דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

food196 בתחום הנטורופתיה קיימות רבבות של דיאטות לכל מטרה. יש דיאטות להרזיה, דיאטות להשמנה (אל תתפלאו),דיאטות להורדת כולסטרול או סוכר,  להורדת לחץ דם גבוה  ועוד רבות אחרות. אחד הסוגים של דיאטות היא דיאטה לניקוי הגוף, וגם ביניהן תמצאו מגוון גדול של שיטות  ניקוי.

מה מנקים בגוף?

 לפני כל דבר אחר מנקים את המעיים. דרך המעיים מתנקה גופנו משאריות המזון שאכלנו (ולפעמים כבר שכחנו שאכלנו!) וגם מתוצרי חילוף החומרים של החיידקים המאכלסים אותם. אפשר לנקות בהמשך את כל מערכות הגוף. כתוצאה מכך פעילות הגוף תשתקם עד לרמה התאית. זה אומר שכל תאי הגוף יעבדו "כמו חדשים". ברכב היינו קוראים לתהליך כזה אוברול כללי.

יש דרכים רבות לנקות את הגוף מחומרים רעילים (טוקסינים). אתמקד כאן באחת מהן – דיאטת לימונים ( או יותר נכון – לימונדה).הדיאטה מתבססת על עבודתו של נטורופת אמריקאי בשם Stanley Burroughs שבשנת 1976 פיתח תכנית אפקטיבית של ניקוי הגוף מרעלים בעזרת לימון.

מדובר בצום. לא אוכלים כלום מינימום 10 ימים. רק שותים. מפחיד, נכון?

מסתבר שלא נורא! החלטתי לנסות. להפתעתי לא הסתובבתי רעבה עם מחשבה יחידה בראש "מתי אפשר כבר לאכול?"   🙂

ומה התוצאות?

ירדתי במשקל 4.5 ק"ג ב-10 ימים, עבדתי במשך כל התקופה  ואפילו הרגשתי טוב!   😉

לאילו חומרים ומצרכים זקוקים לדיאטה?

א. לימונים. כ-40 לימונים לתקופה של 10 ימים.

ב. סירופ מייפל אורגני (סוג B). צריך בין 1.5 ל-2 ליטר.

ג. מלח ים ללא תוספת יוד.

ד. פלפל אדום חריף באבקה ( cayenne pepper ).

ה. תה צמחים משלשל.

ו. מים (מינרליים, מפילטר, בקיצור, מי שתיה)

אז איך עושים זאת?

בערב לפני תחילת הצום שותים תה צמחים משלשל.

בבוקר למחרת שותים 1 ליטר מים עם 2 כפיות מלח ים (מערבבים עד להמסה).

חצי שעה אחרי מי המלח אפשר לשתות לימונדה. היא מורכבת מכוס מים עם תוספת 2 כפות מיץ לימון סחוט טרי ( מחצי לימון בערך), 2 כפות סירופ מייפל ו-1/4 כפית פלפל אדום חריף (מוסיפים תוך בחישה רגע לפני ששותים!) במשך היום שותים 6 – 12 כוסות לימונדה כזאת.

בין הלימונדות שותים מים – כמה שיותר!

מותר לשתות תה מנטה או נענע– כל כמות רצויה.

מסיימים את היום בכוס תה משלשל.

למה לצפות? למה להתכונן?

התה המשלשל ומי המלח ימריצו את ניקוי המעיים. לאנשים העובדים משעות מוקדמות של הבוקר רצוי לבצע את התכנית בימי חופשה או להתחיל את העבודה בשעות מאוחרות של הבוקר. את הלימונדה עדיף להכין טרי כל פעם.אפשר לעשות הפסקות בשתייתה ולשתות תה נענע או מים.

זאת שאלה של התארגנות למשימה!

איך מסיימים את התכנית וחוזרים לאכול?

לאט-לאט! ביומיים ראשונים אחרי הצום שותים מיצים (פירות או ירקות, אבל לא ביחד!!!), בהתחלה מהולים 1:1 במים ובהדרגה מרוכזים יותר. בערב היום השני אפשר מרק ירקות בבלנדר (לא לפני זה אם לא רוצים כאבי בטן).

ביום השלישי אפשר סלט עם מלח ולימון, אבל ללא שמן! בצהריים אפשר מעט דגנים מבושלים עם סלט כמו בבוקר.

ביום הרביעי אפשר להוסיף שמן לסלט. וכך ממשיכים להוסיף כל פעם משהו נוסף לתפריט עד שחוזרים לתפריט רגיל המכיל הרבה ירקות, סלט בכל ארוחה, דגנים מלאים וכו. הדגים "יקדימו" את הבשר בסדר החזרת המאכלים הרגילים. גם לא תרצו בשר כל כך.

רצוי לקחת פרוביוטיקה, כדי לאכלס את המעיים הנקיים בחיידקים ידידותיים.

ברור לי שדיאטת הניקוי מעוררת הרבה שאלות. אשמח לענות עליהן בבלוג.

נסו ותהנו מהרגשה של בריאות!

בהצלחה!


1,356 thoughts on “דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

  1. היי נועה,
    תבדקי מה טיבו של התה המשלשל שאת שותה בערב. אני יודעת שלא מוכרים תערובות מוכנות בישראל – משרד הבריאות "דאג" לנו. אולי הוא לא עושה את העבודה כי הוא מהסוג של "מטהרים" – כלומר משפיעים על חילוף חומרים אך לא על המעיים. את בהחלט יכולה לשתות הרבה. אם אין בצקות – את בסדר 🙂 תדאגי לשתות יותר כוסות לימונדה ולשים שם כמות טובה של פלפל קאיין – גם הוא עוזר לפריסטלטיקה. ולגבי ירידה במשקל – אצל כל אחד זה בקצב שלו ובשלב אחר של הניקוי. סבלנות! 🙂

  2. תודה רבה על המענה המהיר! אני משתמשת בתה טיבטי, זה בסדר? ואני גם משתמשת במלח ים יבש- יכול להיות שזו הבעיה?

  3. שלום ליליה
    רציתי להגיד תודה על כל המידע והעזרה.
    היום סיימתי את 12 הימים של הניקוי ואני מרגיש מצוין כמו גם בכל הימים שחלפו. במהלך הניקוי לא הפסדתי שום פעילות שעשיתי לפני וההרגשה הייתה נהדרת.
    עד היום העשירי הורדתי 6.8 קילו, אז הרווח המשני מהניקוי היה משתלם בהחלט.
    רציתי לשאול אם זה רעיון טוב לעשות יומים בשבוע רק מיצים והאם כדאי להוסיף את התה המשלשל והמלח או רק לשתות מיצים?
    תודה

  4. שלום לילה,
    יש לי שאלה: אני לא יודעת מתי לשתות את המי מלח ומתי את התה משלשל כי אני לא רוצה שהיציאות יבואו לי בזמנים לא מתאימים, אני יודעת שזה משתנה מגוף לגוף אבל מערך תוכלי לומר לי מתי לשתות אם כל בוקר אני קמה בשש בבוקר להליכה וחוזרת לישון בתשע בבוקר ואז קמה שוב ב-12 בערך, ואני יוצאת לעבודה בשש בערב וחוזרת באחת בלילה, באיזה שעות בבוקר ובלילה כדי לשתות את המי מלח והתה?
    ועוד שאלה, האם המלח ים צריך להיות ללא יוד?
    והאם התה מנטה צריך להיות בעלים או בתיון? ועל מה את ממליצה..
    תודה

  5. ועוד שאלה על איזה תה משלשל את ממליצה לקנות כי בחנות טבע יש כמה סוגים? איזה תה את מכירה שיש לו את התוצאות הטובות ביותר?

  6. ליליה שלום!

    תודה רבה על שיתוף בידע שיש לך – את היחידה בעברית בנושא זה!!

    רציתי לדעת מה לעשות אם עלי סנה ומי מלח לא עושים את העבודה בכלל, אין שוני ביציאות מימים הרגילים. האם להוסיף עלי סנה גם במהלך היום?

    תודה רבה

  7. היי מאיר,
    שמחתי לראות תוצאות יפות 🙂
    יומיים בשבוע על מיצים יכולים להיות בריאים ומהנים. אל תוסיף מלח או תה משלשל – הגוף ידע להעריך את מאמצך 🙂 רק אל תערבב ירקות ופירות באותה כוס 🙂 יש רק יוצא מן הכלל אחד – גזר עם תפוח – טעים ולא מזיק 🙂 את השאר תפריד. תשתדל להוסיף למיץ גם ירקות עליים – הירוק תומך גם בניקוי.
    בהצלחה! 🙂

  8. היי לירז,
    בחלוקת הזמן שברשותך הייתי מציעה לשתות את מי המלח עם סיום ההליכה ואחרי תוצאות הניקוי ללכת לישון. את התה תנסי לשתות בעבודה – ב 8 או אפילו רגע לפני העבודה – הוא צריך כ 8 שעות כדי לעבוד, ואצל כל אחד זה שונה. כיון שהוא רק "מכין את הקרקע" לפעילות מי המלח אין הרבה חשש שיפריע לך בהליכה. תנסי ותתאימי. ולגבי התה – קשה לי לומר בלי לדעת את ההרכב 🙁 אם בבית הטבע לא יוכלו להמליץ – תרשמי לי את ההרכבים השונים ואנסה לעזור 🙂
    בהצלחה!

  9. היי אירה,
    אל תשחקי עם עלי סנה – אם משתמשים בהם, צריך לשלב אותם עם צמחים נוספים, אך לא לבד! 🙁 ליטר מים בדרך כלל עוזר אפילו ללא מלח. יתכן ואת עושה משהו לא נכון ? הפלפל חריף ובכמות טובה?
    תוסיפי לעלי סנה לפחות זרעי פשתן וזרעי שומר/קימל/אניס (אחד מהם). שמת בליטר מים 2 כפיות גדושות של מלח?
    מקוה שתצליחי 🙂

  10. שלום ליליה. קראתי את כל הבלוג! תודה רבה על כל התשובות המעמיקות. אני ביום השני לניקוי בשאיפה לרזות. אני אוכלת די בריא בדרך כלל ושמרתי על אותו משקל בערך 20 שנה. עליתי במהלך שהייה של שנה וחצי בארה"ב – 8 ק"ג. (משקלי כעת 64)הרבה בגלל סטרס. לא אכלתי הרבה ג'אנק פוד. אני מניחה שסטרס הוא גם רעלן שאמור להתנקות בתהליך. בתור מטפלת בפרחי באך אני חושבת להיעזר בתמציות לתמיכה בתהליך הניקוי. האם העובדה שיש בהן מעט אלכוהול תתנגש עם הניקוי? תודה ובהצלחה לכולנו.

  11. לילה תודה על התשובות המהירות,
    יש לי עוד שאלה, האם מחל הים צריך להיות ללא יוד

  12. ליליה שלום,
    יש לי בעיות במערכת העיכול בשנה האחרונה. זה נע בין עצירות לתקופה ארוכה ומים של יציאות מוגברות. בנוסף יש לי ימים של תיאבון מוגבר ומנגד, ימים ללא תיאבון ( חוסר תיאבון זה משהו נדיר אצלי ). לאחרונה גם הפסקתי לקבל מחזור ( מסיבות שעדיין אינן ברורות ולאחר שהיה לי מחזור סדיר כל החיים ).
    רציתי לדעת אם נראה לך שאוכל לבצע את הניקוי ואם אין חשש שייגרם לי נזק כתוצאה מכך?
    מודה לך מראש על העזרה (:

  13. היי ליליה
    אני ביום השלישי לניקוי ואתמול בערב מאד צרבה לי הבטן העליונה. היום כאבים ברגליים. האם זה תקין?
    תודה ושבת שלום. האנה

  14. היי ליליה.אני לוקח ריטלין כבר שנים ובמהלך יום עבודה אני משתתף בכמה טעימות יין מקצועיות(אני טועם מעט מאד אבל חשוב לציין זאת).איך שני הפרטים הנל מסתדרים עם הדיאטה?אשמח לתשובה מפורטת בכדי שאוכל להתחיל בניקוי.תודה.אסף

  15. אני רוצה להתחיל את הדיאטה מחר אבל העניין של התה המשלשל והמי מלח מלחיצים אותי, אני עובדת מהשעה 8:00 עד השעה 16:30,מתי את ממליצה לי לקחת את המי מלח ומתי את התה המשלשל?..שלא יתפוס אותי לא מוכנה..

    תודה,שמרית

  16. ליליה שלום!

    היום סיימנו את תהליך הניקוי – התוצאות מדהימות!!
    לכל המתלבטים – עשינו שנינו – אני ובן זוגי, שנינו עובדים משרה מלאה, הורים לשלוש בנות קטנות (גנים ובית ספר). פתאום גילינו שיש כוח לעשות הליכות בערב ולא להשפך על הספה, אני רקדתי בערב יחד עם הבנות – משהו שלא הייתי מאמינה על עצמי בכלל.
    תופעות לא נעימות – כאבי ראש, בחילות, כאבים בבטן – היו וחלפו. עכשיו ביציאה מהצום קצת קשה כי אני מפחדת לאכול משהו שיעשה לי לא טוב, אבל לומדת לאט לאט.
    המשקל – בונוס נחמד (וגם המכנסיים שנופלים) אבל ההרגשה של קלילות ורחיפה אי אפשר לתאר!!! אנחנו בדרך לתפריט מסודר, כנראה בלי מוצרי חלב ועם דגים וקצת בשר והרבה ירקות.

    תודה לליליה על המידע ובהצלחה לכום!

  17. היי נועם,
    לפי מה שסיפרת לא נראה לי שתזיקי לעצמך אם תתני למערכת העיכול מנוחה וניקוי 🙂 גם הכבד מתנקה והוא זה שיש לו השפעה על המערך ההורמונלי. כך שאת מרוויחה מכל צד 🙂
    בהצלחה! 🙂

  18. היי אסף,
    כדי לשמור על יכולת לעבוד במלוא העוצמה הייתי משאירה גם בזמן דיאטת ניקוי את הריטלין, לפחות בימים הראשונים. מומלץ לקחת אותו אחרי שמי המלח עושים את עבודתם, כך הריטלין יישאר בגוף. 🙂 היין בכמות קטנה לא יהרוס את הניקוי. רק לפני הטעימה אל תשתה את הלימונדה! הפלפל יכול להפריע לחדות הטעימה. את כל השאר תעשה רגיל 🙂
    בהצלחה! 🙂

  19. היי שמרית,
    קומי שעתיים לפני השעה הרגילה שלך, תשתי את מי המלח וחזרי לישון. כשיגיע הזמן – את תתעוררי לשירותים ואחרי זה, בעבודה תשתי לימונדה. הכיני את כל המרכיבים בלי הלימון בבקבוק, ובעבודה רק תסחטי 1/2 לימון לכל כוס משקה.
    בהצלחה! 🙂

  20. היי לילה
    אמרת שאפשר שטחון את הפלפלים.. לקנות פלפלים טריים או פלפלים מיובשים?

  21. אני יכולה נסות סירופ אגבה? אני לא יודעת מה זה אבל זה נראה די אותו דבר…?!? מה לעשות??

  22. אז יש אולי תחליף זמני לסירופ מייפל? אני רוצה, יותר נכון חייבת להתחיל את הדיאטה הזאת כמה שיותר מהר לפני החתונה של אחי ולא משנה איפה אני מחפשת משום מה אין להם.. אם תכולי לתת לי תחליף אשמח מאוד מאוד מאוד!! תודה

  23. גבריאלה, במקומות בהם אי אפשר להשיג מייפל משתמשים במולסה שחורה – היא מכילה הרבה מרכיבים חיוניים. אולי תצליחי למצוא אותה או בדרך אפילו להתקל במייפל 🙂 מאד מקווה בשבילך 🙂
    בהצלחה בחיפושים ובדיאטה! 🙂 מזל טוב לאחיך!

  24. היי ליליה, הלכתי לקנות חומרים לדיאטה בחנות טבע ליד הבית שלי, וכששאלתי על תה משלשל, אמרו לי שזה ממש לא בריא לשתות אותו, במיוחד אם צמים ולא אוכלים כל היום ושעדיף לי לוותר על זה.. זה נכון? חוצמזה- פלפל קאיין אין את זה בשומקום.. גם לא את הפלפל הטרי… את יודעת על מקום בירושלים שבו אפשר אולי להשיג אותו? והלימונים- האם הם צריכים להיות אורגנים או שזה לא משנה? תודה רבה=]

  25. ועוד שאלה, אפשר להכין בקבוק אחד גדול לכל היום או שצריך להכין כל פעם את המיץ טרי? וחוצמזה- איזה כמות של מים נחשבת כוס?
    שוב תודה=)

  26. שלום ליליה,
    אני סובלת ממיגרנות חזקות ותכופות. אם לא לוקחת כדור נגד המיגרנה, מגיעה למצב של הקאות וממש חוסר יכולת לתפקד. מה לעשות עם יהיו לי מיגנות בזמן הדיאטה? האם מותר לקחת כדור? אם התשובה תהיה "לא״ אזי כניראה לא אוכל לבצע אותה. 🙁
    תודה

  27. היי ליליה!!
    רציתי לשאול האם במקום תה משלשל שלא ככ עובד עליי המליצו לי להשתמש בצמח שן הארי שזה גם טבעי וגם מנקה את הכבד.לשתות אותו בתור חליטה. המליצו לי על כחצי כפית להשרות כמה דקות במים חמימים ולשלות. ככה אמרו לי ומשלשל כמובן.. האם זה בסדר??

    תודה… ליטל.

  28. היי עינת,
    יש הרבה אנשים שאוהבים לתת עצות מתוך ידיעה ברורה שללא ספק שהם יודעים יותר טוב. במקרה זה הייעוץ נעשה באופן כוללני מאד. נכון, לא מומלץ לשתות תה משלשל על בסיס קבוע. אנשים שמעדיפים לצום עם ג'יפה במעיים שנספגת לגוף כי אין משהו אחר – זאת הבחירה שלהם. אגב, ידוע לכל שבצום ביום כיפור הרוב מקבלים כאב ראש, ולא רק – אז על זה אני מדברת. 🙂
    טוב, פסחנו 🙂 אז כן, חייבים תה משלשל המשחרר את המעיים מכל זבל מצוי. 🙂 אם את לא מוצאת פלפל קאיין, אפשר לחפש בחנויות תבלינים פלפל שאטה טחון או סודאני טחון או לקנות את הפלפלונים הקטנים החריפים ביותר (יבשים) ולטחון אותם במטחנת קפה. כל אלה יתאימו. אם לא מצאת לימונים אורגניים – תשתמשי חופשי ברגילים. ולשאלתך הנוספת – צריך לסחוט כ-1/2 הלימון לכל כוס. את שאר המרכיבים אפשר להכין מראש (לנער לפני שימוש)
    בהצלחה! 🙂

  29. היי פנינה,
    אני מציעה שלפני כל דיאטה – מנקה או לא, תעשי פשוט ניקוי מעיים. עשי זאת בכל דרך שנראית לך. טוב לעשות בצורה רצינית הידרוקולוניקס – שטיפת מעיים – מספר פעמים המתאים לך. אחרי זה את תרגישי טוב יותר אפילו עם המיגרנה ותקבלי תאבון בריא לירקות וכל אוכל ברי – וגם לא יהיה לך צורך בכמות גדולה. בנוסף תתחילי לשתות הרבה מים – כ-2 כוסות 15-20 דקות לפני כל דבר שאת מכניסה לפה – גם אם זה נשנוש. אל תשתי בזמן האוכל ותמשיכי לשתות שעתיים אחרי האוכל. עד לניקוי חלקי שכזה אני לא ממליצה לך להכנס לדיאטת לימונים – התגובה יכולה להיות חזקה מדי. אשמח אם כל זה יעזור 🙂
    בהצלחה! 🙂

  30. היי ליטל,
    גם תה משלשל הוא טבעי וגם הוא יכול להכיל בין היתר שן ארי.שורש שן ארי מרתיחים ולא חולטים, הוא לא משלשל אלא מזרים מרה – שזה לא מספיק כדי לנקות טוב את המעיים. יש הרבה אנשים שחולקים ידע חלקי בתור שלם – צריך לסנן 🙂
    תמצאי תה משלשל שעובד עלייך – יש הרכבים שונים – זה לא מתכון אחד!
    בהצלחה! 🙂

  31. אז אם תה טיבטי עושה לי כאבי בטן איומים.. ושן הארי את אומרת שלא ככ קשור.. ניתן לקבל המלצה ממך אולי??
    תודה

  32. היי ליליה! תודה על התשובה..=] לא מצאתי גם פלפל טרי, אבל לסבתא שלי יש פפריקה חריפה והיא טוענת שזה אותו דבר.. האם זה נכון? ומה הכמות שצריך מכל מצרך בשביל ליטר מים? (וכמה מנות זה יוצא?) תודה רבה!

  33. היי ליליה! תודה על התשובה..=] לא מצאתי פלפל קאיין, גם לא שלם, אבל לסבתא שלי יש פפריקה חריפה והיא טוענת שזה אותו דבר.. האם זה נכון? ומה הכמות שצריך מכל מצרך בשביל ליטר מים? (וכמה מנות זה יוצא?) תודה רבה!

  34. ענת אני גם מירושלים וקניתי לפני יומיים בשוק מחנה יהודה פלפל קאיין.. תחפשי בסמטאות בחניות תבלינים.. יש להם פלפלים שלמים גרוסים ואבקה.. מה שאני לא מצאתי זה מייפל דרגה B.. איפה מצאת כזה?

  35. לילה אני לא הצלחתי למצוא מייפל דרגה B.. יש מייפל דרגה D.. אפשר אותו בתור תחליף? ואם לא יש משהו אחר שאפשר לקחת?
    ועוד שאלה ראיתי שהמלצת על תה מנטה של חברת פומפדור.. יש לך עוד חברה שאת ממליצה עלייה?

  36. שלום לילה,
    עדיין לא הבנתי מתשובתך, האם ניתן לקחת בזמן הניקוי את הכדורים נגד מיגרנות.
    ושאלה שניה- איך מבצעים הידרוקולוניקס??
    תודה
    פנינה235

  37. היי ליטל,
    בכל בית טבע שמכבד את עצמו יש תכשירים צמחיים לפינוי מעיים. את כבר יודעת שתה טיבטי לא מתאים לך, אז גשי לבית טבע וחפשי. אני מתמחה בצמחים ולא בשמות מסחריים של תכשירים צמחיים. כברירת מחדל את יכולה להוסיף לבוסתן טיבטי גם שקית תה מנטה וגם כפית של זרעי פשתן לא טחונים. יש סיכוי טוב שהתוספת תמנע כאבי בטן.
    בהצלחה!

  38. היי עינת,
    פפריק חריפה לא מחליפה פלפל קאיין! יש לחפש אותו ולהשתמש. בליטר יש 4-5 מנות (תלוי באיזה גודל כוס את משתמשת – בספל יש 250 מל׳ ובכוס 200. נהגי בהתאם.
    בהצלחה 🙂

  39. היי לירז,
    את יכולה להשתמש גם בדרגה D. כך מסמנים איכות ובעיקר שקיפות. אך בינתיים חפשי דרגה B. בבתי טבע, עדן מרקט וכו׳. את יכולה לשתות תה מנטה מכל חברה. אני התרשמתי במשך שנים מהאיכות של פומפדור כי יש שם כמות טובה של הצמח וזאת באמת מנטה חריפה. רק תמנעי מתה שמכיל גם את צמח התה בנוסף או חלילה כתוב: בטעם…
    בהצלחה 🙂

  40. היי פנינה,
    כנראה שלא הסברתי ברור – בזמן ניקוי נמנעים מכדורים. משככי כאב מעמיסים על הכבד – אותו אנחנו מנקים 🙂
    ולי ברור שכתגובה לניקוי תקבלי כאב ראש ואפילו מיגרנה – זאת אחת התגובות הנפוצות בתהליך הניקוי – כל הג׳יפה עולה…
    הידרוקולוניקס עושים במכון, בד״כ פרטי. זה גם נקרא הידרוקולונוטרפיה – זה ניקוי מעיים בזרם מים – מעין חוקן בכמות מים גדולה שמנקה את המעי הגס (הקולון) ממשקעים (ויש מה לנקות!). יש סיכוי טוב להקל על המיגרנות שלך ובהמשך למנוע ממך תגובה קשה בתחילת הניקוי. הידרוקולוניקס מומלץ לרוב האנשים – רובנו מסתובבים עם משקעים כתוצאה מתזונה לקויה. ראיתי תוצאות יפות ושיפור מצב בריאות אצל מטופלים רבים.
    בהצלחה 🙂

  41. היי ליליה, התחלתי את הדיאטה היום, ורציתי לדעת אם אני היחידה שחושבת שלשתות מי מלח זה בלתי אפשרי…? בקושי הצלחתי לשתות כוס, אז ליטר נראה לי בלתי אפשרי… זה ממש נחוץ?

  42. לילה תודה על התשובה.. יש לי עוד שאלה..
    האם התה הטיבטי עובד טוב או שיש עדיפוץ לתה אחר? רשום ברכיבים של התה הטיבטי שהוא מכיל: עלי דפנה, טיליה, סירפד, עשב לימון, נענע, פקעת ורדים, תה ירוק, קמומיל, אכינצאה, טרמינליה צ'בולה, טרמינליה בלריקה, ויטמיןC, תפוח עץ, פטל שחור, קליפת תפוז, פרחי שושנים, היביסקוס.

  43. היי שירה,
    זה נחוץ מאד! 🙁 נסי לשתות דרך קשית תוך התעלמות מהטעם – אפילו תוך צפיה במשהו. זאת היתה הדרך שלי 🙂 זה נהיה פחות מגעיל עם התקדמות הניקוי.
    בהצלחה! 🙂

  44. לילה אני מצטערת ששיגעתי אותך אבל יש לי עוד שאלה.. אני יכולה להכין בקבוק של לימונדה לכל היום או שצריך להכין אותה לפני ששותים? כי רשום שאת הפלפל קאיין מוסיבים רגע לפני ששותים.. והאם אפשר להכין גם את התה מנטה מראש ולשתות אותו קר במהלך היום?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *