דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

food196 בתחום הנטורופתיה קיימות רבבות של דיאטות לכל מטרה. יש דיאטות להרזיה, דיאטות להשמנה (אל תתפלאו),דיאטות להורדת כולסטרול או סוכר,  להורדת לחץ דם גבוה  ועוד רבות אחרות. אחד הסוגים של דיאטות היא דיאטה לניקוי הגוף, וגם ביניהן תמצאו מגוון גדול של שיטות  ניקוי.

מה מנקים בגוף?

 לפני כל דבר אחר מנקים את המעיים. דרך המעיים מתנקה גופנו משאריות המזון שאכלנו (ולפעמים כבר שכחנו שאכלנו!) וגם מתוצרי חילוף החומרים של החיידקים המאכלסים אותם. אפשר לנקות בהמשך את כל מערכות הגוף. כתוצאה מכך פעילות הגוף תשתקם עד לרמה התאית. זה אומר שכל תאי הגוף יעבדו "כמו חדשים". ברכב היינו קוראים לתהליך כזה אוברול כללי.

יש דרכים רבות לנקות את הגוף מחומרים רעילים (טוקסינים). אתמקד כאן באחת מהן – דיאטת לימונים ( או יותר נכון – לימונדה).הדיאטה מתבססת על עבודתו של נטורופת אמריקאי בשם Stanley Burroughs שבשנת 1976 פיתח תכנית אפקטיבית של ניקוי הגוף מרעלים בעזרת לימון.

מדובר בצום. לא אוכלים כלום מינימום 10 ימים. רק שותים. מפחיד, נכון?

מסתבר שלא נורא! החלטתי לנסות. להפתעתי לא הסתובבתי רעבה עם מחשבה יחידה בראש "מתי אפשר כבר לאכול?"   🙂

ומה התוצאות?

ירדתי במשקל 4.5 ק"ג ב-10 ימים, עבדתי במשך כל התקופה  ואפילו הרגשתי טוב!   😉

לאילו חומרים ומצרכים זקוקים לדיאטה?

א. לימונים. כ-40 לימונים לתקופה של 10 ימים.

ב. סירופ מייפל אורגני (סוג B). צריך בין 1.5 ל-2 ליטר.

ג. מלח ים ללא תוספת יוד.

ד. פלפל אדום חריף באבקה ( cayenne pepper ).

ה. תה צמחים משלשל.

ו. מים (מינרליים, מפילטר, בקיצור, מי שתיה)

אז איך עושים זאת?

בערב לפני תחילת הצום שותים תה צמחים משלשל.

בבוקר למחרת שותים 1 ליטר מים עם 2 כפיות מלח ים (מערבבים עד להמסה).

חצי שעה אחרי מי המלח אפשר לשתות לימונדה. היא מורכבת מכוס מים עם תוספת 2 כפות מיץ לימון סחוט טרי ( מחצי לימון בערך), 2 כפות סירופ מייפל ו-1/4 כפית פלפל אדום חריף (מוסיפים תוך בחישה רגע לפני ששותים!) במשך היום שותים 6 – 12 כוסות לימונדה כזאת.

בין הלימונדות שותים מים – כמה שיותר!

מותר לשתות תה מנטה או נענע– כל כמות רצויה.

מסיימים את היום בכוס תה משלשל.

למה לצפות? למה להתכונן?

התה המשלשל ומי המלח ימריצו את ניקוי המעיים. לאנשים העובדים משעות מוקדמות של הבוקר רצוי לבצע את התכנית בימי חופשה או להתחיל את העבודה בשעות מאוחרות של הבוקר. את הלימונדה עדיף להכין טרי כל פעם.אפשר לעשות הפסקות בשתייתה ולשתות תה נענע או מים.

זאת שאלה של התארגנות למשימה!

איך מסיימים את התכנית וחוזרים לאכול?

לאט-לאט! ביומיים ראשונים אחרי הצום שותים מיצים (פירות או ירקות, אבל לא ביחד!!!), בהתחלה מהולים 1:1 במים ובהדרגה מרוכזים יותר. בערב היום השני אפשר מרק ירקות בבלנדר (לא לפני זה אם לא רוצים כאבי בטן).

ביום השלישי אפשר סלט עם מלח ולימון, אבל ללא שמן! בצהריים אפשר מעט דגנים מבושלים עם סלט כמו בבוקר.

ביום הרביעי אפשר להוסיף שמן לסלט. וכך ממשיכים להוסיף כל פעם משהו נוסף לתפריט עד שחוזרים לתפריט רגיל המכיל הרבה ירקות, סלט בכל ארוחה, דגנים מלאים וכו. הדגים "יקדימו" את הבשר בסדר החזרת המאכלים הרגילים. גם לא תרצו בשר כל כך.

רצוי לקחת פרוביוטיקה, כדי לאכלס את המעיים הנקיים בחיידקים ידידותיים.

ברור לי שדיאטת הניקוי מעוררת הרבה שאלות. אשמח לענות עליהן בבלוג.

נסו ותהנו מהרגשה של בריאות!

בהצלחה!


1,356 thoughts on “דיאטת ניקוי גוף עם לימונים

  1. היי יורי,
    מקובל עליי שיש אנשים בעלי דעות שונות. עקרון הפסקת אכילה לתקופות שונות מוסבר במקורות רבים. שלטון, פול ברג ורבים אחרים. כשמנקים את המעיים מהמשקעים (וזאת המטרה הראשונה כאן ) וגם משקמים אותם – לפלפל יש כאן תפקיד חשוב – אנו מבריאים את המערכת ותורמים לפירוק וספיגה של המזונות. רובנו רחוקים ממסת גוף אידאלית וזה אומר שלגוף יש מה לפרק ולנצל בתקופת הצום. אתה צודק שלא רק השומן מתפרק, אבל הגוף מפרק את השרירים שלא עובדים! כלומר, אם אדם יעשה את דיאטת הניקוי וגם ימשיך לעשות פעילות גופנית, רקמת השריר לא תנוצל או תנוצל פחות.
    אל תשווה את הדיאטה לשהיה בחדר סגור. הגוף מקבל הזדמנות בלתי רגילה להשתחרר מחומרי פסטלת שבתאים ובנוזל הבין תאי בכל הרקמות. תאר לעצמך חדר נקי ומסודר לעומת חדר מלא זבל ומבולגן, באיזה מהם תוכל לעבוד בצורה יעילה יותר?
    מותר לא לאכול, הגוף, התאים, הרקמות – לא נשארים רעבים. זה אפילו לא צום! בדוק בספרות על יתרונות הצום (מלווה שתיה!)
    לגבי אנשים חולים – הם צריכים השגחה, כדי לא להחמיר את מצבם הבריאותי. אנשים עם מחלות כרוניות קשות, נוטלי תרופות צריכים ייעוץ והשגחה – זה ברור.
    אני לא חסידה של מספרים מדוייקים כשמדובר בגוף האדם. הורדת חצי קילו שומן בשבוע ע"י אדם עם מסת גוף 70 ק"ג או 120 ק"ג – זה לא שווה ערך! הכל יחסי! את דיאטת הניקוי עושים אנשים שונים, בעלי תורשה שונה, בעיות בריאות שונות ותזונה שונה. לכל גוף יש את הפוטנציאל שלו וגם רמת הזהום שונה.
    יש גם עדויות מדויקות יותר של בדיקות דם לפני ואחרי הדיאטה. השינויים מדברים בעד עצמם.
    כיום, עם המזון המתועש, זהום אויר, מים, קרקע, שימוש מוגזם מחומרי הדברה, בהורמונים, חומרי צבע, טעם וריח וחומרים משמרים – לפעמים עדיף לא לאכול 🙂 זה בריא יותר 🙂 🙂
    אגב, בזמן הניקוי ואחריו יש רמת אנרגיה כל כך גבוהה שפשוט קשה להאמין!
    תודה שפנית. שמחתי לענות 🙂

  2. היי רוני,
    אני מבינה את הבעיה ואת הרצון בכל זאת להתנקות 🙂
    עקרונית, לפי השיטה יש אפשרות לשתות את התה המשלשל גם בבוקר וגם בערב – בימים שאין לך אפשרות לשתות את מי המלח בבוקר. שתיית התה בערב מכינה את המעי לניקוי של הבוקר במי מלח. ברור שמי המלח מנקים אחרת מהתה.
    אני יכולה רק להמליץ לך לפעול בדרך ההגיון ולנסות לפעול לפי האפשרויות. ברור שלא שותים לימונדה ממש לפני שתיית מי המלח – במידה ותנסי בערב. לפני השינה בכל זאת כדאי לשתות את התה – כדי להתכונן לניקוי יום המחרת. נסי להתחיל כך שביום-יומיים הראשונים תתחילי מהבוקר עם מי מלח. הניקוי ההתחלתי חשוב מאד. ואחרי זה המשיכי לפי התנאים בשטח 🙂
    אשמח אם תשתפי גם את קוראי הפורום וגם אותי בתהליך. 🙂
    בהצלחה!!!!

  3. היי ליליה תודה על התגובה.
    אני מקווה שיועיל לי לבצע המשך ניקוי לעוד 14 יום.
    אגב, קשה לי לשתות כמות גדולה של מים וגם לי יש נפיחות בקרסוליים. למרות הקושי אשתה מי מלח בבקר – צריך לקום שעתיים לפני הזמן… לא קל! אני מעדיפה לא לצרוך תה משלשל. אפשר? בכל זאת אוכל להגיע לתוצאות טובות? תה מנטה לא טעים לי. הבנתי שאת ממליצה לי לא לצרוך יותר מ-6 כוסות לימונדה ליום. האם בין לבין אפשר לשתות מים פושרים עם מעט לימון במקום חלק מהמים? או מים חמים עם כפית אוכמניות קפואות? כשכתבת על מיצי פירות התכוונת לשלב אותם עם הלימונדה או אחרי סיום הדיאטה? בכל אופן אני מקווה שאוכל להתמיד ולאחר הדיאטה לצרוך מס' ימים מיצי ירקות ופירות אח"כ מס' ימים של פירות בלבד. במידה ויהיה לי כוח ולא תהיה לי עייפות אחזיק ב"ה. שוב אני שואלת – תוספי תזונה בזמן הדיאטה ע"מ שיהיה לי כוח ולא אסבול מעייפות אני רוצה לעבוד. אני מורה ובעבודתי נדרש מאמץ מנטלי ומאמץ פיזי מסוים. בנוסף אני גרה בקומה גבוהה ללא מעלית ובזמן הדיאטה היה לי מאוד קשה לעלות במדרגות. יש לך עשה איך להתגבר על כך? אני רוצה להודות לך, שוב על השראה שנתת לי. המון תודה!!!
    אביגיל

  4. היי ליליה,

    תודה רבה על תשובתך הממצה. בהמשך לכך, האם חשובה ההפרדה של ה- 8 שעות בין התה בלילה למי המלח בבוקר? או שבמידה ואתאים לסדר היום שלי- אוכל לשתות את התה בלילה לפני השינה ואת מי המלח ביום למחרת כשיזדמן. כלומר, במידה ואני מתכוונת לשתות את מי המלח בצהריים או בערב, יש להתאים את התה לכך כך שזה יהיה 8 שעות לפני.

    תודה רבה,

    רוני

  5. היי אור,
    מערכת הלימפה היא חלק בלתי נפרד מהגוף. לדעתי חשוב וצריך לטפל בה ובסיבה לחולשתה. אשמח לעזור לך.
    ליצירת קשר : 052-3487864

  6. היי אביגייל,
    אני ממליצה כן לשתות את התה המשלשל בערב – הוא חלק מתכנית הניקוי. לא מספיקים להתרגל ולהתמכר לו, אל תדאגי 🙂
    בימי תגובה – עם עייפות והרגשה רעה – שותים פחות כוסות לימונדה – 6-7 ליום, ולא מגיעים ל 12 כדי לא להגביר את תגובת הניקוי ולא לסבול יותר 🙂 בימים "רגילים" מגיעים עד 12 כוסות ליום. אגב, גם אם שותים פחות לימונדות, חשוב מאד לשתות המון מים כדי שהפסולת תצא. את בהחלט יכולה לשתות מים פושרים עם מעט לימון. מיצי פירות שותים ביציאה מהדיאטה ולא ביחד עם הלימונדה 🙂
    את יכולה בהחלט להמשיך בהוראה – אני עשיתי את זה 🙂 והייתי מלאת אנרגיה – עד להתעופף 🙂 והעליה לקומות תספק עבודה ומאמץ לשרירים – תתגברי ותהיי גאה בעצמך! אני כבר גאה בך על היוזמה והרצון לשינוי!
    בהצלחה!!!!

  7. היי רוני,
    הבנת נכון. בערב התה ובבוקר מי המלח. אם לא בבוקר, אז בצהריים או מאוחר יותר. התה תמיד בערב. הוא צריך לפחות 8 שעות "עבודה" 🙂
    בהצלחה! 🙂

  8. היי צופית,
    לא מומלץ להכין לימונדה מראש – מאבדים ערך תזונתי של הלימון, הלימונדה הופכת להיות חריפה הרבה יותר. ההמלצה המקורית – להכין כל כוס לפני השתיה. כמובן, תמיד עדיף לעשות לפחות משהו 🙂
    תפעלי לפי מיטב יכולתך במצב נתון 🙂
    בהצלחה!

  9. הי ליליה,

    ברצוני להתחיל את דיאטת הניקוי הזו ( שמעתי עליה רבות וטובות ) ורציתי לשאול בקשר למי המלח. אני סובלת מלחץ דם גבוה ומאוזנת תרופתית, האם כמות גדולה כל כך של מלח ועוד מידי בוקר, לא עלול להחמיר את מצבי?
    הרבה תודה.

  10. אממ..כמה לימוניים אני צריכה בסה"כ ל 12 כוסות של הלימונדדה בכל יום?

    והשינויי בסופו של דבר הוא ממש בולט ? כלוומר הירידה במשקל ??

  11. אני מנסה זאת פעם שניה.
    פעם ראשונה החלו לי כאבי ראש נוראיים אחרי יוממים שלוו בהקאות ביום השלישי, עד שנשברתי.
    התחלתי שוב וכאבי הראש החלו באותו יום, וההקאות למחרת, אחרי יום נוסף של כאבי טופת – הפסקתי.

    מה קורה? האם זה יעבור? מה לעשות? השבתה כזאת אינה אפשרית 🙁

    תודה

  12. שלום ליליה
    יש לי מספר שאלות לפני שאני מתחילה בדיאטה.
    1.האם עליי להפסיק לקחת ויטמינים?
    2.כיוון שאני נמצאת מחוץ לבית כל היום הייתי שמחה לדעת מהי הכמות המדוייקת מבחינת המינון של המוצרים לבקבוק של ליטר וחצי?
    כמה לימון וכמה אבקת פלפל בבקבוק 1.5 ליטר?
    3.האם אגרגירי הצ'ילי ששמים על פיצה טובים לצורך העניין?
    האם יש לטחון אותם לאבקה ממש?
    תודה מראש

    רונית

  13. היי אורלי,
    המלח משמש כאן כמשלשל אוסמוטי – הוא מוציא נוזלים. בנוסף, את שותה כל היום והמים הם המשתן הטוב ביותר. לא נראה לי שצפויה החמרה במצבך.
    נסי והצליחי 🙂

  14. היי צופית,
    יש לך תגובת ניקוי מאד חריפה. כל הג'יפה עולה בדם וזה גורם כאבי ראש, בחילות ואף הקאות. אני מציעה לך לפני שתתחילי שוב (אם תהיי כה אמיצה ), להיות שבוע – שבועיים בדיאטה צמחונית, כלומר לחיות על טהרת הירקות עם דגנים מלאים וקטניות – בכל דרך הנוחה לך. יש צורך לנקות מעט את הגוף ואת הכבד לפני ניקוי מעמיק, כדי לא לקבל תגובות כפי שתארת. אפשרות נוספת, לעבור הידרוקולוניקס – ניקוי מעיים. אחרי הניקוי לא צפויות תגובות כה חריפות. סה"כ קיבלת רמז לכך שהגוף זקוק מאד לניקוי 🙂

  15. היי רונית,
    1. אל תקחי ויטמינים בזמן הניקוי.
    2. ב 1.5 ליטר מים יש 6-7 מנות. הוסיפי 3 לימונים וכפית פלפל חריף. תזכרי שעם הזמן החריפות של המשקה עולה.
    3. קני שאטה טחון דק או תטחני דק את הצ'ילי.
    בהצלחה! 🙂

  16. שלום ליליה, אני מעוניינת להתחיל בתהליך דיאטת הניקוי, הבעיה היא שאני עובדת במשמרות, השאלה שלי האם יש חשיבות לשעות שבהם שותים את התה המשלשל (ערב)ואת המי המלח (בבוקר), או שמה שחשוב זה לפי שעות שינה, לפני השינה תה משלשל, לתת לו לפחות 8 שעות עבודה ואחרי שקמים על קיבה ריקה את מי המלח?
    אי אפשר להעביר משמרת לילה בלי להכניס משהו לפה, בטח שאי אפשר להעביר אותה בלי לשתות, אז לשתות מי מלח בבוקר מבחינתי זה לא יהיה על קיבה ריקה, האם בין התה המשלשל למי המלח מותר לשתות? בין אם לימונדה או מים?
    עכשיו בנוגע להכנה מראש של המשקה בעקבות אילוצים כמובן, אם מכינים את הלימונדה בנפרד ולפני השתייה מוסיפים את הפלפל זה יותר טוב מאשר להכין הכל מראש? או כל מרכיב בנפרד, להכין בבקבוק מיץ לימון, לקחת את המייפל ואת הפלפל ורק לערבב את כל המרכיכים יחד עם מים לפני שתייה? קצת מכביד לסחוב מסחטה של לימונים לכל מקום 🙂

    אתר נהדר- תודה

  17. שלום ליליה,
    התחלתי היום את הניקוי
    ודבר ראשון בבוקר שתיתי את המלח ים
    העניין הוא שלא לא עשה דבר..
    איך זה יכול להיות? שתיתי ליטר מים עם שתי כפיות.
    האם זה אומר שיש לי בעיה כלשהי?

    תודה מראש

  18. היי דינה,
    הסברת בעצמך את הכל נהדר 🙂 את התה המשלשל שותים לפני השינה ואת מי המלח עם היקיצה ממנה, גם אם זה לא בוקר במובן של השמש 🙂
    נכון אמרת שפעולת התה דורשת כ- 8 שעות ואת מי המלח שותים בתחילת תקופת הפעילות. יש אפשרות נוספת – לפני משמרת הלילה לשתות את התה – לאפשר לו את 8 השעות, לשוב הביתה, לישון מעט, ועם היקיצה לשתות את מי המלח וכך להתחיל את ה"יום". במשמרת הלילה להמשיך לשתות את הלימונדה, למרות שזה יבוא אחרי התה.
    הכיני מיץ לימון לפני העבודה, שם שימי אותו בקירור והכיני ממנו לימונדה כשאת המייפל, הפלפל והמים תוסיפי במקום.
    תכשיבי לגוף ותראי שתסתדרי 🙂
    בהצלחה!

  19. היי אלברט,
    לא חושבת שיש בעיה. תשתה בערב תה משלשל חזק וטוב ושוב בבוקר את מי המלח. אני לא צופה בעיה רק בגלל שתגובתך איטית יותר. ייתכן ואינך רגיל לשתות מספיק מים. תשתה גם לימונדה וגם מים. יש בזה את האי נוחות של חיפוש אחר שירותים, אבל אני בטוחה שתדע להסתדר. 🙂
    המשך מוצלח! 🙂

  20. ליליה שלומות ויישר כוח המאמר והנכונות לעזרה וקשב ראויים להערכה.

    זוגתי ואני כבר ביום ה4 לניקוי ועושים לעצמנו סדר חדש וניקוי פסח רציני (לפחות ככה זה מרגיש) חשבנו לסיים את הצום עם מיץ תפוחים ולאט להוסיף עוד ירקות ואורז מלא כשבכל יום אנו שותים ליטר מיץ תפוחים על מנת לעשות את ניקוי אבני הכבד וכיס המרה לפי אנדריאס מוריץ. נשמח לשמוע מה דעתך על כך.
    תודה ושפע ברכות רועי

  21. שלום ליליה…
    הכתבה מעניינת וגם כיף לקרוא את התשובות שלך כי רואים שהן מכל הלב ושאיכפת לך.
    אני מתחתנת עוד פחות מחודש ב26.5 מתי את ממליצה להתחיל את הדיאטה?
    אני גם בדיוק התחלתי לקחת חומצה פולית בשביל להיכנס להיריון, הדיאטה לא מאריכה או פוגעת בזמן של הכניסה להריון?
    תודה מראש.

  22. שלום רועי,
    שתיית מיץ התפוחים ביציאה מהצום היא יתרון. התחילו עם מיץ מהול במים ורק אח"כ המשיכו במיץ מלא. ברור לי שאתם סוחטים אותו מספר פעמים ביום, כי אחרת הוא מאבד מאד מערכו. מיץ סחוט טוב לשתות עד 20 דקות אחרי הסחיטה.
    מיץ תפוחים הוא נוגד חימצון מצויין, מכיל אנזימים, ויטמינים, מינרלים ויסודות קורטץ הוא מכיל פקטין (סיבים מסיסים) ועוזר להוציא פסולת מהגוף. יש לו גם פעילות מנקה כבד והוא תומך בהתחדשות תאים בגוף. כל אלה יעבדו עוד יותר יפה אחרי תהליך הניקוי שאתם עוברים. 🙂
    המשך מוצלח! 🙂

  23. היי לילך, מזל טוב ! 🙂
    את יכולה לעשות את הדיאטה בכל תקופה הנוחה לך, במיוחד בתקופה בה יש לך תנאים טובים לדרישות המיוחדות של התהליך – התעסקות עם מרכיבי הלימונדה וזמן לעצמך אחרי שתיית מי המלח 🙂
    הריון בגוף נקי תורם רבות להתפתחות טובה של העובר, לכן תבחרי לך שבועיים למטרת הניקוי וליציאה ממנו ותתחילי – רק את יודעת מתי זה נוח ולא מלחיץ מדי – לפני החתונה זה אפשרי בהחלט 🙂
    בהצלחה ושוב מזל טוב! 🙂

  24. היי ליליה.. אני כבר כמה זמן מנסה את הניקוי הזה ולא מצליחה רק בגלל מי מהלח. פשוט לא מסוגלת. אני יודעת שזה לא יהיה אותו הדבר אבל השאלה שלי היא – האם כדאי לנסות במקום מי מלח פעמיים תה טיבטי ביום? או שזה לא יעשה כלום ועדיף לוותר מעכשיו על הכל?

    תודה,
    ליטל

  25. היי ליטל,
    לדעתי האישית תמיד עדיף לעשות מלא לעשות. 🙂
    אני מעריצה את האומץ ואת ההתמדה שלך! את לא מפסידה אם את עושה את הניקוי עם תה משלשל פעמיים ביום – בבוקר ובערב, ובמשך היום שותה את הלימונדה. את רק מרוויחה מזה. הלימון עושה את שלו וגם הפלפל החריף 🙂
    הם יעשו ביחד עבודה נפלאה אפילו ללא מי המלח כמו במקרה שלך 🙂
    בהצלחה, יקירתי! עשי זאת! 🙂

  26. תודה רבה!! ואת נתת לי את ההשראה ואת המוטיבציה!
    אספר לך בהשך איך הלך לי… =)

  27. הי שלום וברכה
    אחרי תקופה ארוכה שאני עוקבת אחרי הדברים שנאמרים כאן החלטתי לקפוץ למים הקרים
    אולי חיכיתי יותר מידי כי השאלה היא האם יכול להיות נזק לגוף ואו לעובר במידה ואני בתחילת הריון שבוע 4. אני סוחבת משקל עודף מהריון קודם ורוצה להוריד אותו לפני הבלאגן של ההריון הנוכחי. ואם את אולי ממליצה על דיאטה אחרת להריון.
    תודה על כל ההשקעה בפורום
    מירב

  28. היי מירב,
    בשבוע 4 להריון לא הייתי ממליצה שום דבר דראסטי כל כך! אגב, יש משלשלים הגורמים בעקיפין להפלות – לא לנסות! זהו זמן רגיש!
    מה שאת יכולה לעשות בשלב זה – המון ירקות ופירות בתזונה וגם להתחיל את הבוקר ב 2 – 4 כוסות מים. אפשר עם לימון. זה מדרבן את פעולת המעיים – ניקוי ראשוני 🙂
    את יכולה להתחיל את הבוקר מכפית ועד 2 כפות שמן זית איכותי ואחרי זה מים עם 1/2 – 1 לימון סחוט. זהו ניקוי יום-יומי של הכבד – וגם זה פשוט ובריא.
    אלה המלצות כלליות על קצה המזלג בינתיים 🙂 אם אין בחילות בוקר ואת יכולה לבחור איך להתחיל כל בוקר 🙂
    מאחלת הריון בריא וקל 🙂 זאת משימה בפני עצמה 🙂
    בהצלחה!

  29. היי ליליה!!

    יש לי הרבה סימני מתיחה על הגוף (מדיאטות קודמות) ורציתי לדעת האם יש משהו נגד זה? אני יודעת שמה שכבר קיים – אי אפשר לשנות או לשפר אבל לא רוצה שיהיו לי עוד.. אמרו לי לקחת ויטמין E אז אני לוקחת אותו כבר שנה באופן קבוע… אין הבדל בסימני המתיחה הקיימים….

    האם יש דבר כזה? ששותים או אוכלים או מורחים על העור?

    תודה שוב,
    ליטל.

  30. היי ליליה!
    אני נמצאת עכשיו באמצע היום השני של הדיאטה ואכן מי המלח הם הדבר הכי קשה בה. ראיתי שהמלצת למישהי לשתות בבוקר תה משלשל במקום אז אם אני ממש לא אצליח לבלוע את הזה מחר אני אנסה. שאלה נוספת- לא מצאתי פלפל קאיין אז קניתי צ'ילי חריף- בד"כ אני לא סובלת חריף אבל בתוך הלימונדה אני כמעט לא מרגישה את זה, זה בסדר? שאלה נוספת- אפשר בנוסף למים לשתות סודה או משקאות דיאט (דיאט ספרייט נגיד)
    תודה רבה

  31. היי ליליה

    זה היום הראשון שהתחלתי את הדיאטה ויש לי תחושת בחילה חזקה האם זה נורמלי ? האם יש דרך להחליש אותה ?

    תודה 🙂

    אתי

  32. שמעתי גם שלמרוח מיונז על העור כמו קרם ממש עושה לו טוב.. האם לעשות את זה לסימני המתיחה? ואם כן אז להשאיר או לשטוף אחרי כמה זמן? כי זה נראה לי ממש מגעיל להישאר עם זה….. =)

  33. היי ליטל,
    סימני מתיחה אצלך שהופיעו לאחר דיאטות, קשים לטיפול. יש הרבה קרמים – רובם המכריע לא נותן תוצאות 🙁
    רקמת החיבור בהשפעת ההורמון קורטיזול נחלשת (פחות חלבון ברקמה ) והסימנים מופיעים (יש סיבות נוספות ). ויטמין E בשימוש פנימי וחיצוני מוזכר בהרבה מקורות. קראתי שרחצה אינטנסיבית בים, ואפילו אפליקציות של מיונז – כפי שכבר שמעת – כל אלה בשימוש – האם יש תוצאות – בחלק מהמקרים . כנראה עקב שיקום רקמת החיבור שלא ניזוקה קשה וגם לא עבר הרבה זמן מהופעת הסימנים.
    ממקור נוסף קראתי שמומיו – חומר דמוי זפת – המעורבב עם קרם גוף/ קרם הזנה/ תחליב לתינוקות … ומה לא … כשמורחים אותו במקומות עם סימנים, נותנים להתייבש ואז מתלבשים ומסתובבים עד הערב (בערב כבר אפשר להתרחץ 🙂 ) נתן תוצאות אצל מספר בחורות.
    נסי את זה – אולי תיכללי בין המאושרות שהצליחו 🙂
    בהצלחה!

  34. היי קוני,
    למרות שתשובתי מאוחרת, הייתי רוצה להתייחס לכל הנאמר בשאלתך. צ'ילי חריף זה בסדר. לעומת זאת, סודה, משקאות קלים, ואפילו דיאטטיים – אסור בהחלט.
    מקווה שקיבלת תוצאות טובות 🙂

  35. היי אתי,
    תחושת בחילה יכולה להיות מהמלח או מתהליך שחרור רעלנים מאד אינטנסיבי. שותים יותר מים, בימים קשים מסתפקים ב 6 כוסות לימונדה, אפשר לשתות מים עם לימון וגם תה מנטה עוזר לבחילה.
    מקווה שהתגברת בהצלחה 🙂

  36. היי ליטל,
    שמעתי שיש בנות העושות מסיכת מיונז אפילו לפנים 🙂
    מסיכה מורידים אחרי 20 דקות. אם תשתמשי לסימני מתיחה – תשאירי אותו לפחות 1/2 שעה ואז תשתפי 🙂
    בהצלחה 🙂

  37. ממש ממש תודה!!
    אנסה את השיטות =)
    עזרת לי מאוד..
    ליטל

  38. היי ליליה
    אני כבר אחרי הדיאטה. אכן התוצאות מעולות. אני מרגישה מצויין ואני מאוד רוצה לשנות את התזונה שלי בעקבות הניקוי. קורה לי משהו מוזר- ממש אבל ממש לא מתחשק לי לחזור לאכול מוצרי חלב, אפשר להגיד אפילו סוג של סלידה. האם יש תחליף מוצרי חלב פרה שהוא בריא יותר? תודה

  39. היי קוני,
    אפשרי מאד שהגוף שלך כבר לא רוצה דברי חלב. אין צורך. דברי חלב של עזים קלים יותר לעיכול. נסי אותם. לאמיתו של דבר בני אדם יכולים לחיות גם בלי מוצרי חלב.
    שימי לב: האדם הוא היונק היחיד השותה חלב לא של אמא שלו אחרי שיוצא מגיל הינקות! תאכלי הרבה ירקות, פירות, קטניות ודגנים (רצוי מלאים ), אגוזים, שקדים ומעט פירות יבשים. מותר גם חלבון ממקור בעלי חיים – דגים, עוף וכו'
    גם במוצרי חלב של עזים, עדיף לא להגזים עם החלב עצמו.
    שמחה מאד בשבילך! 🙂

  40. היי…

    אנירוצה להתחיל לאכול מסודר ובריא כדרך חיים ולעשות כושר והכל.. פשוט אני ממש לא אוהבת את עצמי כרגע וצריכה פוש כזה כמו הניקוי שרשום פה.

    מה שמטריד אותי זה האם כדאי להתחיל בניקוי ולהוריד כמה קילו' ואז באורך חיים בריא או שזה יעשה לא טוב לגוף ולעור (כי אני יודעת שדיאטות מהירות גורמות לעור להיראות נפול ולא יפה..).

    או שמא אולי לעשות הפוך – אכילה נכונה וספורט ואז לקראת הסוף (יש לי להוריד 20 קילו') לעשות את הניקוי?

    מה עדיף מבחינת מראה חיצוני של הגוף?

    תודה,
    אלינור

  41. היי. חברה שלי עשתה אצלך את הניקוי ורציתי גם =)

    אני רוצה להתחיל לאכול מסודר ולעשות ספורט אבל אני ממש לא אוהבת את עצמי כרגע.. עליתי בשנה 10 קילו ואני ממש לא אוהבת את עצמי ככה.

    רציתי לשאול האם כדאי להתחיל מהניקוי שיתן לי דחיפה להמשך ואז להתחיל לאכול מסודר ובריא עם ספורט? כי שמעתי שדיאטות שמורידים בהן מהר ובמעט זמן גורמות לעור להיות רפוי ולא יפה ומזה אני הכי מפחדת… אולי עדיף לאכול קודם בריא ולעשות ספורט ואז לקראת הסוף (יש לי 20 קילו להוריד סה"כ) לצ'פר את עצמי עם הניקוי הזה?

    מה עדיף מבחינת המראה של הגוף ושל העור, אם את יודעת?

    תודה,
    אלינור

  42. היי אני בת 25 מאוד מעוניינת להתחיל עם ניקוי הגוף אבל אני מעשנת סיגריות (עד 10 סיגריות ביום) האם זה אפשרי שהניקוי והעישון ילכו יחד?! או שחייבים 10 ימים לא לעשן? תודה ויום טוב 🙂

  43. היי ליליה אני כבר ביום השישי של הדיאטה ירדתי כבר 2.5 קילו ואני ממש שמחה רק שהתעוררו לי כמה בעיות ושאלות
    אחת הבעיות זה שאני קצת חולה יש לי כאב גרון ואני לא מרגישה טוב אני לא רוצה ללכת לרופא פן יגיד לי להפסיק .. האם אפשר להמשיך את הדיאטה ולקחת תרופות או לחקות להבריא ?
    ועוד שאלה אחרי הטיהור אפשר לשתות מיץ עגבנות אבל קנויי אם הוא 100 אחוז טבעי ? זה שם ספרינג או פריגת לא זוכרת ומה לגבי מיץ גזר של ארומה הוא מספיק דליל או שגם אותו צריך למהול
    ? ועוד שאלה … אני שותה כף עלי סנה בלילה ואני לא מרגישה שזה ממש פועל עליי זה יכול להיות
    ? תודה מראש אלה !

  44. היי אלינור,
    כדי שתורידי את הקילוגרמים המיותרים מרקמת השומן טוב להתחיל בדיאטת ניקוי ואז להמשיך עם התזונה הבריאה והספורט. א. את מייד מקבלת ירידה התחלתית – וזה מעודד מאד 🙂 ב. אחרי הניקוי הרבה יותר קל לאכול בריא – הגוף ממש דורש זאת.
    תוך כדי ניקוי טוב לשלב פעילות גופנית – קל, נעים ועם תוצאות יפות.
    הפנים בדיאטת לימונים לא אכזבו אף אשה – העור נקי וזוהר והוא נמתח ולא תלוי. מומלץ 🙂
    בהצלחה! 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *