז תשתי את ה"שייק"…אבל מנה מנה עם מרווח של לפחות שעה! זאת ארוחה! איך היית מרגישה אחרי 2 ארוחות בוקר? 🙂 🙂
    וגם האוטובוס…
    כן, ממשיכים אחרי זה בתהליך הניקוי. אבל נחים קודם 🙂
    היי זהירה! 🙂

  5. היי עדי,
    אני מאמינה שכבר קיבלת וניסית את הכדורים 🙂
    אני לא מאמינה בחיכויים 🙂 את מיץ המייפל מבשלים שעות ומכל 40 ליטר מיץ מקבלים 1 ליטר סירופ. הוא מכיל המון חומרים טובים לגוף. חשבת אולי פעם איך יהפכו את זה לאבקה וישימו בקפסולה? והלימון… האבקה יכולה להכיל חומצת לימון (אני מנקה איתה את הקומקום 🙂 ). רק פלפל אפשר לשים באבקה הקרובה למה שאנחנו שותים בלימונדה. אני לא ניסיתי את הכדורים וגם לא הייתי מאמינה שזה אותו דבר – הסברתי כבר למה 🙂
    היזהרי, חמודה!

  6. שלום עודד,
    תשובתי מאחרת, אבל אני רוצה בכל זאת לתת תשובה.
    לדעתי אפשר במשך הניקוי לעשות הפסקה עם התרופה (בתאום עם רופא/מטפל ). גאוט "לא אוהב" מזונות מסויימים – ביניהם חלבונים מן החי. אתה מנקה את השאריות מהגוף, מגביר זרימת דם, שותה הרבה ושותף את הגוף – נראה לי שהגאוט יתחבה בפינה 🙂 הסירפד ושורש שן ארי שעוזרים בגאוט עובדים על עקרון של ניקוי בדרכים שונות – ועוזרים לחולים 🙂 זה רק תומך במה שכבר אמרתי. אני לא הייתי מצפה לתופעות לואי מיוחדות 🙂
    בהצלחה!!!

  7. היי טליה,
    בדקתי את הנושא בספרות הנוגעת לדיאטה – גם שם לא נצפו תלונות על שיבושים בהשפעת הגלולות ועל תופעות לואי. אני מאמינה שאפשר לקחת את הגלולה במשך היום בין הלימונדות.
    בהצלחה!

  8. היי אור,
    לומר את האמת, אני ממליצה על מידרו תה כברירת מחדל 🙁 חיפשתי משהו שיהיה קל לקנות ולהשתמש 🙂
    טוב לערבב עלי סנה, מעט קליפות אשחר, לחך כלשהו (עלים!) ומשהו מרכך כמו זרעי פשתן או אלתיה ( שורש נטופית רפואית). אפשר להוסיף זרעי שומר (או שקית של תה שומר). תטחני את הכל בצ'ופר או מטחנת קפה וקחי כפית תערובת צמחים טחונים לכוס מים רותחים. אם אין לך מטחנה – שימי בפינג'אן את הצמחים, שפכי מים רותחים עליהם והרתיחי 3-4 דקות על אש קטנה עם מכסה. היחס: 2 כפיות צמחים (לא טחונים) ו 2 כוסות מים רותחים. כמות המים תרד עם הרתיחה. תחלקי 1/2 – 1/2 לבוקר ולערב. אני מאמינה שהתה הזה יעשה את העבודה. במקום אשחר (מר מאד :)) את יכולה לקחת מנה של שורש Rhubarb / radix Rhei/ Rheum palmatum. אני אתרגם את עצמי 🙂 את לוקחת כף מכל אחד מהשמות שהזכרתי ומערבבת בצנצנת. משם את לוקחת את 2 הכפיות של התערובת ומרתיחה. אם משהו לא ברור, תרימי טלפון 052-3487864 במוצאי שבת 🙂
    בהצלחה!

  9. לא התייחסתי לאגירת נוזלים 🙁 צריך לדעת למה… בכל מקרה, תה מעלים או שורש מגורד של פטרוזיליה אף פעם לא איכזבו 🙂 תראי, כך זה לא רציני! אני שוב חוזרת – צריך להבין למה את צוברת נוזלים! מטפלים בסיבה וגם זה – בזהירות ובאחראיות 🙂

  10. שלום,רציתי לדעת האם החומציות של הלימונים לא מזיקה לקיבה?
    מה קורה כשמתחיל כאבי בטן?
    אושר

  11. ליליה תודה רבה על התשובה המהירה!!
    את בעצם אומרת לוותר על המי מלח ולשתות את התערובת שכתבת לי?
    ובמהלך היום לשתות גם שורש מגורד של פטרוזיליה?

    איך אני משיגה את כל הדברים האלה :\
    אין משהו מוכן שאוכל לקנות?

  12. היי אושר,
    אתה מקבל משקה חמצמץ עם 2 כפות מיץ לימון וסירופ מייפל. תמיד אפשר לדלל מעט אם זה חמוץ ומפריע 🙂 אם יש חשש לכאבי בטן – שתה כל פעם 2 כוסות מים – זה עודר 🙂 באמת!
    בהצלחה!

  13. היי אור, את כל הדברים אפשר לקנות בכל בית טבע המוכר גם צמחים יבשים/ עדן מרקט / בית מרקחת (יותר יקר 🙂 ) ולערבב ולטחון. כפי שראית, לא כל הדברים המוכנים עובדים על כולם 🙂
    נסי והצליחי! 🙂
    מפטרוזיליה מגורדת + הירק שלה אפשר להכין תה ולשתות אותו 1-2 כוסות ליום. תבדקי בעצמך איזו כמות מתאימה לך. 🙂
    בהצלחה 🙂

  14. תודה ליליה:)
    רק לוודא שהבנתי נכון…
    אני לוקחת כף מכל הדברים שכתבת לי (עלי סנה,אשחר,זרעי פשתן וכ'ו..), ואז שמה 2 כפיות בתוך פינג'אן ,מכסה, ומרתיחה ל3-4 דקות. מחלקת לחצי ושותה חצי בבוקר ואת החצי השני מכניסה למקרר ושותה אותו בערב לכל תקופת הניקוי (במקום המי מלח).(אין לי מטחנה).
    בנוסף, חותכת פטרוזיליה לחתיכות קטנות ושמה בתוך מים רותחים ושותה את זה כתה? (אני מניחה שזה פועל כמשתן?)

    סליחה על כל השאלות אך אני רוצה לעשות את נכון:)

  15. ודבר אחרון (אני מבטיחה!!:)
    אחי לוקח ריטלין (בשביל להתרכז בלימודים וכאלה), האם הוא יכול לעשות את הניקוי ביחד עם הריטלין?

  16. אור, הבנת נכון 🙂
    תבדקי איך את מגיבה לתה ותדללי או תרכזי אותו לפי הצורך. אחרי הרתיחה נשאר פחות מים. את יכולה להשלים (לדלל כי זה מר ) ע"י הוספת מים רותחים 🙂 אם הטעם ממש מגעיל, תמתיקי קצת עם מייפל 🙂
    גם על פטרוזיליה הבנת נכון (למרות שזה לא קשור לדיאטת ניקוי 🙂
    לגבי אחיך : כשעובדים עם משלשלים, לא יודעים כמה מהתרופה נספג! כשלא אוכלים – הגיף סופג אחרת ואז קשה לנבא מה יהיה ריכוז התרופה בדם, לכן יש להזהר עם אנשים הנוטלים תרופות! אולי לעשות את הניקוי בסוכות ויש חופש מלימודים?
    בכל מקרה יש לשים לב לתגובת הגוף. בהצלחה!

  17. תודה רבה ליליה,
    זה היום הראשון שלי לניקוי, ואני כבר עכשיו ב2 בצהריים חסרת מנוחה ועצבנית כי אני ר-ע-ב-ה … מקווה מאוד שלא אשבר:)

  18. היי ליליה
    את מחזקת אותי להמשיך את הניקוי:)
    רק משהו קטן שמטריד אותי.. אני ביום השלישי לניקוי היום ושמתי לב שאני מאוד מותשת ביומיים האחרונים.. אם לפני כן הייתי הולכת לישון 1 בלילה וקמה ב7, אז ביומיים האחרונים אני נרדמת ב10 ומאוד קשה לי לקום בגלל החולשה.. היום למשל לא הלכתי לעבודה כי אני מאוד חלשה ובקושי זזה ממקום למקום בבית.. ישנתי היום 12 שעות!! ואני עדיין עייפה… האם התגובה שלי נורמלית? האם כך זה יהיה לאןרך כל הניקוי?
    ואגב.. מותר סודה?

    בברכה
    אור

  19. ליליה שלום.
    רציתי לדעת האם הדיאטה מתאימה גם לעובדים עבודה פיזית [5-11 ש ביום]?

    תודה,
    ספיר

  20. שלום,
    קודם כל כל הכבוד על הדיאטה והסבלנות האתר שלך דחף אותי להתחיל לדאוג לגופי. התחלתי את הדיאטה,היום יום ראשון לדיאטה.שתיתי בבוקר ליטר מים עם 2 כפות מי מלח אטלנטי (במקרה יצא גם אורגני) ולא הרגשתי שום דבר לא רגיל. לא עודף יציאות או עודף שתן הכל אותו הדבר. רציתי לדעת האם זה רגיל או שאני עושה משהו לא בסדר.
    תודה

  21. היי ליליה,
    סליחה על כל השאלות אבל אני ממש מודאגת..
    מהבוקר אני במיטה וכל פעם שאני קמה יש לי סחרחורת נוראית וחולשה.. אני מאוד רעבה ומאוד קשה לי לקום מהמיטה.. האם זה נורמלי? זה יחלוף?
    אודה מאוד לתשובתך…

  22. אור, יקירתי, זאת תגובה נורמלית – הרעלנים השתחררו מהתאים ולכן את מרגישה כך.
    במצב זה ממשיכים בתהליך הניקוי, שותים לא יותר מ 6 כוסות לימונדה והמון מים.
    תרגישי טוב! זה יעבור! 🙂

  23. בת אל, היי סבלנית. תמתיני להשפעת התה ששתית בערב. כל גוף מגיב אחרת – בגלל רמת נקיון המעיים, רגישות ועוד.
    זה עדיין בסדר. אני מקווה ששתית ליטר מים עם 2 כפיות מלח (לא כפות!)
    המשיכי בסבלנות ותיהני! 🙂

  24. אור, יקירתי, זאת תגובת הגוף. תני לו לנוח, תשתי הרבה מים, תשכבי במיטה והמשיכי לשתות את התה שהכנת כדי לנקות את המעיים – משם הג'יפה עולה וגורמת לחולשה וסחרחורות!
    לא יותר מ – 6 כוסות לימונדה ביום במצב כזה (הלימונדה מגבירה את הניקוי), מים וגם תה מנטה – הוא תמיד עזר לי להתגבר על הרעב!!! 🙂
    בהצלחה! מחר הרגשתך תשתפר! את יכולה גם לישון הרבה – היום יעבור לך 🙂 🙂

  25. תודה על התשובה אני ממש מחכה שזה יעבור כבר…
    אחרי הניקוי אני רוצה להמשיך לרדת במשקל בעזרת דיאטה כלשהי, אני יודעת שאין קסמים אבל אני מחפשת דיאטה שתיתן לי לרדת יחסית מהר במשקל ..יש לי בין 10 ל15 קילו להוריד…
    חשבתי על דיאטת לחם של אולגה רז או אולי שומרי משקל..מה את חושבת?
    אולי יש לך משהו שאת יכולה להציע לי, משהו שאת אולי יכולה להתאים לי?

  26. אור, אני שמחה לשינוי הגישה 🙂
    אחרי הניקוי יהיה לך קל יותר לשלוט באכילה. צריך להתאים לך תזונה שתהיה לך טעימה ובריאה ולהפוך אותה לדרך חיים 🙂
    סיימי קודם את התהליך 🙂
    המשך מוצלח 🙂

  27. ליליה שלום,
    אכן ביום השני התה המשלשל עבד פלאים!!!
    כמו כן לא מצאתי מייפל דרגה B היכן ניתן למצוא וממש סרקתי הכל באזור השרון. האם יש לזה השפעה מכרעת כרגע אני משתמשת במייפל דרגה A. עוד שאלה קטנה היינו היום ביום כיף בעבודה והתפתתי ואכלתי פרוסת לחם, אחרי יומיים מלאים של צום, איך את מציעה להתגבר על זה. להמשיך פשוט עם הדיאטה ולספור ימים מחדש? כמה הרסתי לעצמי? תודה מראש

  28. היי בת אל,
    נסי להשיג מייפל B, אך בינתיים השתמשי ב- A בכיף ובנחת – ההבדל לא גורלי 🙂
    אל תאכלי בזמן צום! הבטן סובלת 🙁
    את יכולה פשוט להמשיך את הספירה 🙂 מי המלח שוטפים הכל 🙂 רק אל תבלבלי יותר את הבטן 🙂
    המשך מוצלח ופורה 🙂

  29. ליליה תודה רבה, קמתי הבוקר להמשיך את הדיאטה אחרי המשברון שהיה אתמול!!! אני בדיוק במהלך שתיית מי המלח ומתחילה במוטיבציה מחודשת את תהליך הניקוי!!

  30. אני רוצה להתחיל בדיאטה ממחר… אבל אני נוטלת גלולות. ידוע לך אם זה מוריד את השפעת הגלולות? הרי בסך הכל זה מנקה את כל המערכת העיכול… וכמו שהבנתי משלשלים מורידים את רמת הפעולה של הגלולה …

  31. היי אנגליקה,
    אפשר לשלב את הניקוי עם גלולות. אל תקחי גלולה לפני המים עם מלח בבוקר 🙂 אבל באמצע יום, כשאת "אוכלת" לימונדה על קיבה ריקה, אין סיבה להשפעה אחרת של הגלולות 🙂
    בהצלחה עם הניקוי! תיהני 🙂

  32. הי לילייה יקרה,
    תודה על התשובה לשאלתי הקודמת.אני מתחילה מחרתיים את הניקוי. טרם מצאתי את כל המרכיבים. איפה מוצאים את הפלפל הזה?בדקתי בכל הבלוג וגם חיפשתי מה כותבים אחרים והייתי במליון חנויות ואיין…מה לעשות?פלפל אדום חריף או שאטה עד שאמצא? וכן, מידרו ויונגבורן ניתנים רק במירשם. אז אם לא אשיג ו עד שאשיג מה לעשות?להשתמש במה שכתבת לערבב למישהי אחרת כאן? האם זה לא מסוכן לשתות אותם – אם זה במרשם אז כנרה שהם חזקים – ? אני בריאה אבל מפחדת שאחכ יהיו בעיות ולא רוצה לעשות משהו מזיק לגוף.תודה רבה רבה,
    סונייטה

  33. הי ליליה,
    התחלתי את הניקוי היום.בסהכ מרגישה בסדר אבל קשה לי מאד הטעם של הלימונדה.. אז הצלחתי רק 5 כוסות היום. הפלפל שיש לי הוא פלפל אדום חריף של מקורמיק ומקוה שזה בסדר? תה משלשל לא השגתי ואני מבינה ממה שקראתי בבלוג שתה טיבטי זה בסדר אם אין מידרו או יונגבורן – כי אותם ניתן רק במרשם ולכן גם מרגישה שקיצוני לי מדי. בינתיים קניתי תה של PUKKA שנקרא קלינס ומכיל מנטה סירפד זרעי שומר שורש שן הארי שורש ליקוריץ ועלי עלוורה – האם זה טוב מספיק? או להוסיף משהו לו? או לקנות הטיבטי?
    תודה רבה וחתימה טובה
    סונייטה

  34. היי סונייטה,
    פלפל אדום חריף זה בדיוק מה שצריך 🙂
    אם טעם הלימונדה קשה לך, תבדקי איזה מהמרכיבים נמצא שם יותר מדי – ותורידי קצת את הכמות שלו. את בהחלט יכולה להנות מטעם הלימונדה בלי לסבול 🙂
    התה שקנית הוא מנקה את הגוף, אבל לא את המעיים – וצריך לנקות אותם!!! אם יש לך תה טיבטי, תוסיפי אותו לתה הזה – אני חושבת שבשילוב זה יעשה עבודה טובה 🙂
    חתימה טובה גם לך. בהצלחה! ניקוי נעים 🙂

  35. שלומות,
    אחרי בירורים מעמיקים הגעתי לאנפו' בנוגע לקאיין שהוא זן הפלפל האדום שנדרש לפי מחבר הדיאטה. מסתבר שקאיין הוא פלפל אדום שעשוי מפלפלי שאטה [אדומים קטנים] ויש לו סגולות מרפאות רבות [כנראה שאפילו כיבים בקיבה] שלא כמו לפלפלים החריפים האחרים, שעשוים ליצור גירוי. אני הצלחתי למצוא אותו בעדן טבע מרקט ליד מה שהיה איקיאה, מניחה שניתן למצוא אותו בעוד מקומות אם לא כקאיין כפלפל שאטה. ליאת

  36. היי ליליה אגש יש לעניין, אני ובעלי רוצים להתחיל בניקוי. מה שמרתיע את בעלי הוא שהוא עלול להיות מושבת משך כמה ימים והוא לא יכול להרשות לעצמו לא להגיע לעבודה (הוא בן 41 ויש במשפחתו הסטוריה עגומה של סרטן המעי הגס). העניין השני הוא שאני מושתלת כליה פעמיים ולוקחת מדכאי חיסון כבר 19 שנים וקורטיזון עוד הרבה לפני. לפני כן לקחתי כדורים שונים מגיל 9 (בינהם גם קורטיזון), אני בת 38 (כמעט). האם כדאי ללכת על הניקוי הספציפי הזה או משהוא עדין יותר? דרך אגב למרות הקורטיזון אני די דחלילית במידותי אין לי שום רצון לאבד ולו גרם. תודה מראש על תשובתך וחג שמח.

  37. דבר נוסף שפתאום חשבתי עליו הוא שיש גם את ילדינו (אהובים ומקסימים ומאוד צעירים), בתמונה, את אולי כדאי לעשות את הניקוי בתורות, שהבית איכשהו ימשיך לתפקד….?

  38. שלומות ליליה, עשיתי 9 ימים ובגדול הרגשתי מצוין אך היום לקחתי שוונג בניקוי והוספתי יותר קאיין לתערובת מכרגיל על מנת לנצל את היום האחרון הייטב, חוששני שהתפתחה אצלי אלרגיה בשל כך וכרגע הפנים מתמלאות פריחה ויש גם מקומות על הגוף. אני יודעת שקאיין גרם לאנשים שאני מכירה אלרגיה בינהן אחת שהתחילה את הדיאטה והפסיקה בשל כך. מה עושים??

  39. שלום ליליה יקרה!
    ראשית אני רוצה להודות לך מאוד על האינפורמציה הבלתי נדלית שאת מוסרת בפורום באהבה ובאכפתיות רבה. את מקסימה .אני חשה כאילו את נותנת יעוץ אישי לכל אחד ואחד.וזה מרוממם את הלב שישנם אנשים כמוך יישר כוח.ותבוא עלייך הברכה.
    ובכן אני סיימתי היום 12 יום של ניקוי.מרגישה מצוין,עבדתי כל הימים הללו,נכון שבימים הראשונים (3ימים)חשתי כאבי ראש טורדניים שלא עזבו אותי ביום החמישי הרגשתי כמו פנתר חבל על הזמן,היו מספר רגעי רעב שפתרתי אותם עם הלימונדה ובשעות הערב התפנקתי לי בתה מנטה מהביל.היה עודף משקל של 4 וחצי קילו וירדתי אותם מידי פעם הלכתי למכון כושר והתאמנתי ללא כל קושי.כעת אני צריכה להתחיל את המיצים ויש לי בעיה שאני מקווה שאפתור אותה, האם אני יכולה לסחוט בבית את המיצים ולקחת עימי לעבודה? או שאין זה יעיל בעצם אני יודעת שכדאי לשתות את המיץ כ20 דקות לאחר סחיטתו אולם אין לי בעבודה מסחטה ואני רחוקה מהבית,חשבתי לקחת רק פרי הדר ולשתות כל היום משקאות אלה,אולם רציתי גם מיצי ירקות.אודה לך אם תעני לי בהקדם

  40. היי בת שבע,
    התנאים שלך מכתיבים את התשובה 🙂
    קחי איתך או מיץ תפוזים סחוט ובעבודה שימי אותו בקירור. בהתחלה תמהתי את המיץ במים ובהדרגה תגיעי למיץ נקי. האפשרות השניה – קחי מסחטת תפוזים קטנה לעבודה וכל פעם תסיטו מנה – רק אם יש אפשרות כזאת. בערב אחרי העבודה תוכלי לעשות מיצי ירקות. ביום הראשון אל תערבבו יותר מדי ירקות. הגזר מהווה התחלה נפלאה. אח״כ אפשר כבר לגוון יותר. התוצאות שלך מאד משמחות!
    יציאה מהנה לך מהצום! תיהני מחדש מכל טעם בחושים המחודשים 🙂
    בהצלחה! שבוע טוב 🙂 

  41. היי ליליה אגש יש לעניין, אני ובעלי רוצים להתחיל בניקוי. מה שמרתיע את בעלי הוא שהוא עלול להיות מושבת משך כמה ימים והוא לא יכול להרשות לעצמו לא להגיע לעבודה (הוא בן 41 ויש במשפחתו הסטוריה עגומה של סרטן המעי הגס). העניין השני הוא שאני מושתלת כליה פעמיים ולוקחת מדכאי חיסון כבר 19 שנים וקורטיזון עוד הרבה לפני. לפני כן לקחתי כדורים שונים מגיל 9 (בינהם גם קורטיזון), אני בת 38 (כמעט). האם כדאי ללכת על הניקוי הספציפי הזה או משהוא עדין יותר? דרך אגב למרות הקורטיזון אני די דחלילית במידותי אין לי שום רצון לאבד ולו גרם. תודה מראש על תשובתך וחג שמח.
    דבר נוסף שפתאום חשבתי עליו הוא שיש גם את ילדינו (אהובים ומקסימים ומאוד צעירים), בתמונה, את אולי כדאי לעשות את הניקוי בתורות, שהבית איכשהו ימשיך לתפקד….?

  42. היי רחל,
    חשבתי עלייך הרבה. דיאטת לימונים לדעתי לא מתאימה לך כי היא קיצונית מדי במקרה שלך. בשבילך יש להתאים ניקוי ספציפי עדין שיאפשר להמשיך את הטיפול במדכאי חיסון.
    בעלך יכול לעשות את הדיאטה במלואה. רצוי ומומלץ 🙂 אני מאמינה שלא יצטרך להפסיד ימי עבודה 🙂
    בהצלחה!

  43. היי ליליה,
    תודה רבה על התשובה הכנה.
    בעלי שמח לקבל את התשובה לגביו.
    האם את חושבת שתוכלי לעזור לי ולהתאים לי דיאטת ניקוי שבסופה תשיג את אותן תוצאות שדיאטת הלימונים משיגה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *