דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

food196 בתחום הנטורופתיה קיימות רבבות של דיאטות לכל מטרה. יש דיאטות להרזיה, דיאטות להשמנה (אל תתפלאו),דיאטות להורדת כולסטרול או סוכר,  להורדת לחץ דם גבוה  ועוד רבות אחרות. אחד הסוגים של דיאטות היא דיאטה לניקוי הגוף, וגם ביניהן תמצאו מגוון גדול של שיטות  ניקוי.

מה מנקים בגוף?

 לפני כל דבר אחר מנקים את המעיים. דרך המעיים מתנקה גופנו משאריות המזון שאכלנו (ולפעמים כבר שכחנו שאכלנו!) וגם מתוצרי חילוף החומרים של החיידקים המאכלסים אותם. אפשר לנקות בהמשך את כל מערכות הגוף. כתוצאה מכך פעילות הגוף תשתקם עד לרמה התאית. זה אומר שכל תאי הגוף יעבדו "כמו חדשים". ברכב היינו קוראים לתהליך כזה אוברול כללי.

יש דרכים רבות לנקות את הגוף מחומרים רעילים (טוקסינים). אתמקד כאן באחת מהן – דיאטת לימונים ( או יותר נכון – לימונדה).הדיאטה מתבססת על עבודתו של נטורופת אמריקאי בשם Stanley Burroughs שבשנת 1976 פיתח תכנית אפקטיבית של ניקוי הגוף מרעלים בעזרת לימון.

מדובר בצום. לא אוכלים כלום מינימום 10 ימים. רק שותים. מפחיד, נכון?

מסתבר שלא נורא! החלטתי לנסות. להפתעתי לא הסתובבתי רעבה עם מחשבה יחידה בראש "מתי אפשר כבר לאכול?"   🙂

ומה התוצאות?

ירדתי במשקל 4.5 ק"ג ב-10 ימים, עבדתי במשך כל התקופה  ואפילו הרגשתי טוב!   😉

לאילו חומרים ומצרכים זקוקים לדיאטה?

א. לימונים. כ-40 לימונים לתקופה של 10 ימים.

ב. סירופ מייפל אורגני (סוג B). צריך בין 1.5 ל-2 ליטר.

ג. מלח ים ללא תוספת יוד.

ד. פלפל אדום חריף באבקה ( cayenne pepper ).

ה. תה צמחים משלשל.

ו. מים (מינרליים, מפילטר, בקיצור, מי שתיה)

אז איך עושים זאת?

בערב לפני תחילת הצום שותים תה צמחים משלשל.

בבוקר למחרת שותים 1 ליטר מים עם 2 כפיות מלח ים (מערבבים עד להמסה).

חצי שעה אחרי מי המלח אפשר לשתות לימונדה. היא מורכבת מכוס מים עם תוספת 2 כפות מיץ לימון סחוט טרי ( מחצי לימון בערך), 2 כפות סירופ מייפל ו-1/4 כפית פלפל אדום חריף (מוסיפים תוך בחישה רגע לפני ששותים!) במשך היום שותים 6 – 12 כוסות לימונדה כזאת.

בין הלימונדות שותים מים – כמה שיותר!

מותר לשתות תה מנטה או נענע– כל כמות רצויה.

מסיימים את היום בכוס תה משלשל.

למה לצפות? למה להתכונן?

התה המשלשל ומי המלח ימריצו את ניקוי המעיים. לאנשים העובדים משעות מוקדמות של הבוקר רצוי לבצע את התכנית בימי חופשה או להתחיל את העבודה בשעות מאוחרות של הבוקר. את הלימונדה עדיף להכין טרי כל פעם.אפשר לעשות הפסקות בשתייתה ולשתות תה נענע או מים.

זאת שאלה של התארגנות למשימה!

איך מסיימים את התכנית וחוזרים לאכול?

לאט-לאט! ביומיים ראשונים אחרי הצום שותים מיצים (פירות או ירקות, אבל לא ביחד!!!), בהתחלה מהולים 1:1 במים ובהדרגה מרוכזים יותר. בערב היום השני אפשר מרק ירקות בבלנדר (לא לפני זה אם לא רוצים כאבי בטן).

ביום השלישי אפשר סלט עם מלח ולימון, אבל ללא שמן! בצהריים אפשר מעט דגנים מבושלים עם סלט כמו בבוקר.

ביום הרביעי אפשר להוסיף שמן לסלט. וכך ממשיכים להוסיף כל פעם משהו נוסף לתפריט עד שחוזרים לתפריט רגיל המכיל הרבה ירקות, סלט בכל ארוחה, דגנים מלאים וכו. הדגים "יקדימו" את הבשר בסדר החזרת המאכלים הרגילים. גם לא תרצו בשר כל כך.

רצוי לקחת פרוביוטיקה, כדי לאכלס את המעיים הנקיים בחיידקים ידידותיים.

ברור לי שדיאטת הניקוי מעוררת הרבה שאלות. אשמח לענות עליהן בבלוג.

נסו ותהנו מהרגשה של בריאות!

בהצלחה!


1,356 thoughts on “דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

  1. היי לילה,
    התחלתי היום את הניקוי כי יש לי אנדומטריוזיס ושמעתי שזה טוב..
    האם יש אפשרות במקום התה המשלשל לשתות מים עם מלח גם בערב?

  2. היי נילי,
    למיגרנה יש מבחר גדול של סיבות, בכל מקרה ניקוי הגוף הוא טוב ונחוץ לדעתי. אפשר לעשות ניקוי בדרכים שונות. בדרך של דיאטת לימונים יש יום-יומיים של הרגשה פחות טובה ואצלך זה יכול להתבטא במיגרנה. בזמן ניקוי לא לוקחים תרופות נגד כאבים. הייתי ממליצה לך לפני הניקוי לעשות צום מיצים 2-3 ימים. לשתות מיץ תפוחים/גזר/ירוקים למיניהם וכו׳ ניקוי כזה צריך להיות מלווה ניקוי מעיים (חובה), זה עשוי להקל על כאבי הראש. יתכן ואת רגישה למזון כל שהוא.
    בהצלחה! 🙂

  3. שלום רב,
    אני מעוניינת להתחיל את הדיאטה הזו אך רציתי לשאול כמה דברים:
    *מלח ים נשמע קשה האם יש אפשרות ל"זייף" -להוריד כמות או להוריד בכלל?
    *אני שוקלת 75קג וגובהי 169 אחרי שתי לידות כמה לדעתך אני ארד ?
    *צריך להתנזר מנס קפה לגמרי?

  4. אה והכי חשוב שכחתי לשאול..
    ישנם תופעות לוואי? כאבי ראש ?סחרחורות?
    פוגע בריכוז?

  5. היי שרותם,
    לגבי המלח, רצוי לא לזייף – קחי שתי כפיות (לא חייב גדושות :)). מאד מבינה אותך – אני ביום העשירי בעצמי :).לא מורידים מלח – יש לו תפקיד מאאאד חשוב בניקוי הג'יפה מהמעיים!
    שאלתך על קפה מדאיגה! את מכורה לקפאין. המלצה מאד ידידותית: נסי להוריד קפה לגמרי במשך שבועיים ורק אז התחילי את הדיאטה – העדר קפה יגרום לכאב ראש אטומי! מחוץ לדיאטה תוכלי לעמוד בזה עם כדור נגד כאב 🙂
    בזמן הדיאטה לא לוקחים כדורים – הרי מתנקים!
    בדיאטה תיתכן חולשה ביום השני/השלישי, כאב ראש (אם לא תפסיקי קפה קודם, וגם קולה, תה שמכיל קפאין), אבל זה נמשך יום- יומיים ולא ברציפות ואפשר להתגבר ע"י שתיית מים מרובה ותה מנטה חריפה. כדאי להתחיל את הדיאטה לקראת סוף שבוע, כדי שתוכלי לנוח במידת הצורך. אח"כ מתמלאים אנרגיה, מצב רוח טוב, מטזזים בקלילות – כמו פרפר. הרעב לא מציק, ואם תרצי לאכול, הלימונדה ממש עוזרת.
    את יכולה לרדת כ- 5 קילו.
    בהצלחה!! 🙂

  6. היי ליליה האים מותר לעשות את הדיאטה בזמן טיפול לקנדידה בגלל שאסור לי מייפל וחריף.

  7. בנוגע לדיאטת הלימונים – אישית עשיתי זאת מספר פעמים בעבר למשך עשרה ימים. חברים שאני מכיר אישית עשו זאת למשך 30 ימים.

    הערה ראשונה – הדיאטה הזו אינה מיועדת להורדה במשקל. היא התפרסמה בארה"ב, על אף שהיא מוכרת משנת 76' כמו שנאמר, לאחר שסלבס כמו אופרה וינפרי גילו שבעזרתה אפשר לרדת במשקל, אבל זו לא המטרה. המטרה היא לנקות את הגוף ולתת לו לנסות ולרפא עצמו מכל מיני תחלואים קלים כגון תהליכי דלקות שרובנו סובלים מהן אף מבלי לדעת, ההורדה במשקל היא תהליך בלתי נמנע שהרי לא אוכלים, אבל זו כאמור לא המטרה.

    הערה 2 – מי שרוצה לנסות צריך לדעת שהממסד הרפואי ברובו מתנגד לדיאטה הזו מכל מיני טעמים החל מהטענה שאין צורך לנקות רעלים בגוף וכלה בקיצוניות של הדיאטה הזו. אני לא אומר לא להקשיב לממסד הרפואי, אני רק אומר שאני לא מקשיב להם בנושא הזה.

    הערה 3 – אני הופתעתי מהתוצאות: התחושה קלילה יותר, יש הרבה יותר אנרגיה והחל מהיום השלישי תחושת הרעב נעלמת, פשוט אין שום רצון לאכול. התחושה היא שהמעשה מטיב עם הגוף, עם זאת, לאור הקיצוניות של הדיאטה הזו הייתי ממליץ לנסות רק אם אתה בריא בדרך כלל וללא מחלות כרוניות. לרזים מידיי זה גם לא מומלץ מהבחינה האסתטית של ירידה במשקל.

    הערה4 – נא לא להתרגש יתר על המידה מהוראות מדויקות, אני ניסיתי עם מי מלח ובלי שתיית מי מלח והתוצאות היו זהות. מי מלח גורמים לשלשול. אחרי כמה ימים אין יותר מה לשלשל. נכון, "ממציא" הדיאטה בספר שכתב כתב על מי מלח. אני טוען שתקבלו תוצאות טובות גם בלי זה. תה משלשל? את זה כלל לא ניסיתי.

    הערה 5 – יש אנשים שהדיאטה הזו קשה להם מאוד. לי היא היתה סבירה לגמרי בתחילה זה לא פשוט מבלי לאכול, אבל לא נורא, מכאבי ראש או משאר תופעות "דיטוקס" שעליהן אנשים מתלוננים לא סבלתי כלל.
    שורה תחתונה – אני אישית ממליץ במובן זה שלי עשתה טוב. אה, וזו דיאטה לא לגמרי זולה המייפל האורגני יקר למדי (כ36 ₪ לצנצנת שמכילה כ236 מ"ל, תעשו חשבון. מצד שני לא אוכלים…).

    והערה אחרונה – אין בישראל קאיין פפר. צריך לאלתר. הטחינה של צ'ילי חריף במטחנת קפה היא פתרון סביר בהחלט.

  8. היי שיר,
    הייתי ממתינה עם הדיאטה עד לאחר 2-3 חודשי טיפול בקנדידה. לא בגלל החריף ולא בגלל המייפל. בזמן הטיפול בקנדידה יש צורך לא רק להתנזר ממתוקים ועוד מגוון מאכלים. הטיפול כולל גם אמצעים ההורגים אותה וגם חיידקים פרוביוטיים, ובנוסף גם משהו לדיטוקס (ניקוי רעלים). בדיאטת לימונים לא משתמשים בתוספים ולכן זה אומר הפסקת טיפול אינטנסיבי בקנדידה 🙁
    ממליצה להמתין.

  9. היי רון,
    תודה ששיתפת. אני לעומתך כן ממליצה להשתמש גם במי מלח וגם בתה משלשל. שניהם במשך כל תקופת הדיאטה מגבירים ומזרזים פינוי רעלים. תפקידם מאד חשוב – לא לזלזל!
    אגב, לגבי טענה שהגוף מתנקה לבד – גם באסלה מורידים מים כל פעם – אז לא לנקות עם חומר ומברשת ? 🙂 🙂
    אגב, במקום פלפל קאיין טוב להשתמש בפלפל שאטה טחון דק (קניתי בעדן מרקט). יש זנים רבים של פלפל אדום חריף : Capsicum spp. החומר הפעיל העקרי הוא קפסאיצין.
    מאחלת בריאות! 🙂

  10. שלום ליליה,
    קודם כל רציתי להגיד שמאוד אהבתי את הפורום הזה בעיקר בשל היותך קשובה ואיכפתית לכל אחד ומאוד מקצועית ומעבר לזה שאת מעודדת ונותנת תמיכה וחיזוק !המשיכי כך !כל הכבוד !
    אני התחלתי את הדיאטה הזו היום ! עבר עלי קצת קשה עניין מי מלח הקאתי הכל ! היה לי יציאות כנראה בגלל התה(תה של תי לקס של סודות המזרח ..זה טוב , נכון ? )במהלך היום היה בסדר ועכשיו יש לי כאבי ראש אבל הבנתי שזה לגיטימי ..רציתי לשאול 1. האם התה שאני משתמשת נכון לתהליך ? 2.תוכלי בבקשה לכתוב מידות מדוייקות של הלימונדה לבקבוק של 1.5 ליטר .3. איך אני יכולה למנוע בחילה או הקאה בשתיית מי המלח ? ..
    מחכה לתשובה ,תודה 🙂

  11. תודה על ההתייחסות ליליה. בנוגע לפלפל, מלבד ההצעה שלך, אז בדיקה נוספת של מדף התבלינים בסופר המקומי העלתה שישנו תבלין של חברת " תבליני טעם וריח" שנקרא "צ'ילי כתוש חריף פלפל קיינה" ובאנגלית crushed cayenne pepper הפלפל הזה גרוס לחתיכות קטנות אך אינו ברמת גריסה של אבקה. אפשר לטחון אותו יותר ואפשר להשתמש בו כפי שהוא.

  12. היי ליליה, סתם שתדעי שאת מדהימה, תמיד עונה על שאלות ונותנת פתרונות. שאפו.
    בכל מקרה אני ביום שני לדיאטה אבל מה שכן, אני משתמשת בפלפל אדום של קוריאנים שאיתו עושים את הקימצ'י החריף שלהם.. זה ממש משנה? כי לא מצאתי בכלל את הפלפל קאיין.. להחליף לפלפל אדום אחר?
    בנוסף, אני משתמשת בתה טיבטי ושותה בבוקר את המיי מלח אבל זה לא השפיע עליי.. (ביום הראשון, ועכשיו אני באמצע היום השני) מניסיון התה טיבטי פשוט לא עובד עליי, אף פעם.. מה אני עושה?
    ועוד שאלה קטנה, תה ירוק בטעם תות אפשרי לשתות…?
    תודה רבה!! 🙂

  13. היי חמדה,
    תודה 🙂 לא מוכר לי הפלפל האדום של קוריאנים 🙁 מדובר כאן על פלפל חריף מאד – לא פפריקה חריפה. החומר החריף הוא זה שעובד לטובתנו. אם הוא מאד חריף – זה מתאים.
    אם תה טיבטי לא עובד עלייך, נסי לשים 2 שקיות לכוס ותראי איך תגיבי. לידיעתך, יש אנשים שמגיבים כמוך (לא מגיבים) ביום-יומיים הראשונים. שתי המון מים, זה עשוי לעזור. לא רצוי לשתות דברים אחרים. תה מנטה נוסף למתכון בגלל שהוא עוזר להסתדר עם התגובות של הגוף.
    בהצלחה! 🙂

  14. היי אני חצי שנה אחרי לידה ויש לי 7 קילו כדי לחזור לעצמי משהו שעליתי בכלל אחרי הלידה משטויות הייתי רוצה להתחיל את הניקוי הזה וכמה שיותר מהר רק שאני לא יודעת אפה קונים את הפלפל ואיזה תה קונים ראיתי שמות של סוגי תה שונים בתגובות בפורום הבעיה שזה תגובות מ2012 ולא בטוח שהן רלוונטיות להיום אז אני אשמח לתשובה, תודה

  15. היי yisca,
    הכי פשוט – תה טיבטי, פלפל שאטה טחון (עדן טבע מרקט), מלח אטלנטי (דק), סירופ מייפל אורגני והרבה לימונים. בהצלחה! 🙂

  16. היי תודה על התשובה המהירה אני היום מתחילה את התהליך מקווה שיעבור בהצלחה אז בינתיים אלפי תודות!

  17. היי התחלתי אתמול את הדיאטה ואנינמרגישה מצוין רק רציתי לדעת לגבי התה הייתי בחנות ואמרו לי שתטבטי מאד לא מומלץ וקניתי נטורל דיאט השאלה אם זה טוב או שעדיף לקנות צמחים לבד ולעשות תערובת בעצמי

  18. היי yisca,
    לא שואלים את דעת מוכרי החנות כשהולכים לקנות עם מטרה ברורה. התה שקנית – הרכבו לא מופיע בשום מקום. כל מה שכתוב – שהוא משפר חילוף חומרים, וזה לא מה שאת מחפשת. קני תה טיבטי, כי הוא במשך זמן קצר שתשתמשי בו יעשה את העבודה הנחוצה ולא תספיקי להתרגל. על הצמחים הטובים משרד הבריאות המהולל הטיל וטו 🙁 לאט לאט משעבדים את הציבור לתוצרי תעשיית התרופות – זה מקור כסף טוב…בשביל מי?
    המלצתי: תה טיבטי הוא ברירת מחדל, אבל הוא עושה את עבודתו הנדרשת. השתמשי בו.
    בהצלחה 🙂

  19. רציתי לומר רק….שאמנם לא עשיתי את הדיאטה, מכיוון שאני בתת משקל גבוה מאוד, אבל….כמה שאלות. אני מאובחנת כשחמת הכבד לא וודאית(עוד לא נערכה ביופסיה, אבל היו תסמינים קשים…מיימת שהתפרצה בעבר, תפקודי כבד מאוד גבוהים-alkp 1200! , גרד וכו'. זה תוצאה של tpn שנתנו לי בעבר עקב מחלת הקרוהן שממנה אני סובלת.) אז אמנם לא עשיתי את כל תהליך הניקוי, אבל הייתה תקופה שניזונתי רק מאנשורים, ובמקביל שתיתי מיץ תפוחים סחוט בכמות גדולה, ולקחתי כל בוקר מלח אנגלי(שאגב, הוא עושה פעולה מטורפת, זה נקרא מלח אופסום, שתי כפיות מזה ואתם משלשלים את החיים שלכם, למה להשתמש בכלל במלח ים? הוא הרבה יותר יעיל…) כעבור שלושה שבועות תפקודי הכבד ירדו מאוד alkp-400,עוד לא תקין אבל מאוד משופר…והמיימת נעלמה לחלוטין, וגם הגרד השתפר. יש לי ביופסיה בעוד שבועיים, ואני מקווה לטוב….אבל בכל אופן, רציתי לספר, כי נראה לי שהגורם העיקרי פה היה המלח.

  20. רציתי להוסיף אני שתיתי לפחות 8-10 כוסות לימונדה ליום, מאוד חמוצה, לא עם מייפל אבל עם סילאן אורגני.ש

  21. היי ליליה
    אני ביום הראשון לניקוי ורציתי לשאול לגבי תה משלשל שקניתי בחנות טבע
    הוא נקרא "Tea Lax" שזה "חליטת צמחים ופירות ליציאה קלה" האם את מכירה אל התה הזה והאם הוא מתאים לדיאטה?אולי כדאי להשתמש בשני שקיקים?
    יש תה אחר שהיית ממליצה עליו?
    ועוד שאלה – האם כדאי לשתות במהלך היום עוד פעם-פעמיים תה משלשל מלבד שתייתו בערב

    יום נפלא!
    שרה

  22. היי ליליה
    האם זה נורמלי ששורף באזור פי הטבעת כתוצאה מהפלפל החריף?
    תודה
    שרה

  23. היי גלית,
    אכן במקרה שלך מלח המגנזיום (מגנזיום סולפאט או epsom salt )היה טוב יותר כי הוא משחרר דרכי מרה ומנקז יותר מרה. אני עדיין בעד מייפל כי הוא עשיר הרבה יותר במינרלים ומשלים טוב יותר את החסרים שלנו.
    אגב, במקרה שלך הייתי משתמשת בצמח הגדילן (בעיקר הזרעים) – הוא ידוע כמשקם כבד גם במצב של צירוזיס.
    רפואה שלמה! 🙂

  24. היי שרה,
    אין לי נסיון עם התה שהזכרת, אבל נראה לי לפי המרכיבים שפעולתו עדינה. תנסי פעם עם שתי שקיות ותשווי פעילות. אין צורך לשתות תה משלשל במשך היום. בערב תה, בבוקר מלח ים – והכל מתנקה בקצב סביר. אין צורך להגזים – לא יורדים מה יותר :).
    ולשאלתך – כן, פלפל חריף יכול לשרוף קצת ביציאה.
    בהצלחה! 🙂

  25. תודה רבה על תשובתך ועל הבלוג הנהדר והמפורט שהקמת
    שעוזר לכל כך הרבה אנשים, ישר כח!

  26. שלום,
    באמת שלא רציתי להטריד בכתיבת השאלות שלי ולמצוא את התשובות בתגובות קודמות שלך, אבל פשוט יש כל כך הרבה, שכבר לא יכולתי לקרוא. אני ביום השמיני,ועד עכשיו היה בסדר, הסתדרתי, היו יומיים שלא יצאתי לשירותים טוב ונאלצתי לקחת משלשלים (יש לי בעיה בעיניים ואסור לי לסבול מעצירויות, ולרוב ביום יום אני סובלת מזה). יצא לי בערך יומיים לשתות רק שתי כוסות של הקוקטייל עקב שהייה בלתי מתוכננת מחוץ לבית אבל בימים אלו הקפדתי לעבור 2 ליטרים של מים. היום התעוררתי כל כך עייפה שאני מתקשה אפילו להתהלך בבית וקצת נבהלתי ואני חושבת להפסיק.מקווה שעד סוף היום ארגיש יותר טוב ואסיים את היום העשרי.רציתי לדעת בדיוק איך יוצאים מהניקוי, רק מיץ תפוזים מהול? או אפשר כל פרי אחר? (אין לי בעיה אם תפוזים, רק רציתי לדעת) וכמה מיצים מותר במהלך היום? בקיצור אני רוצה לדעת ממש לפרטי פרטים של כמויות ובדיוק מה אפשר עד החזרה לאכילה בריאה רגילה. אני כל כך מודה לך על הסבלנות והתמיכה, באמת אין לי מילים, פשוט תודה

  27. שכחתי להוסיף שהמקסימום קוקטיילים שאליהם הגעתי ביום היו ארבעה, פישלתי בניקוי? שוב תודה רבה על הכל.

  28. שלום ותודה על ההנחיות …
    האם במקום מי מלח אפשר להשתמש במים שנשארו לאחר כבישת מלפפונים חמוצים? זה גם מלוח-אני אוודא שבאותו יחס לפי הוראות הדיאטה וכן בנוסף יש במי החמצת המלפפונים (אלו שנעשו בבית ולא עברו פיסטור) חיידקים פרוביוטים מצויינים וגם החמיצות של המים יכולה אולי להיות טובה …

    תודות..
    דורית

  29. היי קארין,
    מצטערת על האיחור, ההודעות לא הגיעו למייל 🙁
    הדיאטה דורשת מינימום 6 כוסות קוקטייל ליום! כלומר, אם שתית פחות – גם הניקוי הלך לו מאאאאד בניחותא. זאת אחת הסיבות שהחולשה הפתיעה אותך ביום השמיני ולא לפני זה.
    לא פישלת כי עשית משהו 🙂 רק צריך להגביר את הניקוי. לשם כך יש לשתות לפחות מינימום קוקטיילים ביום! בנוסף, מי המלח והתה המשלשל היו צריכים לנקות את המעיים שלך בלי משלשלים!!!
    היציאה מהדיאטה דורשת מיצים (כל פעם מפרי או ירק מסוג אחד) מהולים ביום הראשון – מספר הכוסות תלוי בצרכים שלך. ביום השני מתחילים עם מיץ בבוקר, ועד ירקות טריים/מאודים בערב – בלי שמן. ביום השלישי עדיין לא אוכלים חלבונים – ביצים, בשר. אוכלים צמחוני, דגנים (אורז מלא, דוחן, עדשים) וירקות. אפשר להוסיף גם שמן. מהיום הרביעי – תזונה בריאה ומאוזנת.
    בהצלחה 🙂

  30. היי דורית,
    מי הכבושים טובים למי שמאזן המינרלים ובמיוחד הנתרן לא מאוזנים. אין בהם אותה כמות מלח שנחוצה לניקוי המעיים! תוכלי להשתמש במי כבושים אחרי הניקוי.
    בהצלחה 🙂

  31. תודה על התשובה…
    אמרת כל פעם ביציאה כל פעם מירק או פרי אחר. הכוונה היא כבר ביום הראשון של היציאה? כלומר אם בבוקקר שתיתי מיץ תפוזים מהול במים במהלך אותו יום אני אמורה לעבור לתפוחים מהולים במים/אפרסק מהול במים???
    או שהכוונה שבכל יום פרי אחר? כלומר ביום הראשון תפוזים מהול במים וביום השני אפרסק/תפוח מהול במים??? אני ממש מצטערת במידה ואני מטרידה… פשוט מחר אני מפסיקה את הניקוי לאחר שבועיים והורדה של 4 קילו (קיוויתי ליותר האמת) וממש פוחדת לעלות הכל חזרה ולכן רוצה לעשות הכל כמו שצריך (גם אם ברוב הימים שתיתי 2-3 כוסות קוקטייל) לכן מבקשת את הכל מפורט לפרטי פרטים, יש לי חתונה עוד שבועיים והשמלה בדיוק עולה 🙂 וכמו שאמרתי- לא רוצה לטעות ולהעלות חזרה. מאחלת לך שבוע טוב! תודה רבה על זמנך וסבלותך!!!

  32. דבר ראשון, תודה שתרגמת את ה"מאסטר דיאט" לעברית. אני מקווה שתוכלי לעזור לי, חיפשתי בשש חנויות טבע ובסופר פארם מלח ים שמסומן עליו שהוא "ללא יוד" ולא מצאתי.
    האם הכוונה היא סתם למלח ים שלא מסומן עליו שהוא "עם תוספת יוד"? אם לא תוכלי לכתוב לי בדיוק איפה אפשר להשיג מלח כזה

  33. היי ליליה ותודה על המענה המהיר..
    השאלה היא אם אפשר להשתמש במי הכבושים בתוספת מלח כדי שיהיו ביחס הרצוי שציינת … כלומר להגיע ליחס של שתי כפיות מלח לליטר מים רק שחלק מהמלח יהיה ממילא במי הכבושים….

  34. אני רואה שמי הכבושים הרבה יותר מלוחים ממה שנדרש בהנחיות לצום.. תודה..

  35. שלום ליליה,
    תודה על כל ההסברים הברורים, את מדהימה!
    יש לי שאלה:
    אני 3 ימים בדיאטה ומרגישה נהדר אבל אין לי שלשולים למשך שעה בבוקר כמו שאני רואה מתגובות כאן,
    יש לי בערך 10 דקות, 5 פעמים ביום.
    כל החומרים הם בדיוק לפי ההוראות חוץ מאולי המלח שהוא אטלנטי אפור, וכדורים משלשלים במקום התה.
    ושוב תודה שאת משקיעה זמן לענות לנו!

  36. היי חיה,
    נראה לי אם היית שותה תה מצמחים משלשלים התוצאות היו שונות. התה מכין אותך כל הלילה (8 שעות) לניקוי. לגבי הכדורים לא ברור – כל סוג עובד אחרת.

  37. היי אנה,
    זאת תכנית ניקוי, מנקים 10 ימים, מי מלח ותה משלשל מנקים את המערכת. ללימונדה תפקידים אחרים. אז אם את רוצה להתנקות – כן שניהם חובה!

  38. היי,שלום
    אין לי איך לגרוס את הפלפל עי מטחנת קפה.יש אופציה אחרת לגרוס אותו?

  39. שלום ליליה,
    רק רציתי להגיד לך תודה רבה רבה!
    הניקוי הזה, זה אחת המתנות הכי גדולות שהענקתי לגוף ולנפש שלי בתקופה האחרונה.. מדהים כמה מעט אנחנו צריכים 🙂
    חג שמח,
    טל

  40. היי מילנה,
    אם אין אפשרות לגרוס את הפלפל במטחנה – אין ברירה, צריך לחפש ולקנות טחון. נסי בחנויות גדולות של תבלינים. האופציה האפשרית הנוספת – כתישה ידנית במכתש – לא הייתי עושה את זה עם פלפל חריף 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *