דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

food196 בתחום הנטורופתיה קיימות רבבות של דיאטות לכל מטרה. יש דיאטות להרזיה, דיאטות להשמנה (אל תתפלאו),דיאטות להורדת כולסטרול או סוכר,  להורדת לחץ דם גבוה  ועוד רבות אחרות. אחד הסוגים של דיאטות היא דיאטה לניקוי הגוף, וגם ביניהן תמצאו מגוון גדול של שיטות  ניקוי.

מה מנקים בגוף?

 לפני כל דבר אחר מנקים את המעיים. דרך המעיים מתנקה גופנו משאריות המזון שאכלנו (ולפעמים כבר שכחנו שאכלנו!) וגם מתוצרי חילוף החומרים של החיידקים המאכלסים אותם. אפשר לנקות בהמשך את כל מערכות הגוף. כתוצאה מכך פעילות הגוף תשתקם עד לרמה התאית. זה אומר שכל תאי הגוף יעבדו "כמו חדשים". ברכב היינו קוראים לתהליך כזה אוברול כללי.

יש דרכים רבות לנקות את הגוף מחומרים רעילים (טוקסינים). אתמקד כאן באחת מהן – דיאטת לימונים ( או יותר נכון – לימונדה).הדיאטה מתבססת על עבודתו של נטורופת אמריקאי בשם Stanley Burroughs שבשנת 1976 פיתח תכנית אפקטיבית של ניקוי הגוף מרעלים בעזרת לימון.

מדובר בצום. לא אוכלים כלום מינימום 10 ימים. רק שותים. מפחיד, נכון?

מסתבר שלא נורא! החלטתי לנסות. להפתעתי לא הסתובבתי רעבה עם מחשבה יחידה בראש "מתי אפשר כבר לאכול?"   🙂

ומה התוצאות?

ירדתי במשקל 4.5 ק"ג ב-10 ימים, עבדתי במשך כל התקופה  ואפילו הרגשתי טוב!   😉

לאילו חומרים ומצרכים זקוקים לדיאטה?

א. לימונים. כ-40 לימונים לתקופה של 10 ימים.

ב. סירופ מייפל אורגני (סוג B). צריך בין 1.5 ל-2 ליטר.

ג. מלח ים ללא תוספת יוד.

ד. פלפל אדום חריף באבקה ( cayenne pepper ).

ה. תה צמחים משלשל.

ו. מים (מינרליים, מפילטר, בקיצור, מי שתיה)

אז איך עושים זאת?

בערב לפני תחילת הצום שותים תה צמחים משלשל.

בבוקר למחרת שותים 1 ליטר מים עם 2 כפיות מלח ים (מערבבים עד להמסה).

חצי שעה אחרי מי המלח אפשר לשתות לימונדה. היא מורכבת מכוס מים עם תוספת 2 כפות מיץ לימון סחוט טרי ( מחצי לימון בערך), 2 כפות סירופ מייפל ו-1/4 כפית פלפל אדום חריף (מוסיפים תוך בחישה רגע לפני ששותים!) במשך היום שותים 6 – 12 כוסות לימונדה כזאת.

בין הלימונדות שותים מים – כמה שיותר!

מותר לשתות תה מנטה או נענע– כל כמות רצויה.

מסיימים את היום בכוס תה משלשל.

למה לצפות? למה להתכונן?

התה המשלשל ומי המלח ימריצו את ניקוי המעיים. לאנשים העובדים משעות מוקדמות של הבוקר רצוי לבצע את התכנית בימי חופשה או להתחיל את העבודה בשעות מאוחרות של הבוקר. את הלימונדה עדיף להכין טרי כל פעם.אפשר לעשות הפסקות בשתייתה ולשתות תה נענע או מים.

זאת שאלה של התארגנות למשימה!

איך מסיימים את התכנית וחוזרים לאכול?

לאט-לאט! ביומיים ראשונים אחרי הצום שותים מיצים (פירות או ירקות, אבל לא ביחד!!!), בהתחלה מהולים 1:1 במים ובהדרגה מרוכזים יותר. בערב היום השני אפשר מרק ירקות בבלנדר (לא לפני זה אם לא רוצים כאבי בטן).

ביום השלישי אפשר סלט עם מלח ולימון, אבל ללא שמן! בצהריים אפשר מעט דגנים מבושלים עם סלט כמו בבוקר.

ביום הרביעי אפשר להוסיף שמן לסלט. וכך ממשיכים להוסיף כל פעם משהו נוסף לתפריט עד שחוזרים לתפריט רגיל המכיל הרבה ירקות, סלט בכל ארוחה, דגנים מלאים וכו. הדגים "יקדימו" את הבשר בסדר החזרת המאכלים הרגילים. גם לא תרצו בשר כל כך.

רצוי לקחת פרוביוטיקה, כדי לאכלס את המעיים הנקיים בחיידקים ידידותיים.

ברור לי שדיאטת הניקוי מעוררת הרבה שאלות. אשמח לענות עליהן בבלוג.

נסו ותהנו מהרגשה של בריאות!

בהצלחה!


1,356 thoughts on “דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

  1. לירז, הכיני מים עם מייפל ופלפל בבקבוק ואת הלימון תסחטי לפני השתיה והוסיפי לכוס. את יכולה לשתות את התה קר 🙂
    קדימה, עשי זאת 🙂

  2. היי ליליה, תהיתי אם אפשר לשתות תה משלשל במקום מי מלח גם בבוקר, כי המי מלח עושים כאב ראש והם מגעילים ואני לא מסוגלת לשתות ליטר שלם כל יום.. אם המטרה שלי היא בעיקר לרדת במשקל, עדיין אני חייבת לשתות את מי המלח?

  3. היי לילה
    אני רוצה להתחיל את הדיאטה היום.. אני רוצ לשתות הלילה את התה אבל במהלך היום אכלתי אוכל רגיל.. לא רק ירקות.. אכלתי שוקולת, לחם ביצה, בורקס… אפשר להתחיל את הדיאטה היום? כאילו לשתות את התה המשלשל היום למרות שלא אכלתי רק ירקות היום?

  4. עינת, את יכולה לשתות את התה פעםיים ביום, אבל זאת ברירת מחדל. כאב הראש נובע מכך שחומרי הפסולת מציפים את הדם. תשתי המון מים
    בהצלחה! 🙂

  5. היי לירז,
    הניקוי עובר קל יותר מבחינת התגובה הראשונית אם משנים את התזונה לבריאה יותר לפני שמנקים, אבל את תמיד יכולה להתחיל אותו בלי קשר מה אכלת. 🙂
    בהצלחה! תיהני 🙂

  6. היי,אני רוצה להתחיל עם הדיאטה אבל האם אוכל לשלב איתה קצת חלבונים כיא ני מתאמנת מאסיבית במכון כושר ומתעסקת בפיתוח גוף והפחד שלי שהשריר יהרס .

  7. היי ויקי,
    אין לך צורך בתוספת חלבונים. אם תעברי אחורה בפורום, "תפגשי" סיפור של בחור שעשה את הניקוי 40 יום ותוך כדי זה התעמל באופן אינטנסיבי. את לא תאבדי שריר – זה סוג אחר של דיאטה. לכן – קדימה – לנצחונות! 🙂

  8. היי ליליה אני צריכה אותך שוב דחוף….
    עשיתי בעבר את הניקוי 5 ימים והיה מצויין. עכשיו כשניסיתי להתחיל היום שוב פשוט הקאתי את מי המלח וזה היה נורא…. לא מוכנה להכניס את זה שוב ואני גם לא יכולה…. במה אפשר להחליף את מי המלח אולי במשהו פחות חזק???? דחוף כי בניתי על הניקוי בשבוע הזה בשביל אירוע….. או אולי יש לך ניקוי אחר דומה???

  9. אשמח לקבל תשובה כדי שאוכל להתחיל כי לי אירוע חשוב בעוד שבוע.. תודה רבה!!!!! 🙂

  10. היי ליליה.. אני ביום החמישי לניקוי, והתחלתי להרגיש ממש גרוע, כאבי ראש, צינון, ואפילו קצת חום… (בהתחלה חשבתי שאני מיובשת אבל שתיתי איזה 3 ליטר מים היום וה לא שיפר את ההרגשה שלי..) את חושבת שזה קשור לצום? או שיכול להיות שזה סתם ככה? (בכל זאת אמצע הקיץ עכשיו וזה…) בכל מקרה, מה כדאי לעשות? תודה על התשובות והתמיכה עד עכשיו!!

  11. היי ליטל,
    שימוש בדיאטה זו במשך 5 ימים – זה לא לעשות כלום. הפסולת נשארת במעמקים. השיקול הוא שלך. במקרים מסויימים אפשר לשתות את התה המשלשל בבוקר ובערב.
    אגב, לצום 5 ימים כדי לזלול בערוע… תזכרי שאת מבלבלת את מערכת העיכול שלך 🙁

  12. לילה שלום ותודה על התשובה המהירה.. אני פשוט בראשון באירוע ולפני זה בשבתבמסיבת יומולדת חשובה אשתדל בשניהם לא לאכול הרבה או בכלל… (זאת השאיפה) ולהמשיך הלאה… מקווה שיעזור ותודה רבה לך את ממש עוזרת 🙂

  13. ליליה שלום! הייתי היום בעדן טבע מרקט והם אמרו לי לקחת 2 כדורים לפני השינה של – לקסיFREE שרשום על הקופסא מסייע להסדרת העיכול.. האם זה בסדר לדעתך? והאם לקחת 2 בבוקר ו-2 בערב? זה נראה לי מוגזם לא?

  14. המשך – רשום בזה רכיבים: טרמינליה צ'בולה, רוברב (ראום). ככה רשום ורשום לקחת 1-2 כל בוקר וערב.. זה בסדר לדעתך? בנתיים אני לא לוקחת עד שלא תאשרי לי =)

    תודה

  15. אגב.. שאלה אחרונה בהחלט לפני שאני מתחילה – האם לא עדיף לקנות את הכדורים מהאינטרנט ולסגור את העניין בזה??? נראה לי יותר מסודר ופחות מסורבל מאשא כל כוס להכין במקום וכו… אשמח לתגובה מה עדיף לדעתך..

    שוב תודה רבה רבה!!!

  16. היי ליטל,
    יש אנשים שמגיעים עם בעיה שיצרו שנים, אבל עכשיו הם באו לטיפול ומצפים שאתן כדור אחד שיעבוד במיידי ולתמיד ורצוי בחינם. 🙂 לא, הם לא אומרים זאת במילים האלה, אבל המשמעות נשארת 🙁
    אחרי שראו כמה קהל משכה דיאטת לימונים (היא רצה משנות ה 70), נמצאו רבים שמאד רצו להרוויח על זה. אף אחד לא ימנע ממך לקנות את הכדורים – כי את אחראית הל בריאותך ולא אף אחד אחר.
    ועכשיו לענייננו: אמרתי לך ששתיית תה משלשל גם בבוקר זאת ברירת מחדל, אז את מחליפה זאת בכדורים?! את כל היום שותה נוזל – אין אוכל מוצק! הצעה שלי – תמיסי את הכדורים במעט מים רותחים ותשתי אותם כתה! הצמחים אכן משלשלים.
    את המשקה מכינים כל פעם מחדש – כך את מקבלת אותו בצורתו הטובה והפעילה ביותר! כבר ציינתי מספר פעמים בתשובותיי שאפשר (אם אין ברירה אחרת ) להכין בקבוק עם מייפל ופלפל קאיין וכל פעם לערבב, למזוג לכוס, להוסיף מיץ מ 1/2 לימון סחוט טרי ולשתות. את הדיאטה עושים לפחות 10 ימים כי אחרת את מפסידה את החלק החשוב ביותר של הניקוי – כשתאי שומן משחררים את הרעלים יחד עם השומן (במקומות הכי חשובים וקשים להשגה!)
    אז תתחילי כבר! בהצלחה! 🙂

  17. תודה.. אני פשוט מפחדת מהכדורים.. הם מוכרים בכלל? כי אני לא מכירה.. אז לתוח כדור אחד או שניים ולשים במים?? ואוקיי כך אתחיל מהערב.. תודה 😉

  18. ודרך אגב את הכדורים נתנו לי בטבע מרקט כשאמרתי לה שאני רוצה תה מדלשל היא אמרה שהתה לא עושה כלום ושאקח את זה… אז חשבתי שזה בסדר..

  19. ליטל, את רק האמנת לה וחשבת שהיא יודעת מה היא אומרת 🙂 אין זו אשמתך – יש סביבנו הרבה טפשים עם יוזמה ועם חשיבות עצמית גדולה מהמציאות 🙁 תפיקי את המקסימום ממה שיש 🙂
    בהצלחה! 🙂

  20. טוב אני אלך מחר לקנות תה משלשל אחר כי שמתי את הכדור במים וזה פשוט מריח זוועה…

    תודה.

  21. היי ליליה, הצם שלי נגמר עוד יומיים (תודה לאל;)) ורציתי לדעת בקשר לחזרה לאכילה נורמטיבית, האם זה משנה איזה ירקות אוכלים בימים הראשונים? ואחרי כמה ימים מותר לאכול מוצרי חלב וביצים? והאם יכול להיות שאני אעלה במשקל בחזרה אחרי שאתחיל שוב לאכול? ממש תודה על הכל!!!=]

  22. דרך אגב, אני צמחונית… האם זה משנה משהו בתפריט החזרה לאכילה?

  23. שלום ליליה ,רציתי לשאול אם התה טיבטי כתה המשלשל הוא בסדר ? ..
    ופלפל חריף מה את ממליצה ?
    תודה 🙂

  24. ליליה שלום,
    אני לא מוצאת מייפל דרגה B ולכן רציתי לדעת אם גם דרגה A זה בסדר?
    וגם, אם אני לוקחת ויטמינים ותוספים על בסיס קבוע האם אני יכולה לקחת אותם גם בימי הניקוי?
    תודה

  25. יש הבדל בין לימון ללימון ליים?? ואם לא אז יש כמות יומית שאפשר להכין כדי לא כל הזמן לעסוק בהכנת לימונדה?

  26. עינת, התשובה שלי מגיעה באיחור ואת בטוח כבר חזרת לאכול מלא. יש לי רק הערה על הצמחונות. אני לא הייתי כוללת בתפריט את המוצרים המוכנים "מן הצומח" – בגלל התוספות ה"טבעיות" שלהם. לאחרונה התעמקתי בנושא של רגישויות למזונות ולתופעות שקשורות לזה – מדהים מה אוכל "רגיל" יכול לעשות לנו! את עכשיו "נקיה" 🙂 , בזמן צום ודאי הרגשת טוב, אז שימי לב והשארי בצד של ההרגשה הטובה 🙂

  27. היי נועם,
    אם לא מוצאיםB אפשר להשתמש ב A. תשובות מפורטות כבר כתובות קודם. לא לוקחים ויטמינים בזמן ניקוי. מתנקים מהכל!
    בהצלחה! 🙂

  28. ליליה בוקר טוב
    עוד לא ענית לי וכבר קבלתי מוטיבציה 🙂
    כרגע מצבי הגופני והאנרגטי בכי רע, אני חייבת לחזור לצעדות יומיות ולהתאזן לפני תחילת שנת הלימודים (אני מורה)
    החלטתי להיכנס לתהליך בהדרגה ולהתחיל בדיאטת מיצים.
    א. הטם השיקול נכון?
    ב. אם כן, יש לי מספר שאלות:
    1. מה הכמות האופטימאלית שאפשר לשתות ביום?
    2. כמה ימים להמשיך בשלב דיאטת המיצים?
    3. האם שותים את כל השיק שיוצא, או שצריך לסנן? (אין לי כרגע מסחטת מיצים)
    4. האם לימונענע מתאים לשלב זה?
    5. היכן אפשר למצוא רעיונות למיצים שמתאימים לשלב זה?
    6.האם מרק ירקות טחון נחשב ואם כן האם מותר לשלב בו בצל ושום?
    7. באילו תבלינים מותר לי להשתמש בדיאטת המיצים?
    8. האם יש פירות/ירקות מועדפים (אני סובלת מגסטריטיס שכרגע התפרץ שוב בגלל משבר בתזונה הטובה לי).
    9. האם אפשר להמתיק עם סטיוויה?
    רציתי להגיע לעשר שאלות, אבל שכחתי את העשירית 🙂 גם זה חלק מהסימפטומים שאני חווה עכשיו בחווית הכניסה לגיל הבלות.

    מחכה בקוצר רוח לתשובותייך
    מיכל ק.

  29. חחחח נזכרתי בשאלה העשירית
    האם מותר בשלב דיאטת המיצים מי קואקר – מאוד מרגיע לי את הקיבה?
    הגעתי ל 10 אז אני מניחה לך בינתיים:-}
    מיכל ק.

  30. האם אפשר ורצוי להשתמש באבקה מסליקורניה – Salicornia צמח תבלין בטעם מלח במקום המלח? ואם לא מתאים – מה סוג המלח האופטימאלי לצורך הניקוי

  31. קודם כל תודה על כל האינפורמציה העידוד והתמיכה הבלתי נדלת שלך עם סבלנות שלא נגמרת יישר כח!!! אתמול סיימתי 10 ימי ניקוי ואני מרגישה קלילה שזה כייף היום שתיתי מיצי ירקות האים כדאי להמשיך עוד יומים שלושה עם מיצים או שזה לא עוזר להמשך הניקוי
    האים ניתן לשלב את הלימונדה עים מיצים או עים תזונה של ירקות וזה עדיין עוזר לניקוי?
    והאים כדאי לבצע שטיפת מעיים בסוף הצום להשלים את התהליך? אודה לך על תשובה מהירה

  32. היי מיכל,
    אפשר להתנקות ברמות שונות וגם בהדרגה :). לכל אחד השיקול המתאים לו. אענה לפי הסדר: 1. את יכולה לשתות כמה שנכנס 🙂 אל תערבבי פירות וירקות באותה כוס. 2.אפשר לשתות מיצים גם חודשיים – אני לא ניסיתי, אבל קראתי שזה מביא תוצאות מדהימות 🙂 3 לא מסננים – גם אם עשית אותו בבלנדר עם קצת מים 🙂 4. לימונענע אפשרית בהחלט. 5. רעיונות יש בזפרים ובאינטרנט – רק תבחרי דברים שאת לא אלרגית אליהם 🙂 6. את יכולה לשלב מיצים עם מרק ירקות טחון יחד עם שום ובצל. 7. כל תבלין טוב בתנאי שאת יודעת בדיוק מה יש בו. טוב לשלב פלפל חריף וזנגויל בכל צורה – לשיפור זרימת דם והתחדשות המעיים. 8. בגסטריטיס טוב לעשות מיץ גזר עם כרוב לבן ורבע שורש סלק אדום לכוס – הרוב זה גזר. המיץ יוצא טעים ומרפא. במצב כזה תזהרי עם החריפים עד שתרגישי טוב יותר. את יכולה לשלב לאותו מיץ גם 1/2 תפוח אדמה אדום לא מבושל. 9. תמתיקי רק כשאחרת אי אפשר. אגב, תלעסי כל שלוק כאילו היה מוצק! 10. מי קואקר מותרים, אפשר גם להוסיף מי זרעי פשתן – 2 כפיות בכוס מים קרים – להכין בערב, לשתות בבוקר. גם עוזר.
    את יכולה להשתמש בסליקורניה, אבל גם מלח ים בכמות סבירה זה טוב.
    מקווה שעניתי על הכל 🙂
    בהצלחה!

  33. היי רונית,
    את בהחלט יכולה להמשיך עוד קצת עם מיצים. זה מנקה ומשקם. אין צורך בלימונדה, למרות שהיא לא תפריע אלא ההיפך. 🙂
    אין צורך בשטיפת מעיים אחרי ניקוי כז – כבר ניקית אותם מבפנים 🙂 אחרי המיצים או בשילוב איתם את יכולה להשאר קצת על ירקות. כשתתחילי לאכול שימי לב אם משהו מהמזונות לא גורם לך אי נוחות – יש המון רגישויות למזונות – בעיקר חיטה, חלב, ביצים ועוד. בהצלחה! אני שמחה שאת מרגישה טוב 🙂

  34. ה, תודה רבה לך, את כנראה אישה מדהימה והייתי שמחה להכירך, קראתי את כל השרשור מ2009, איזו סבלנות ואהבה. יישר כוח.
    כבר כמה ימים הכנתי לי מי פשתן, אבל בחליטה, אני מבינה שזו טעות? חשוב שהמיים יהיו קרים?
    ולגבי המיצים – רציתי להיות בטוחה שהבנתי נכון – אפשר לשים הכל בבלנדר ולשתות מה שיוצא כמו שיק פירות ולאו דווקא מיץ?

  35. היי מיכל,
    עם פשתן אפשר לעשות מיצוי קר או חם. מה שאת עושה זה בסדר 🙂
    לגבי הבלנדר – את יכולה להשתעשע עם פירות עסיסיים כך, לירקות קני מסחטה. כשמקבלים רק את המיץ – את מקבלת את מלוא התכולה של הירק בלי להעמיס סיבים.אין רע בסיבים, אבל שתיית מיץ מאפשרת מנוחה מסוימת למערכת העיכול. בנוסף – מיץ ללא סיבים נקלט טוב יותר. תשתעשעי איך שמתחשק לך – הכל טוב ונכון. 🙂 תעשי הפסקות בין פירות וירקות (שלא יריבו :)). מה שהכי חשוב – תהני מכל רגע ותקשיבי לגוף – הוא יודע הכי טוב 🙂
    בהצלחה!

  36. טוב, היום הראשון וזה כ"כ נוראי לי
    לקח לי שעה לשתות את מי המלח בבוקר, לגבי המשקה, גם זה נוראי לי, השאלה האם אני יכולה לשתות 3 כוסות מים או אפילו פחות אבל שכל מרכיב הוא בנפרד?
    הלימון בנפרד, המייפל בנפרד והנורא ביותר החריף בנפרד.
    אני מהבוקר מוצאת את עצמי רוצה להקיא, נכון אני לא רוצה לאכול, אבל התחושה היא רעה

  37. היי ליליה!!
    רציתי להתחיל את הניקוי.. ועשיתי אתמול בדיקות דם אחרי המון זמן שלא עשיתי וגילו לי תת פעילות של בלוטת התריס =(
    במקום שזה יהיה 4 בנורמל אני 17… ממש מבאס. הרופא ישר נתן לי הורמונים ודברים כאלה.. שאני ממש לא רוצה לקחת.. ורציתי לשאול האם הניקוי יכול להשפיע לרעה על כל העניין או לטובה? או לא ישפיע כלל?
    את ממליצה לי לעשות את הניקוי בכלל כשאני במצב הזה..??

    תודה רבה,
    ליטל =(

  38. היי נועה,
    גם אני לא אוהבת את מי המלח 🙁 אבל הם מאד חיוניים לניקוי. נסי דרך קשית ובינתיים תעסיקי את העיניים ואת הראש במשהו אחר 🙂 – מתוך נסיון.
    לגבי הלימונדה: תעשי לימונדה עם כמות קטנה יותר של המייפל ושל הפלפל – יתכן והטעם החמוץ הדומיננטי יעזור. אם זה לא יעזור – תשתי כל פעם 3 כוסות – לא נראה לי שזה משנה הרבה 🙂
    בהצלחה!

  39. היי ליטל,
    לא להכנס לפאניקה, אז הבלוטה "עייפה", יש סיכויים טובים "להעיר" אותה 🙂
    הניקוי עשוי לעזור מאד – זה בדרך כלל השלב הראשון בדרך לבלוטה מאוזנת. זאת עדיין לא מחלה אלא מצב – ואני במקומך הייתי עושה הכל כדי לא להיות תלויה כל החיים בהורמון מבחוץ (ובאיכות מפוקפקת כפי שזה היה לאחרונה)
    מומלץ להתחיל בניקוי – את תרגישי טוב יותר.
    בהצלחה!

  40. אם עד 5 זה תקין ויש לי 17 עוד אפשר לסדר את זה בלי להיות תלויה בזה כל החיים??? אני ממש מבואסת מרגישה כאילו יש לי איזה מחלה נוראית איתי כל היום….

  41. איפה אני יכולה לקנות תה צמחים משלשל ? אפשר לעשות את הדיאטה בלי התה ?

  42. היי ליליה, רציתי לשאול כמה עולה כל המצרכים האלו?
    כי אני בבעיה כלכלית מאוד חמורה..

  43. היי ליאל,
    אי אפשר לעשות את הניקוי ללא התה. תתיעצי בבית הטבע הקרוב. הדיאטה לא פשוטה בנעורים. מטרתה לנקות את המשקעים שנוצרו מתזונה לא נכונה, לשחרר ולהוציא רעלנים שצברנו בשכבות השומן בעיקר.
    התנאי ההכרחי שלה ז 10 ימים. פחות ימים לא יתנו את התוצאה. תשקלי למה את רוצה לעשות אותה. אם כדי לרזות, אז הכי פשוט לקחת את דיאטת האדם הקדמון – לאכול בשר :הודו/בקר או דגים, פירות, אגוזים, פירות יבשים וירקות. ללא ביצים, לחם, ממתקים, מאפים, דברי חלב למיניהם. נשמע קשה? אפשרי ואפילו טעים – ניסיתי 🙂 בין השאר הדיאטה "משחררת" מאלרגיות רבות, עושה פלאים לבטן 🙂
    או לנסות פשוט להמנע מהמזון המהיר?
    תחשבי על זה:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *